BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

McMelloW

Citaat van: Eric111 op 01-10-2018  18:25 uDat geloof ik helemaal dat in BrouwHulp zowat alle functionaliteit aanwezig is.
Dat zou inderdaad een goede optie zijn als je de tekst van de checklist zelf aan kan passen voor het printen, ik vul nu steeds handmatig de checklist met pen aan met waardes voor de vergisting e.d.

Verder niets dan lof overigens hoor voor dit prachtige pakket!
Adrie, gaat er mogelijk in een volgende update, een aanpassings /edit mogelijkheid voor de checklist komen. Dit zou een zeer aangenamen verbetering zijn.

Serge VL

Citaat van: McMelloW op 21-03-2019  14:17 uAdrie, gaat er mogelijk in een volgende update, een aanpassings /edit mogelijkheid voor de checklist komen. Dit zou een zeer aangenamen verbetering zijn.
+1 !!!
Eigenlijk niet een persoon maar meerdere bij ons op de gilde die dat een echt positieve verbetering zouden vinden.
Momenteel print ik het af in PDF, pas het aan via de "typewriter" functie in Acobat of zet het eerst om in een wordt of excel en pas dan het nodige aan, maar het blijft complex dit zo uitvoeren.

seed7

Wat willen jullie in de checklist wijzigen? Voorbeeld?
Of zouden jullie de checklist "interactief" willen zien, je vult tijdens de brouwdag al je waarnemingen in in de checklist en alles komt uiteindelijk op de juiste plaats in de database, inclusief notities timers etc.?

ingo

dirk

Citaat van: seed7 op 21-03-2019  15:02 uWat willen jullie in de checklist wijzigen? Voorbeeld?
Of zouden jullie de checklist "interactief" willen zien, je vult tijdens de brouwdag al je waarnemingen in in de checklist en alles komt uiteindelijk op de juiste plaats in de database, inclusief notities timers etc.?

ingo


Kijk eens hier ingo.

https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/issues/21

dirk

Citaat van: McMelloW op 21-03-2019  14:17 uAdrie, gaat er mogelijk in een volgende update, een aanpassings /edit mogelijkheid voor de checklist komen. Dit zou een zeer aangenamen verbetering zijn.


Daar heb ik ernstige twijfels over aangezien Adri zich allang uit het project teruggetrokken heeft.

seed7

Citaat van: dirk op 21-03-2019  15:05 uKijk eens hier ingo.

https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/issues/21

ingoogni ;)

Edit: ik vraag dat omdat een goed modificeerbare checklist een hele applicatie op zich is. Als het om het weghalen of toevoegen van een paar regels gaat, zou een export naar .csv volstaan?

ingo

dirk

Citaat van: seed7 op 21-03-2019  15:16 uingoogni ;)

Edit: ik vraag dat omdat een goed modificeerbare checklist een hele applicatie op zich is. Als het om het weghalen of toevoegen van een paar regels gaat, zou een export naar .csv volstaan?

ingo

Geen idee, discussieer dat op Slack. Wel herken ik de wens. Zo mogen alle maischstappen (van mij) er wel uit, mijn Grainfather neemt dit over. Bij het koelen mis ik weer de heethoudtijd om koeler te ontsmetten. Zou mooi zijn als je dat lijstje al kon exporteren naar platte tekst o.i.d..

Jacques

De discussie over het nut van een checklist is afgesplitst.
Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,38920

McMelloW

Citaat van: McMelloW link=topic=24383.msg588908#msg5uitzoeken en proberen geweest88908 date=1553174272Adrie, gaat er mogelijk in een volgende update, een aanpassings /edit mogelijkheid voor de checklist komen. Dit zou een zeer aangenamen verbetering zijn.
Ik ben even aan het uitzoeken en proberen geweest en heb de volgende omweg gevonden. Eerst heb ik een Generic / Text Only printer aangemaakt. Daarna de checklist gewoon naar deze printer geprint en daar komt een prachtige platte ascii-tekst file uit waar je van alles mee kan doen.

Voor mij is dit voldoende om goed mee te werken.

Eric111

Citaat van: McMelloW op 25-03-2019  14:21 uIk ben even aan het uitzoeken en proberen geweest en heb de volgende omweg gevonden. Eerst heb ik een Generic / Text Only printer aangemaakt. Daarna de checklist gewoon naar deze printer geprint en daar komt een prachtige platte ascii-tekst file uit waar je van alles mee kan doen.

Voor mij is dit voldoende om goed mee te werken.

Ik heb een andere manier verzonnen die ook handig is.
Checklist afdrukken als PDF bestand, deze openen met Foxit Reader (gratis) en daar dan tekstblokken inzetten die je later ook weer naar andere PDF bestanden kunt kopieren. Uiteraard zou het handiger zijn als deze extra tekst eenvoudig toe te voegen is in BrouwHulp zelf maar voor nu een handige workaround  :nut:

Groeten, Eric

McMelloW

Citaat van: Eric111 op 25-03-2019  14:57 uIk heb een andere manier verzonnen die ook handig is.
Checklist afdrukken als PDF bestand, deze openen met Foxit Reader (gratis) en daar dan tekstblokken inzetten die je later ook weer naar andere PDF bestanden kunt kopieren. Uiteraard zou het handiger zijn als deze extra tekst eenvoudig toe te voegen is in BrouwHulp zelf maar voor nu een handige workaround  :nut:

Groeten, Eric
Naar PDF printen gebruik ik ook. Maar editen en regels tussen voegen is lastiger als je geen acrobat hebt. Platte tekst kan met (gratis) notepad achtige editors

Alfred Brouwer

Ik werkte tot voor kort nog met BrouwHulp. Nu krijg ik deze melding:

CiteerBrouwHulp
Access violation
Press OK to ignore and risk data corruption
Press Cancel to kill te program

Is er nog hoop dat ik weer in het programma kom om wat zaken te redden? Ik had er aardig wat aantekeningen in staan en een paar recepten waar ik een range van varianten aan het testen was.

Staple

Je kan je database nog gewoon kopieren in windows zelf. Zoek deze draad maar door voor hoe dat moet.

Scorpionrose

Citaat van: Alfred Brouwer op 12-04-2019  09:28 uIk werkte tot voor kort nog met BrouwHulp. Nu krijg ik deze melding:

Is er nog hoop dat ik weer in het programma kom om wat zaken te redden? Ik had er aardig wat aantekeningen in staan en een paar recepten waar ik een range van varianten aan het testen was.

Als je regelmatig een backup maakt met de backup functie van BrouwHulp dan raak je niets kwijt.
Je kunt deze dan altijd terugzetten.

Sir Wicked III

Heb deze melding ook al een paar keer gehad, maar alle data stond er nog keurig in.

Koen S

Citaat van: Sir Wicked III op 13-04-2019  17:40 uHeb deze melding ook al een paar keer gehad, maar alle data stond er nog keurig in.
Klopt, gewoon BrouwHulp even heropstarten.

Robuust

Wat ik graag nog zou willen zien is dat je een tijd kan meegeven aan het koudhoppen, nu staat alles door elkaar:

Met dagen ipv minuten natuurlijk ;)

dirk

Wat ik graag zou willen zien is dat er meer developers komen, dat is veel belangrijker. Zelf heb ik geen programmeervaardigheden, maar ik heb het idee dat Brewbuddy nadat het opensource is geworden als een nachtkaars uitgaat. Jammer.

Knobby

Citaat van: dirk op 03-05-2019  20:27 uWat ik graag zou willen zien is dat er meer developers komen, dat is veel belangrijker. Zelf heb ik geen programmeervaardigheden, maar ik heb het idee dat Brewbuddy nadat het opensource is geworden als een nachtkaars uitgaat. Jammer.
In ieder geval wel wat betreft Windows...

Robuust

Ik begrijp dat BrouwHulp dus niet meer wordt ontwikkeld?

Snotje

Citaat van: Robuust op 04-05-2019  09:59 uIk begrijp dat BrouwHulp dus niet meer wordt ontwikkeld?

Adrie komt hier niet meer zoveel: Laatst actief: 21-08-2018 15:50 u

En de laatste update is ook wel een hele tijd geleden, maar het programma is wel erg goed zoals het is en gratis.

tdp

Citaat van: Snotje op 07-05-2019  10:02 uAdrie komt hier niet meer zoveel: Laatst actief: 21-08-2018 15:50 u

En de laatste update is ook wel een hele tijd geleden, maar het programma is wel erg goed zoals het is en gratis.

Het wordt wel doorontwikkeld, maar dan als BrewBuddy, een opensource variant.

middelaersch

Citaat van: dirk op 03-05-2019  20:27 uWat ik graag zou willen zien is dat er meer developers komen, dat is veel belangrijker.

BrouwHulp is een heel mooi programma. Een problem is echter dat het in Delphi ontwikkeld is.
Dat is een verouderde tool. Er zijn niet meer zoveel ontwikkelaars die daarin kunnen en/of willen ontwikkelen.

Als het in C# of Java ontwikkeld was, zou dat wellicht anders liggen.

dirk

Citaat van: middelaersch op 07-05-2019  12:22 uAls het in C# of Java ontwikkeld was, zou dat wellicht anders liggen.

Weet ik, ik ben redelijk op de hoogte van dit project. Het is niet alleen Delphi, maar het ligt ook aan de 'kwaliteit' van de code.

Brouwert

Citaat van: tdp op 07-05-2019  12:19 uHet wordt wel doorontwikkeld, maar dan als BrewBuddy, een opensource variant.
Maar helaas niet voor Windows.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.