BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

springerke

Men vult het volledige aantal liter in , ketel van 100L moet je 100L invullen
Niet vergeten de hoogte in te vullen , binnen maat,  zo weet BrouwHulp als je 75L vult je aantal cm van de bovenrand

dirk

Helaas kan ik in BrouwHulp 5.3.5.2 (Ubuntu 16.04 LTS) geen logboekformulier afdrukken. Het programma klapt dan dicht en geeft geen foutmeldingen. Als ik het programma in 'terminal' laat crashen geeft het alleen de foutmelding 'segmentatiefout (geheugendump gemaakt).

Weet iemand zo een oplossing? Heb al een tijdje proberen te googlen, maar helaas geen resultaat.

Johnny Stardust

Citaat van: Pim op 19-08-2017  21:05 uEven voor je uitgeprobeerd... Ik kan wel op de gram nauwkeurig invoeren maar zodra ik dan een andere regel in het recept selecteer, rondt BrouwHulp de zaak af op tientallen grammen.

Is dit dan niet gewoon hoe BrouwHulp geschreven is? ("works as designed")

Volgens mij niet, tot voorheen kon ik op de gram nauwkeurig selecteren. Voor recepten is het prima zo, alleen is het lastig als je de artikelen selecteert die voorradig zijn. Die mouten waarvan dan 1 gram beschikbaar is omdat je die niet kunt afboeken in je recept komen dan ook in je selectie naar boven...

Is dit afronden op 10-tallen iets nieuws misschien?

mbroek

Citaat van: Johnny Stardust op 24-08-2017  21:04 uVolgens mij niet, tot voorheen kon ik op de gram nauwkeurig selecteren. Voor recepten is het prima zo, alleen is het lastig als je de artikelen selecteert die voorradig zijn. Die mouten waarvan dan 1 gram beschikbaar is omdat je die niet kunt afboeken in je recept komen dan ook in je selectie naar boven...

Is dit afronden op 10-tallen iets nieuws misschien?

In de database je restjes op nul zetten.

Johnny Stardust

Citaat van: mbroek op 25-08-2017  11:36 uIn de database je restjes op nul zetten.


Dat snap ik dat dat kan, alleen ik zie dat als symptoombestrijding, het probleem zit hem dan in een niet juiste instelling van de software.

Knobby

Citaat van: Johnny Stardust op 25-08-2017  11:41 uDat snap ik dat dat kan, alleen ik zie dat als symptoombestrijding, het probleem zit hem dan in een niet juiste instelling van de software.
Waarom zou je je mout niet gewoon ook in je stort op 10 grammen afronden? Alsof je het verschil gaat proeven in die 4 gram meer of minder.

Johnny Stardust

Citaat van: Knobby op 25-08-2017  11:44 uWaarom zou je je mout niet gewoon ook in je stort op 10 grammen afronden? Alsof je het verschil gaat proeven in die 4 gram meer of minder.

Lees ff terug, instellen op % geeft berekeningen in grammen nauwkeurig. Het recept rond af op tientallen, de voorraad staat in grammen. Niet handig dus...

Knobby

Citaat van: Johnny Stardust op 25-08-2017  11:46 uLees ff terug, instellen op % geeft berekeningen in grammen nauwkeurig. Het recept rond af op tientallen, de voorraad staat in grammen. Niet handig dus...
Bedoel je dat wanneer je een bepaald percentage instelt en BrouwHulp dit afrondt, er bij het afboeken wel het exacte gewicht wordt afgeboekt? En als jij dus het afgeronde gewicht afmeet, klopt je voorraad niet meer? Das inderdaad wel irritant.
Dit is mij niet eerder opgevallen. Als ik een recept maak doe ik eerst procenten. Wanneer het recept in principe af is dan verander ik de gewichten zodat ik 'ronde' aantallen heb (meestal op 100 of 50 gram), juist om te voorkomen dat ik met gekke restjes blijf zitten. Dit doe ik al sinds het begin, vandaar dat ik niet tegen dit probleem ben aangelopen.

tdp

Citaat van: dirk op 24-08-2017  20:58 uHelaas kan ik in BrouwHulp 5.3.5.2 (Ubuntu 16.04 LTS) geen logboekformulier afdrukken. Het programma klapt dan dicht en geeft geen foutmeldingen. Als ik het programma in 'terminal' laat crashen geeft het alleen de foutmelding 'segmentatiefout (geheugendump gemaakt).

Weet iemand zo een oplossing? Heb al een tijdje proberen te googlen, maar helaas geen resultaat.

Genereerd hij het formulier niet, of lukt het versturen naar de printer niet?

dirk

Citaat van: tdp op 25-08-2017  13:31 uGenereerd hij het formulier niet, of lukt het versturen naar de printer niet?

Genereert geen formulier... Ik vermoed dat ik een 'dependency' niet geinstalleerd heb. Maar ja welke?

dirk

Citaat van: dirk op 25-08-2017  13:55 uGenereert geen formulier... Ik vermoed dat ik een 'dependency' niet geinstalleerd heb. Maar ja welke?

Ik ga weer terug naar Ubuntu 14.04.5 wellilcht is dat de oplossing. Tenzij iemand anders het beter weet...

update: na het de-installeren in een standaard Ubuntu 16.04 installatie wou BrouwHulp zich helemaal niet meer installeren.

Na enige bezinning besloot ik nog een poging te wagen, maar dan ouderwetsch via 'terminal'

Citaat van: terminaldirk@darkstar:~$ sudo dpkg -i /home/dirk/Bureaublad/brouwhulp_5.3.5.2_amd64.deb [sudo] wachtwoord voor dirk:
Voorheen niet geselecteerd pakket BrouwHulp wordt geselecteerd.
(Database wordt ingelezen ... 304950 bestanden en mappen momenteel geïnstalleerd.)
Uitpakken van .../brouwhulp_5.3.5.2_amd64.deb wordt voorbereid...
Bezig met uitpakken van BrouwHulp (5.3.5.2) ...
dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van BrouwHulp:
 BrouwHulp is afhankelijk van libqt4pas5; maar:
  Pakket libqt4pas5 is niet geïnstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libqtwebkit4; maar:
  Pakket libqtwebkit4 is niet geïnstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libgstreamer0.10-0; maar:
  Pakket libgstreamer0.10-0:amd64 is niet geïnstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libgstreamer-plugins-base0.10-0; maar:
  Pakket libgstreamer-plugins-base0.10-0 is niet geïnstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libopenal-dev; maar:
  Pakket libopenal-dev is niet geïnstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libalut0; maar:
  Pakket libalut0:amd64 is niet geïnstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libfann2; maar:
  Pakket libfann2 is niet geïnstalleerd.
 BrouwHulp is afhankelijk van libfann-dev; maar:
  Pakket libfann-dev is niet geïnstalleerd.

dpkg: fout bij verwerken van pakket BrouwHulp (--install):
 vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerd
Bezig met afhandelen van triggers voor desktop-file-utils (0.22-1ubuntu5.1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor gnome-menus (3.13.3-6ubuntu3.1) ...
Bezig met afhandelen van triggers voor bamfdaemon (0.5.3~bzr0+16.04.20160824-0ubuntu1) ...
Rebuilding /usr/share/applications/bamf-2.index...
Bezig met afhandelen van triggers voor mime-support (3.59ubuntu1) ...
Fouten gevonden tijdens verwerken van:
 BrouwHulp

Nu heb ik alle dependencies geinstalleerd en nu start het programma prima op... ...de tweede keer niet meer. Iemand nog een suggestie?


De tweede keer opstarten geeft:

Citaat van: terminaldirk@darkstar:~$ BrouwHulp
[FORMS.PP] ExceptionOccurred
  Sender=EFOpenError
  Exception=Unable to open file "/tmp/tuniqueinstance_brouwhulp"
  Stack trace:
  $0000000000559F55
  $0000000000865B3C
TApplication.HandleException Unable to open file "/tmp/tuniqueinstance_brouwhulp
"
  Stack trace:
  $0000000000559F55
  $0000000000865B3C
Exception at 0000000000559F55: EFOpenError:
Unable to open file "/tmp/tuniqueinstance_brouwhulp".
AL lib: (WW) FreeContext: (0x25f1790) Deleting 3 Source(s)
                                                          AL lib: (WW) FreeDevice: (0x25d50d0) Deleting 4 Buffer(s)


Kort samen gevat is BrouwHulp dus afhankelijk van enige dependencies die in een standaard Ubuntu 16.04 LTS niet voorkomen... ...welke moet ik nog meer installeren voor een vlekkeloze werking?

tdp

Geen idee, bij mij werkt het prima, print echter nooit iets... Kan evt vanavond wel ff kijken of het goed gaat bij mij!

Adrie

Ik heb BrouwHulp een jaar onder Ubuntu 16.04 gedraaid. De dependencies worden automatisch gedownload en geïnstalleerd, dus ik snap niet waar jouw problemen vandaan komen. Misschien een conflict met een eerder geïnstalleerd pakket?

dirk

Citaat van: Adrie op 29-08-2017  09:22 uIk heb BrouwHulp een jaar onder Ubuntu 16.04 gedraaid. De dependencies worden automatisch gedownload en geïnstalleerd, dus ik snap niet waar jouw problemen vandaan komen. Misschien een conflict met een eerder geïnstalleerd pakket?

Was 16.04 LTS van jouw een 'dist-upgrade' of een nieuwe installatie? De mijne is een 'verse' installatie, dat kan verschil uitmaken.

tdp

Ik ben van 14.04 LTS naar 16.04 LTS gegaan, dat zou verschil kunnen maken inderdaad

dirk

Citaat van: tdp op 29-08-2017  14:11 uIk ben van 14.04 LTS naar 16.04 LTS gegaan, dat zou verschil kunnen maken inderdaad

Maar heb je de upgrade vanuit een bestaande installatie gedaan? Of helemaal opnieuw (met usbstick of cdrom). Ik heb complete nieuwe installatie gedaan, en heb het idee dat ik iets van 'oude' qt4 libraries mis.

OPGELOST:

'apt-get install cups-pdf' does the trick.

In de laatste versie van Ubuntu wordt geen default PDF printer bijgeleverd, en daar is BrouwHulp WEL afhankelijk van. Nu werkt BrouwHulp en maakt ook alle logboeken etc. aan.

Jammer dat Ubuntu distro's maakt die niet meer zo uitgebreid zijn als voorheen.

tdp

Vanuit de bestaande installatie inderdaad.

Mooi dat het opgelost is!

DinBo

Exporteren als HTML en deze uitprinten?

Eric v B

Ik heb een bugje gevonden in BrouwHulp. Bij mij komt dit voor zowel op een laptop als op een desktop. Beiden onder Windows resp. 8.1 en 10.

Als je het scherm waterbehandeling kiest vanuit het tabblad "Maischen, water". Dan kun je kiezen bij "Aanzuren met:" voor Fosforzuur van 80%. Ik heb echter Fosforzuur van 75% en gelukkig kun je dat aanpassen maar... als je het scherm sluit en later weer opent dan staat deze weer op 80%.
Als je deze instelt op 75% en het scherm sluit dan neemt BrouwHulp 75% mee in de berekening maar als je het scherm weer opent staat ie weer op 80% en neemt ie 80% mee in de berekening.
Niet onoverkomelijk maar een beetje lastig.


Hoppenbrouwers

Vraagje: ik krijg bij elke handeling die ik doe in BrouwHulp de volgende melding:

Unable to create file "C:\Program Files (x86)\ etc etc etc"
Press OK to ignore and risk data corruption.
Press Cancel to kill the program.

M.a.w. ik kan er niet meer werken momenteel. Iemand een idee waar dit aan ligt? Updaten verhelpt het probleem niet. Heb recent ook niets aan de instellingen of bestandslocatie gewijzigd.

tdp

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-02-2018  11:08 uVraagje: ik krijg bij elke handeling die ik doe in BrouwHulp de volgende melding:

Unable to create file "C:\Program Files (x86)\ etc etc etc"
Press OK to ignore and risk data corruption.
Press Cancel to kill the program.

M.a.w. ik kan er niet meer werken momenteel. Iemand een idee waar dit aan ligt? Updaten verhelpt het probleem niet. Heb recent ook niets aan de instellingen of bestandslocatie gewijzigd.

Waar heb je BrouwHulp geïnstalleerd? Op c:\Program Files\ of c:\Program Files (x86)\? Wellicht heb je geen schrijfrechten, of heb je überhaupt geen Program Files (x86)?

Hoppenbrouwers

Geïnstalleerd in c:\Program Files (x86). Heeft altijd prima gewerkt. Alleen sinds ik hem nu opstart niet meer.

Edwin brouwt

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-02-2018  11:08 uVraagje: ik krijg bij elke handeling die ik doe in BrouwHulp de volgende melding:

Unable to create file "C:\Program Files (x86)\ etc etc etc"
Press OK to ignore and risk data corruption.
Press Cancel to kill the program.

M.a.w. ik kan er niet meer werken momenteel. Iemand een idee waar dit aan ligt? Updaten verhelpt het probleem niet. Heb recent ook niets aan de instellingen of bestandslocatie gewijzigd.


Ik zou even je virusscanner controleren, die (bitdefender) was bij mij een beetje te streng.

Hoppenbrouwers

Citaat van: EdwinBrouwt op 08-02-2018  17:19 uIk zou even je virusscanner controleren, die (bitdefender) was bij mij een beetje te streng.
Waar zou ik dan iets moeten vinden? In de virusscanner is niets in quarantaine geplaatst of iets dergelijks. Heb nu wel de hele map BrouwHulp uitgesloten van scans maar desalniettemin werkt het programma niet door dezelfde melding.

tdp

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-02-2018  12:18 uGeïnstalleerd in c:\Program Files (x86). Heeft altijd prima gewerkt. Alleen sinds ik m nu opstart niet meer.

Windows update gehad wellicht? En als je het programma draait als Admin? (Rechtermuisknop -> uitvoeren als administrator (of zoiets))


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.