Mbt open source moet je hele goede afspraken maken om te voorkomen dat anderen er commercieel met jou code vandoor gaan.
Vervelend dat het je overkomen is. Onder welke licentie heb je de code dan verspreid? Of vertrouwde je op iemands blauwe ogen?
Lijkt me verder een mooi initiatief, maar vraag me wel af of dat in de praktijk werkt. samenwerken van meerdere mensen mbt programma is niet simpel, zeker niet als ze niet bij elkaar zitten.
Beetje negatieve gedachtegang. Niet dat het simpel is, maar waarom zou het in de praktijk niet werken? Als je menig OSS project ziet, gaan er een hoop projecten als een nachtkaars uit, maar ook veel projecten lopen als een trein. Denk maar aan het besturingssysteem Ubuntu, officepakket LibreOffice, of webbrowser Mozilla Firefox. In ieder geval is BrouwHulp beter af onder GPL dan onder de huidige licentie, aangezien het nu links en rechts wordt ingehaald door commerciële pakketten.
niet toegestaan is een leuk statement, maar gedupeerden gaan niet naar de rechter in zo'n geval.
Lees
hier het Nederlandse artikel eens over de jurisprudentie van GPL.
Het zou jammer zijn dat je niet mee doet, alleen al omdat ik niet kan coden