Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica  (gelezen 185226 keer)

Offline springerke

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: BrouwHulp Eroica
« Reactie #225 Gepost op: 21-08-2017 11:51 u »
Men vult het volledige aantal liter in , ketel van 100L moet je 100L invullen
Niet vergeten de hoogte in te vullen , binnen maat,  zo weet BrouwHulp als je 75L vult je aantal cm van de bovenrand

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline dirk

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #226 Gepost op: 24-08-2017 20:58 u »
Helaas kan ik in BrouwHulp 5.3.5.2 (Ubuntu 16.04 LTS) geen logboekformulier afdrukken. Het programma klapt dan dicht en geeft geen foutmeldingen. Als ik het programma in 'terminal' laat crashen geeft het alleen de foutmelding 'segmentatiefout (geheugendump gemaakt).

Weet iemand zo een oplossing? Heb al een tijdje proberen te googlen, maar helaas geen resultaat.

Offline Johnny Stardust

• De Roerstok
  • Senior lid
  • Land: nl
    • Kasteelbrouwerij Haverleij
« Reactie #227 Gepost op: 24-08-2017 21:04 u »
Even voor je uitgeprobeerd... Ik kan wel op de gram nauwkeurig invoeren maar zodra ik dan een andere regel in het recept selecteer, rondt BrouwHulp de zaak af op tientallen grammen.

Is dit dan niet gewoon hoe BrouwHulp geschreven is? ("works as designed")

Volgens mij niet, tot voorheen kon ik op de gram nauwkeurig selecteren. Voor recepten is het prima zo, alleen is het lastig als je de artikelen selecteert die voorradig zijn. Die mouten waarvan dan 1 gram beschikbaar is omdat je die niet kunt afboeken in je recept komen dan ook in je selectie naar boven...

Is dit afronden op 10-tallen iets nieuws misschien?

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #228 Gepost op: 25-08-2017 11:36 u »
Volgens mij niet, tot voorheen kon ik op de gram nauwkeurig selecteren. Voor recepten is het prima zo, alleen is het lastig als je de artikelen selecteert die voorradig zijn. Die mouten waarvan dan 1 gram beschikbaar is omdat je die niet kunt afboeken in je recept komen dan ook in je selectie naar boven...

Is dit afronden op 10-tallen iets nieuws misschien?

In de database je restjes op nul zetten.

Offline Johnny Stardust

• De Roerstok
  • Senior lid
« Reactie #229 Gepost op: 25-08-2017 11:41 u »
In de database je restjes op nul zetten.

Dat snap ik dat dat kan, alleen ik zie dat als symptoombestrijding, het probleem zit hem dan in een niet juiste instelling van de software.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #230 Gepost op: 25-08-2017 11:44 u »
Dat snap ik dat dat kan, alleen ik zie dat als symptoombestrijding, het probleem zit hem dan in een niet juiste instelling van de software.
Waarom zou je je mout niet gewoon ook in je stort op 10 grammen afronden? Alsof je het verschil gaat proeven in die 4 gram meer of minder.

Offline Johnny Stardust

• De Roerstok
  • Senior lid
« Reactie #231 Gepost op: 25-08-2017 11:46 u »
Waarom zou je je mout niet gewoon ook in je stort op 10 grammen afronden? Alsof je het verschil gaat proeven in die 4 gram meer of minder.

Lees ff terug, instellen op % geeft berekeningen in grammen nauwkeurig. Het recept rond af op tientallen, de voorraad staat in grammen. Niet handig dus...

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #232 Gepost op: 25-08-2017 12:50 u »
Lees ff terug, instellen op % geeft berekeningen in grammen nauwkeurig. Het recept rond af op tientallen, de voorraad staat in grammen. Niet handig dus...
Bedoel je dat wanneer je een bepaald percentage instelt en BrouwHulp dit afrondt, er bij het afboeken wel het exacte gewicht wordt afgeboekt? En als jij dus het afgeronde gewicht afmeet, klopt je voorraad niet meer? Das inderdaad wel irritant.
Dit is mij niet eerder opgevallen. Als ik een recept maak doe ik eerst procenten. Wanneer het recept in principe af is dan verander ik de gewichten zodat ik 'ronde' aantallen heb (meestal op 100 of 50 gram), juist om te voorkomen dat ik met gekke restjes blijf zitten. Dit doe ik al sinds het begin, vandaar dat ik niet tegen dit probleem ben aangelopen.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #233 Gepost op: 25-08-2017 13:31 u »
Helaas kan ik in BrouwHulp 5.3.5.2 (Ubuntu 16.04 LTS) geen logboekformulier afdrukken. Het programma klapt dan dicht en geeft geen foutmeldingen. Als ik het programma in 'terminal' laat crashen geeft het alleen de foutmelding 'segmentatiefout (geheugendump gemaakt).

Weet iemand zo een oplossing? Heb al een tijdje proberen te googlen, maar helaas geen resultaat.

Genereerd hij het formulier niet, of lukt het versturen naar de printer niet?

Offline dirk

• Senior lid
« Reactie #234 Gepost op: 25-08-2017 13:55 u »
Genereerd hij het formulier niet, of lukt het versturen naar de printer niet?

Genereert geen formulier... Ik vermoed dat ik een 'dependency' niet geinstalleerd heb. Maar ja welke?

Offline dirk

• Senior lid
« Reactie #235 Gepost op: 27-08-2017 13:16 u »
Genereert geen formulier... Ik vermoed dat ik een 'dependency' niet geinstalleerd heb. Maar ja welke?

Ik ga weer terug naar Ubuntu 14.04.5 wellilcht is dat de oplossing. Tenzij iemand anders het beter weet...

update: na het de-installeren in een standaard Ubuntu 16.04 installatie wou BrouwHulp zich helemaal niet meer installeren.

Na enige bezinning besloot ik nog een poging te wagen, maar dan ouderwetsch via 'terminal'

Citaat van: terminal
dirk@darkstar:~$ sudo dpkg -i /home/dirk/Bureaublad/brouwhulp_5.3.5.2_amd64.deb [sudo] wachtwoord voor dirk:
Voorheen niet geselecteerd pakket BrouwHulp wordt geselecteerd.
(Database wordt ingelezen ... 304950 bestanden en mappen momenteel ge´nstalleerd.)
Uitpakken van .../brouwhulp_5.3.5.2_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van BrouwHulp (5.3.5.2) ...
dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van BrouwHulp:
 BrouwHulp is afhankelijk van libqt4pas5; maar:
  Pakket libqt4pas5 is niet ge´nstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libqtwebkit4; maar:
  Pakket libqtwebkit4 is niet ge´nstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libgstreamer0.10-0; maar:
  Pakket libgstreamer0.10-0:amd64 is niet ge´nstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libgstreamer-plugins-base0.10-0; maar:
  Pakket libgstreamer-plugins-base0.10-0 is niet ge´nstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libopenal-dev; maar:
  Pakket libopenal-dev is niet ge´nstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libalut0; maar:
  Pakket libalut0:amd64 is niet ge´nstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libfann2; maar:
  Pakket libfann2 is niet ge´nstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libfann-dev; maar:
  Pakket libfann-dev is niet ge´nstalleerd.

dpkg: fout bij verwerken van pakket BrouwHulp (--install):
 vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerd
Bezig met afhandelen van triggers voor desktop-file-utils (0.22-1ubuntu5.1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor gnome-menus (3.13.3-6ubuntu3.1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor bamfdaemon (0.5.3~bzr0+16.04.20160824-0ubuntu1) ...
Rebuilding /usr/share/applications/bamf-2.index...
Bezig met afhandelen van triggers voor mime-support (3.59ubuntu1) ...
Fouten gevonden tijdens verwerken van:
 BrouwHulp

Nu heb ik alle dependencies geinstalleerd en nu start het programma prima op... ...de tweede keer niet meer. Iemand nog een suggestie?

De tweede keer opstarten geeft:

Citaat van: terminal
dirk@darkstar:~$ BrouwHulp
[FORMS.PP] ExceptionOccurred
  Sender=EFOpenError
  Exception=Unable to open file "/tmp/tuniqueinstance_brouwhulp"
  Stack trace:
  $0000000000559F55
  $0000000000865B3C
TApplication.HandleException Unable to open file "/tmp/tuniqueinstance_brouwhulp
"
  Stack trace:
  $0000000000559F55
  $0000000000865B3C
Exception at 0000000000559F55: EFOpenError:
Unable to open file "/tmp/tuniqueinstance_brouwhulp".
AL lib: (WW) FreeContext: (0x25f1790) Deleting 3 Source(s)
                                                          AL lib: (WW) FreeDevice: (0x25d50d0) Deleting 4 Buffer(s)

Kort samen gevat is BrouwHulp dus afhankelijk van enige dependencies die in een standaard Ubuntu 16.04 LTS niet voorkomen... ...welke moet ik nog meer installeren voor een vlekkeloze werking?

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #236 Gepost op: 28-08-2017 09:47 u »
Geen idee, bij mij werkt het prima, print echter nooit iets... Kan evt vanavond wel ff kijken of het goed gaat bij mij!

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #237 Gepost op: 29-08-2017 09:22 u »
Ik heb BrouwHulp een jaar onder Ubuntu 16.04 gedraaid. De dependencies worden automatisch gedownload en ge´nstalleerd, dus ik snap niet waar jouw problemen vandaan komen. Misschien een conflict met een eerder ge´nstalleerd pakket?

Offline dirk

• Senior lid
« Reactie #238 Gepost op: 29-08-2017 12:47 u »
Ik heb BrouwHulp een jaar onder Ubuntu 16.04 gedraaid. De dependencies worden automatisch gedownload en ge´nstalleerd, dus ik snap niet waar jouw problemen vandaan komen. Misschien een conflict met een eerder ge´nstalleerd pakket?

Was 16.04 LTS van jouw een 'dist-upgrade' of een nieuwe installatie? De mijne is een 'verse' installatie, dat kan verschil uitmaken.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #239 Gepost op: 29-08-2017 14:11 u »
Ik ben van 14.04 LTS naar 16.04 LTS gegaan, dat zou verschil kunnen maken inderdaad

Offline dirk

• Senior lid
« Reactie #240 Gepost op: 29-08-2017 18:25 u »
Ik ben van 14.04 LTS naar 16.04 LTS gegaan, dat zou verschil kunnen maken inderdaad

Maar heb je de upgrade vanuit een bestaande installatie gedaan? Of helemaal opnieuw (met usbstick of cdrom). Ik heb complete nieuwe installatie gedaan, en heb het idee dat ik iets van 'oude' qt4 libraries mis.

OPGELOST:

'apt-get install cups-pdf' does the trick.

In de laatste versie van Ubuntu wordt geen default PDF printer bijgeleverd, en daar is BrouwHulp WEL afhankelijk van. Nu werkt BrouwHulp en maakt ook alle logboeken etc. aan.

Jammer dat Ubuntu distro's maakt die niet meer zo uitgebreid zijn als voorheen.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #241 Gepost op: 30-08-2017 09:45 u »
Vanuit de bestaande installatie inderdaad.

Mooi dat het opgelost is!

Offline DinBo

• t Wort Wat!
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Blijven proberen tot het lukt
« Reactie #242 Gepost op: 04-02-2018 15:29 u »
Exporteren als HTML en deze uitprinten?

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hńtt noch emmer joot jejange.
« Reactie #243 Gepost op: 04-02-2018 19:17 u »
Ik heb een bugje gevonden in BrouwHulp. Bij mij komt dit voor zowel op een laptop als op een desktop. Beiden onder Windows resp. 8.1 en 10.

Als je het scherm waterbehandeling kiest vanuit het tabblad "Maischen, water". Dan kun je kiezen bij "Aanzuren met:" voor Fosforzuur van 80%. Ik heb echter Fosforzuur van 75% en gelukkig kun je dat aanpassen maar... als je het scherm sluit en later weer opent dan staat deze weer op 80%.
Als je deze instelt op 75% en het scherm sluit dan neemt BrouwHulp 75% mee in de berekening maar als je het scherm weer opent staat ie weer op 80% en neemt ie 80% mee in de berekening.
Niet onoverkomelijk maar een beetje lastig.

Offline Hoppenbrouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • ▄bung macht den Meister
« Reactie #244 Gepost op: 08-02-2018 11:08 u »
Vraagje: ik krijg bij elke handeling die ik doe in BrouwHulp de volgende melding:

Unable to create file "C:\Program Files (x86)\ etc etc etc"
Press OK to ignore and risk data corruption.
Press Cancel to kill the program.

M.a.w. ik kan er niet meer werken momenteel. Iemand een idee waar dit aan ligt? Updaten verhelpt het probleem niet. Heb recent ook niets aan de instellingen of bestandslocatie gewijzigd.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #245 Gepost op: 08-02-2018 11:50 u »
Vraagje: ik krijg bij elke handeling die ik doe in BrouwHulp de volgende melding:

M.a.w. ik kan er niet meer werken momenteel. Iemand een idee waar dit aan ligt? Updaten verhelpt het probleem niet. Heb recent ook niets aan de instellingen of bestandslocatie gewijzigd.

Waar heb je BrouwHulp ge´nstalleerd? Op c:\Program Files\ of c:\Program Files (x86)\? Wellicht heb je geen schrijfrechten, of heb je Řberhaupt geen Program Files (x86)?

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
« Reactie #246 Gepost op: 08-02-2018 12:18 u »
Ge´nstalleerd in c:\Program Files (x86). Heeft altijd prima gewerkt. Alleen sinds ik hem nu opstart niet meer.

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Senior lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #247 Gepost op: 08-02-2018 17:19 u »

Ik zou even je virusscanner controleren, die (bitdefender) was bij mij een beetje te streng.

Offline Hoppenbrouwers

• Super lid
« Reactie #248 Gepost op: 08-02-2018 19:39 u »

Ik zou even je virusscanner controleren, die (bitdefender) was bij mij een beetje te streng.
Waar zou ik dan iets moeten vinden? In de virusscanner is niets in quarantaine geplaatst of iets dergelijks. Heb nu wel de hele map BrouwHulp uitgesloten van scans maar desalniettemin werkt het programma niet door dezelfde melding.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #249 Gepost op: 08-02-2018 19:58 u »
Ge´nstalleerd in c:\Program Files (x86). Heeft altijd prima gewerkt. Alleen sinds ik m nu opstart niet meer.

Windows update gehad wellicht? En als je het programma draait als Admin? (Rechtermuisknop -> uitvoeren als administrator (of zoiets))

Tags: