Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Adrie, als ik vanuit BrouwHulp een recept exporteer naar Grainfather recepten werkt dat prima, alleen geeft het in grianfather een iets ander alcoholpercentage begin en eind sg aan. Waar kan dat in zitten?
Ik heb dat vorige week op het forum lopen zoeken en daar wat gevonden en dit overgenomen. wellicht dat dat niet klopt.In de bijlage de waarden die ik overgenomen heb. Misschien dat iemand me kan zeggen welke waarden niet kloppen?
Ik ben uiteindelijk hierop uitgekomen en ben daarna nog geen afwijkingen tegengekomenhttps://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30030.msg540122.html#msg540122
Batchsize BrouwHulp <> batchsize Grainfather:https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34101.msg540118.html#msg540118
Dat zeg ik: als je in BrouwHulp 22.5 opgeeft dan is de corresponderende batchsize in Grainfather 22.5 - loss (standaard Grainfather 2l)=20.5l dit dus invullen bij Grainfather.
CitaatDus: BrouwHulp batch van 27 L = Grainfather calculator batch volume 27 LGeen verwarring meer.Dacht ik dat dit hetzelfde moest zijn
Allemaal niet...Ik heb een aantal usb sticks gebruikt tot en met letter H: De map H:\Backup ingezet. Dan blijkt dus dat het programma de bestanden er in gaat zetten. Op equipments.xmls na, daar geeft ie foutmelding. Terwijl het bestand er wel gewoon staat.
Ik wilde met het tooltje "Kookproef" de alcoholpercentage van mijn bier bepalen, maar als ik het SG voor koken instel, gaat het SG na koken ook op dezelfde SG waarde staan. Andersom ook, dus blijf ik een alcoholpercentage van 0,0% houden. Is het een een bug wat elke gebruiker heeft?
Wat houden die percentages achter de hopnamen eigenlijk in bij het gehele recept?Want bij het ene recept is het percentage anders dan bij het andere recept.Kan iemand mij dat vertellen?
Hoe kan het dan dat dat bij een brouwsel van 20 liter op 3,6% zit en bij een brouwsel van 200 liter op 2,1% terwijl ik niks heb gewijzigd aan de hopsoort?Wanneer ik het recept van 20 liter opschaal naar 200 liter via dat vinkje dan blijft deze netjes op 3,6% staan maar zodra ik hetzelfde recept maar dan voor 200 liter opnieuw aanmaak dan krijg ik dus die 2,1%.
Dat kan niet. En je bedoelt niet het percentage IBU in die kolom iets meer naar rechts?