BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Edwin brouwt

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-02-2018  19:39 uWaar zou ik dan iets moeten vinden? In de virusscanner is niets in quarantaine geplaatst of iets dergelijks. Heb nu wel de hele map BrouwHulp uitgesloten van scans maar desalniettemin werkt het programma niet door dezelfde melding.


Misschien even je virusscanner (tijdelijk!) uitzetten? Welke gebruik je?

Hoppenbrouwers

Citaat van: tdp op 08-02-2018  19:58 uWindows update gehad wellicht? En als je het programma draait als Admin? (Rechtermuisknop -> uitvoeren als administrator (of zoiets))
Geen idee hoe, maar dat is hem. Nu doet ie het weer (wat kan er veranderd zijn?) :weetniet:
Erg bedankt in ieder geval

Thamerdal

Citaat van: Adrie op 23-03-2017  13:43 uDe databank met Mangrove Jack's gisten is aangepast, zie hiervoor de addenda op de BrouwHulp downloadpagina.
Adrie, is er kans dat ook voor de biergisten van Bulldog een addendum komt? Ik heb gisteren nogal een paar zakjes gescoord, vandaar ;-)

tdp

Citaat van: Thamerdal op 16-04-2018  13:27 uAdrie, is er kans dat ook voor de biergisten van Bulldog een addendum komt? Ik heb gisteren nogal een paar zakjes gescoord, vandaar ;-)

Haha, voor weinig? ;)

Thamerdal

Citaat van: tdp op 16-04-2018  13:50 uHaha, voor weinig? ;)
Reken maar  :nut:

tdp

Citaat van: Thamerdal op 16-04-2018  13:56 uReken maar  :nut:

Ik 2x, heb me keurig ingehouden ;). Wel leuke hop gescoord, Eureka, kan er alleen nog weinig over vinden!

Brouwers

Weet niet of het veel toevoegd maar ik vind de bulldog gisten veel op de mangrove lijn lijken. Zowel qua stijl als qua specs.

broeder

Citaat van: Thamerdal op 16-04-2018  13:56 uReken maar  :nut:
Da's nou ook zo'n mooi cadeautje van het forumfeestje
Groet, broeder Willem

Jepke

Ik hoop dat dit de goede draad is maar ik heb een vraag over hoe de locatie van de databanken op moment van installatie. Ik probeerde gisteravond de laatste versie van BrouwHulp (download van de website van Brouwerij het witte paard) te installeren maar kreeg direct een foutmelding hierop. Het programma zocht naar een locatie op OneDrive??  :weetniet:

Hoe is dit bij installatie standaard op de lokale map te zetten? Daar staan immers wel alle databanken heb ik gezien. Is dit een bug of kan ik zelf nog iets doen om dit te voorkomen?

Edwin brouwt

Ik hoop dat Adrie dit af en toe leest  ;)  want ik krijg het niet meer voor elkaar om de beer.xml export te importeren op brew.grainfather.com.


En Adrie gebruikt zelf ook een Grainfather dus ik ben benieuwd!






Edolem

Ik heb ook troubles... Een externe harde schijf is kapot.
Daarop had ik de backup staan. Nu start het programma niet meer op... Het kan niet verder omdat het pad niet klopt.

Help?

William

Citaat van: EdwinBrouwt op 09-05-2018  17:28 uIk hoop dat Adrie dit af en toe leest  ;)  want ik krijg het niet meer voor elkaar om de beer.xml export te importeren op brew.grainfather.com.


En Adrie gebruikt zelf ook een Grainfather dus ik ben benieuwd!

Wordt aan gewerkt - via twitter:

Edwin brouwt

Citaat van: William op 20-05-2018  00:10 uWordt aan gewerkt - via twitter:



Ja, dank je William!


Ergens anders op het forum had ik ook al gelezen dat er een reactie van Grainfather was gekomen.
BrouwHulp op Twitter; dat wist ik niet :-)


And now we wait...

Edolem

Citaat van: Edolem op 19-05-2018  20:37 uIk heb ook troubles... Een externe harde schijf is kapot.
Daarop had ik de backup staan. Nu start het programma niet meer op... Het kan niet verder omdat het pad niet klopt.

Help?
Het maakt mij niet uit als ik opnieuw moet beginnen of zo... maar denk dat ik nog wel ergens een backup.
ik wil alleen het programma werkend hebben.
Hoe haal ik die verwijzing eruit? Adrie?

CeesM

Citaat van: Edolem op 21-05-2018  11:29 uhet maakt mij niet uit als ik opnieuw moet beginnen of zo.. maar denk dat ik nog wel ergens een backup.
ik wil alleen het programma werkend hebben.
Hoe haal ik die verwijzing eruit? Adrie?
Het programma verwijderen via je configuratiescherm en daarna opnieuw installeren.

Edolem

Citaat van: CeesM op 21-05-2018  12:06 uHet programma verwijderen via je configuratiescherm en daarna opnieuw installeren.


 ::)

Natuurlijk al geprobeerd, maar het nieuwe programma heeft die instelling dan nog staan.

CeesM

Citaat van: Edolem op 21-05-2018  16:52 u::)

Natuurlijk al geprobeerd, maar het nieuwe programma heeft die instelling dan nog staan.
Dan is niet alles uit je register verdwenen. Dan zou je reg edit moeten doen en zoeken naar alles wat met BrouwHulp heeft te maken. En dan die regels verwijderen.

Edolem

Citaat van: CeesM op 21-05-2018  17:51 uDan is niet alles uit je register verdwenen. Dan zou je reg edit moeten doen en zoeken naar alles wat met BrouwHulp heeft te maken. En dan die regels verwijderen.
Dat is natuurlijk niet hoe een de-installatie hoort te werken.. he?
Met alle respect...

Edolem

Citaat van: Edolem op 21-05-2018  20:01 uDat is natuurlijk niet hoe een de-installatie hoort te werken.. he?
Met alle respect...

En geprobeerd overigens, niet gelukt.

CeesM

Citaat van: Edolem op 21-05-2018  20:04 uEn geprobeerd overigens, niet gelukt.
Krijg je ook een foutmelding met info over wat er mis is?

Edolem

schermpje:

BrouwHulp

Fout bij aanmaken H:\Backup
Brouw\brouw\brouw\equipments.xml

Edolem

Inmiddels al 10 keer geprobeerd. Kan toch niet zo zijn dat ik nu de pc moet leegmaken hiervoor?
Of het op een andere pc moet installeren?

CeesM

Citaat van: Edolem op 23-05-2018  18:48 uschermpje:

BrouwHulp

Fout bij aanmaken H:\Backup
Brouw\brouw\brouw\equipments.xml
Zoek in reg edit naar de genoemde link en verander de H in een andere actieve drive letter. Aannemende dat drive H de externe drive was.

Neetje

Citaat van: Edolem op 23-05-2018  18:48 uschermpje:

BrouwHulp

Fout bij aanmaken H:\Backup
Brouw\brouw\brouw\equipments.xml

Gebruik hier 2 laptop's. Bij de ene is de eerste USB ingang 1 letter lager dan bij de andere.
Dit los ik op door eerst een stick met andere info in te steken en daarna de goede in de volgende USB poort.
Doe ik dit niet, dan loopt BrouwHulp niet.
Bij de andere laptop is de een stick voldoende.

Thamerdal

Citaat van: Edolem op 23-05-2018  18:48 uschermpje:

BrouwHulp

Fout bij aanmaken H:\Backup
Brouw\brouw\brouw\equipments.xml

Heb je je BrouwHulp(data) toevallig in een map staan die gesynchroniseerd wordt met bijv. Google drive? Daar heb ik nogal wat problemen mee gehad... Sinds ik alles weer standaard heb gezet qua paden geen problemen meer.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.