Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica  (gelezen 244828 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: BrouwHulp Eroica
« Reactie #650 Gepost op: 29-05-2019 12:19 u »
Prima opgelost, alhoewel het lukt me niet deze te downloaden... Misschien even de rechten of zo veranderen?

Je moet de recepten lokaal opslaan (opslaan als). Daarna kun je ze inlezen als xml-bestand inlezen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant
« Reactie #651 Gepost op: 29-05-2019 12:34 u »
Zijn er nog updates dan van Adrie? Hij werkt toch niet meer aan BrouwHulp?
Nee. Maar kennelijk had deze gebruiker nog een hele oude versie of zo...

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #652 Gepost op: 29-05-2019 12:46 u »
Prima opgelost, alhoewel het lukt me niet deze te downloaden...

Rechter muisknop... Koppeling opslaan als...

:brouwen: ^-^

Offline bierbert

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #653 Gepost op: 29-05-2019 14:35 u »
Geen idee wat er was misgelopen, ik kon ze in ieder geval gewoon terug uit mijn lokale folder halen dus het probleem is opgelost! Achteraf gezien is er precies toch niets veranderd, ik was gewoon even in de war omdat ze niet meer gewoon tussen mijn brouwsels stonden als ik BrouwHulp open deed!

Online Koen S

• Super lid
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #654 Gepost op: 29-05-2019 20:20 u »
Geen idee wat er was misgelopen, ik kon ze in ieder geval gewoon terug uit mijn lokale folder halen dus het probleem is opgelost! Achteraf gezien is er precies toch niets veranderd, ik was gewoon even in de war omdat ze niet meer gewoon tussen mijn brouwsels stonden als ik BrouwHulp open deed!
Zet alle data op dropbox, dan kan je op verschillende pc's werken en wordt alles automatisch gesynchroniseerd. Als je op je smartphone dan de app BierRecepten installeert, heb je meteen een mooie viewer.  :duimop:

Offline Pieter1954

• Vol lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #655 Gepost op: 10-07-2019 17:41 u »
Ik heb ook een akkefietje met het programma.
Kortgeleden werkte het opeens niet meer en kwam er een update. Versie is nu 5.3.5.2

Als ik BrouwHulp opstart komt er een pop-up venstertje met Mededeling. Inloggen mislukt. Controleer de internetverbinding.En een knop met Sluiten.

Na het sluiten kan ik gewoon met BrouwHulp werken. Echter was ik wel mijn brouwsels kwijt evenals de gegevens van de brouwinstallatie. De recepten heb ik wel deels kunnen herstellen,maar de Cloud-functie werkt niet meer.
Is dat waar het pop-upje op doelt?
Overigens doet mijn WiFi/internet het prima. Ik weet even niet wat ik moet doen om de boel weer echt goed te krijgen.

Hulplijn gevraagd!

Online Koen S

• Super lid
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #656 Gepost op: 10-07-2019 17:56 u »
Die pop-up heeft inderdaad met de cloud te maken, die werkt niet meer, de rest wel. Goeie tip: maar een backup of synchroniseer met Dropbox.

Offline Pieter1954

• Vol lid
« Reactie #657 Gepost op: 10-07-2019 18:09 u »
Maar hoe krijg ik die wel weer aan het werken?

Offline Scorpionrose

• Senior lid
« Reactie #658 Gepost op: 10-07-2019 18:32 u »
Maar hoe krijg ik die wel weer aan het werken?

De cloud krijg je niet meer aan het werk omdat dit afgesloten is.
Je moet dus de recepten lokaal opslaan en dan werkt BrouwHulp nog gewoon.
Als je recepten in de cloud had staan dan kun je deze hier downloaden http://www.hobbybrouwen.nl/brouwhulprecepten/

Offline Pieter1954

• Vol lid
« Reactie #659 Gepost op: 10-07-2019 19:06 u »
Kun je die in een klap binnenhalen?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #660 Gepost op: 10-07-2019 21:41 u »
Kun je die in een klap binnenhalen?

Vanaf nu kan dat. Er is een zip-bestand aangemaakt met als naam BrouwHulp_recepten.zip

Offline Davester

• Vol lid
  • Bier van hier smaakt altijd beter
« Reactie #661 Gepost op: 10-08-2019 22:44 u »
Dit programma rekent van alles voor je uit, maar kun je het ook handmatig wijzigen?

Bijvoorbeeld gebruikte hoeveelheid spoelwater, of het begin SG?

Bij mij is dat volgens mij allemaal vast gegoten, of ik moet iets over het hoofd zien.

Offline Pieter1954

• Vol lid
« Reactie #662 Gepost op: 11-08-2019 11:15 u »
Nog een vraag over het programma.
Ik gebruik het al een tijdje, maar tot nu toe niet alles ervan.
Bij mijn laatste biertjes probeer ik bij Brouwsels en dan tabblad afvullen, proeven de flesinhoud in te voeren.
Ik heb uitsluitend de 33 cl Vichy flesjes maar kan slechts 0,3 liter invullen en niet 0,33 l.
Is dat bewust of een foutje in het programma?

Offline JanEric

• Senior lid
« Reactie #663 Gepost op: 11-08-2019 12:27 u »
Je moet daar de totale hoeveelheid invullen, in liters.
Dus niet per flesje.

Offline Pieter1954

• Vol lid
« Reactie #664 Gepost op: 11-08-2019 12:59 u »
Je moet daar de totale hoeveelheid invullen, in liters.
Dus niet per flesje.

Foutje, bedankt.

Offline Rejoen

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #665 Gepost op: 18-09-2019 11:06 u »
Beste medebrouwers

Ik heb een vraag die ik niet kon vinden op het forum dus vandaar dat ik hem hier stel.

Laatst heb ik een bier recept ingevoerd in BrouwHulp die ik op het forum gevonden had. Het viel mij op dat het geschatte begin SG 8 punten lager uitkwam dan het originele recept. Ik heb hier hetzelfde brouwzaalrendement ingevoerd, zelfde hoeveelheden, zelfde maischschema en zelfde brouwinstallatie.

Aangezien ik ook bezig ben met het verkennen van andere brouwsoftware heb ik hetzelfde recept ingevoerd op Beersmith. Hier kwam ik 11 punten hoger dan in het recept van BrouwHulp uit (ook hier dezelfde waarden ingevoerd uiteraard).
De vraag is dan natuurlijk wat doe ik fout?

Verder kom ik nog een aantal fouten tegen in BrouwHulp die mij het gevoel geven dat het programma niet lekker loopt (als dat al kan). Ik kan bv de data van mijn brouwdag niet meer veranderen  (nadat ik het recept heb gemaakt).
Tevens heb ik een op bovenstaand recept van 25,5 liter 2 zakjes Safbrew 06 ingevoerd en geeft BrouwHulp bij de vergisting aan dat ik maar 30 miljard cellen heb?
Heeft iemand een idee wat hier fout gaat?

Offline brewkeet

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #666 Gepost op: 18-09-2019 17:19 u »
Ik kon het moeilijk vinden op het forum. Ik heb dezelfde eerder genoemde problemen met BrouwHulp en Linux 18.04 doordat de oude BrouwHulp op bepaalde oude pakketten draaien, echter wil ik hier niet aan beginnen om die weg in te slaan.

Dus dan maar de "vieze"oplossing via Wine BrouwHulp op me pc gezet, moet alle functionaliteiten nog testen maar lijkt goed te werken...

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #667 Gepost op: 18-09-2019 21:23 u »
Verder kom ik nog een aantal fouten tegen in BrouwHulp die mij het gevoel geven dat het programma niet lekker loopt (als dat al kan). Ik kan bv de data van mijn brouwdag niet meer veranderen  (nadat ik het recept heb gemaakt).
Tevens heb ik een op bovenstaand recept van 25,5 liter 2 zakjes Safbrew 06 ingevoerd en geeft BrouwHulp bij de vergisting aan dat ik maar 30 miljard cellen heb?
Heeft iemand een idee wat hier fout gaat?
De brouwdatum kan je veranderen in het scherm "Vergisting". Met behulp van het kalender icoontje werkt het niet. Je moet de datum over typen.
Heb je voor de gist 2 gram ingevoerd i.p.v. 20 gram (2 pakjes). 1 pakje van 10 gram geeft bij mij 150 miljard cellen, dus 2 gram is 30 miljard. Maar voor de hoeveelheid gist kijk ik op de verpakking en niet naar BrouwHulp. Anders had ik wel 3 pakjes i.p.v. 1 pakje in mijn  brouwsel moeten strooien.

Offline Rejoen

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #668 Gepost op: 19-09-2019 10:36 u »
Ik kon het moeilijk vinden op het forum. Ik heb dezelfde eerder genoemde problemen met BrouwHulp en Linux 18.04 doordat de oude BrouwHulp op bepaalde oude pakketten draaien, echter wil ik hier niet aan beginnen om die weg in te slaan.

Dus dan maar de "vieze"oplossing via Wine BrouwHulp op me pc gezet, moet alle functionaliteiten nog testen maar lijkt goed te werken...

Wat doet Wine dan met BrouwHulp, ik ken het programma nl niet?

De brouwdatum kan je veranderen in het scherm "Vergisting". Met behulp van het kalender icoontje werkt het niet. Je moet de datum over typen.

Ik heb dit geprobeerd bij "overhevelen/start nagisting" en "Start (koud) lageren". Bedoelde je de wijziging hier? Het had in ieder geval geen effect op de datum links in het overzicht en brouwdag (is op zich ook logisch lijkt mij). Ik vind het vervelend dat ik geen recepten ruim op tijd kan aanmaken maar het liefst een dag van tevoren.

Heb je voor de gist 2 gram ingevoerd i.p.v. 20 gram (2 pakjes). 1 pakje van 10 gram geeft bij mij 150 miljard cellen, dus 2 gram is 30 miljard. Maar voor de hoeveelheid gist kijk ik op de verpakking en niet naar BrouwHulp. Anders had ik wel 3 pakjes i.p.v. 1 pakje in mijn  brouwsel moeten strooien.

Tja stom, dit had ik zelf wel kunnen zien  :brouwen: 8). Je hebt helemaal gelijk. Ik ging er van uit dat 2 om de verpakking ging. Ik heb deze aangepast en dit werkt dus gewoon goed. Ik kijk in BrouwHulp wel naar de benodigde hoeveelheid cellen, is dit niet juist dan? De vergisting loopt bij mij meestal goed en kom meestal ook uit bij ongeveer hjet juist eind sg.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #669 Gepost op: 19-09-2019 23:43 u »
Ik heb dit geprobeerd bij "overhevelen/start nagisting" en "Start (koud) lageren". Bedoelde je de wijziging hier? Het had in ieder geval geen effect op de datum links in het overzicht en brouwdag (is op zich ook logisch lijkt mij). Ik vind het vervelend dat ik geen recepten ruim op tijd kan aanmaken maar het liefst een dag van tevoren.
Nee, sorry. De brouwdatum in "Metingen op de brouwdag."

Offline Rejoen

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #670 Gepost op: 20-09-2019 11:10 u »
Dit werkt helaas ook niet. Zodra ik iets wil typen knippert het programma en gebeurt er niks.

Offline Grooviee

• Junior lid
  • **
    • De Lekke Ketel
« Reactie #671 Gepost op: 21-09-2019 20:54 u »
[...]

[...]
Je kan inderdaad de brouwdatum niet aanpassen als je je recepten sorteert op "Jaar en maand". Als je dit (rechtsonder) wijzigt naar bv "Code, naam", kun je de brouwdatum wel gewoon aanpassen.

Offline Rejoen

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #672 Gepost op: 21-09-2019 21:33 u »
Helemaal geweldig! Het werkt inderdaad. Fijn want ik vind BrouwHulp een heel fijn programma en wil het graag blijven gebruiken.
Heel erg bedankt Groovie!

Offline Kiekeboe

• Junior lid
  • **
« Reactie #673 Gepost op: 21-09-2019 22:35 u »
Ik probeer ook iets te doen met het programma BrouwHulp dat ik recent gedownload heb. In eerste instantie probeer ik onder 'brouwsels' het bier dat ikzelf al een aantal keren gebrouwd heb in te voeren. Daarvoor ben ik aangewezen op de beschikbare mogelijkheden in de keuzelijst. Wat gist (i.c. Brewferm Top) betreft staat de door mij gebruikte gist niet in het keuzelijstje. Kan je nieuwe ingrediŽnten toevoegen of hoe zit dat?

Offline Rob Q

• Junior lid
  • **
  • Onderzoeker
« Reactie #674 Gepost op: 21-09-2019 22:41 u »
Ja. Naar databank gisten gaan en een nieuwe gist invoeren.

Tags: