Beste medebrouwers
Ik heb een vraag die ik niet kon vinden op het forum dus vandaar dat ik hem hier stel.
Laatst heb ik een bier recept ingevoerd in BrouwHulp die ik op het forum gevonden had. Het viel mij op dat het geschatte begin SG 8 punten lager uitkwam dan het originele recept. Ik heb hier hetzelfde brouwzaalrendement ingevoerd, zelfde hoeveelheden, zelfde maischschema en zelfde brouwinstallatie.

Aangezien ik ook bezig ben met het verkennen van andere brouwsoftware heb ik hetzelfde recept ingevoerd op Beersmith. Hier kwam ik 11 punten hoger dan in het recept van BrouwHulp uit (ook hier dezelfde waarden ingevoerd uiteraard).
De vraag is dan natuurlijk wat doe ik fout?
Verder kom ik nog een aantal fouten tegen in BrouwHulp die mij het gevoel geven dat het programma niet lekker loopt (als dat al kan). Ik kan bv de data van mijn brouwdag niet meer veranderen (nadat ik het recept heb gemaakt).
Tevens heb ik een op bovenstaand recept van 25,5 liter 2 zakjes Safbrew 06 ingevoerd en geeft BrouwHulp bij de vergisting aan dat ik maar 30 miljard cellen heb?
Heeft iemand een idee wat hier fout gaat?