BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mbroek

Citaat van: Knobby op 27-03-2017  14:38 uMisschien kijk ik er overheen, maar ik zie op de download pagina alleen 5.3.5.1 staan...

Klopt, en je krijgt 5.3.5.2 als je op de download knop drukt.

McMelloW

Over gegaan naar versie 5.3.5.2 Nu werkt alles weer goed en alle speciale tekens zijn ook goed zichtbaar. Alle speciale tekens die ik onder 5.3.5.1 gewijzigd had laten nu een ? zien. Dus deze maar weer even opnieuw gewijzigd. Ook na het opnieuw opstarten, blijft alles OK.

Adrie  :hoera: :hoera: :groots: :groots:

Willy-en-co

Vind dit een fijn programma om mee te werken. Het enige wat ik echt zwaar kloten vind is dat als je een recept 1 keer hebt af geboekt en je daarna nog een keer dat zelfde recept wilt brouwen je hem nog een keer moet samenstellen om het weer te kunnen afboeken. Wat ik bedoel is dat als je een recept vaker brouwt het maar 1 keer kunt afboeken of het recept nog een keer moet uit zetten. Dus op ten duur krijg je een hele lijst met de zelfde recepten.
En sommige gisten worden per gram berekend en sommige per pak :o soms is dat heel erg vervelend met prijzen berekenen.

Markiej87

Je moet goed je "Recepten" en "Brouwsels" uit elkaar halen, dan heb je daar geen last van.

Underdike

Citaat van: Markiej87 op 07-04-2017  15:57 uJe moet goed je "Recepten" en "Brouwsels" uit elkaar halen, dan heb je daar geen last van.
OK... dan ga ik een 'domme' vraag stellen:
Hoe maak ik van een recept een brouwsel (dat ik meerdere keren wil kunnen brouwen )?

Ik vond het irritant dat de recepten tussen de meegeleverde recepten stonden... Dus heb ze allemaal maar onder 'Amerikaans Tarwebier' geschaald, dan staan ze namelijk bij elkaar bovenaan...
Kan dit beter/anders?

henkie


McMelloW

Citaat van: henkie op 07-04-2017  19:43 urtfm

Blz. 11
Haha, dan moet je wel uit de bulletinboard tijd komen. :proost:

Underdike

Citaat van: henkie op 07-04-2017  19:43 urtfm
Blz. 11
Which manual?
Ik heb het programma doorgeschoven gekregen, nooit geen manual gezien...

foz

Citaat van: Underdike op 07-04-2017  20:30 uWhich manual?

De grote vraagteken in het blauwe rondje aanklikken.

henkie

He... net te laat  :-)

Underdike

Citaat van: foz op 07-04-2017  20:34 uDe grote vraagteken in het blauwe rondje aanklikken.
Gelukt, bedankt!

dirk

Ik zie dat kolom hoeveelheid weg valt. Is dat een bug of is het een feature? Ik heb het geinstalleerd op Ubuntu 16.04 LTS, BrouwHulp 5.3.5.2

UPDATE: ik heb binnen het venstertje een kolom geselecteerd, en alles weer binnen beeld 'getrokken'. Heeft een halfuurtje geduurd, maar Adri, kun je dit ook vastzetten?

uploadimagecertificity.com

MarkD

Zijn er nog meer mensen bij wie de database met Wyeast gisten is weggevallen na de update? De xml file is verdwenen in de directory. Ik heb wel succesvol de Gozdawa en Whitelabs xml's geïmporteerd die op de site http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php/BrouwHulp worden aangeboden.
Adrie: is er nog een losse Wyeast-xml voor herstel?

Alvast bedankt.

Pim

Citaat van: MarkD op 20-04-2017  21:33 uZijn er nog meer mensen bij wie de database met Wyeast gisten is weggevallen na de update? De xml file is verdwenen in de directory. Ik heb wel succesvol de Gozdawa en Whitelabs xml's geïmporteerd die op de site http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php/BrouwHulp worden aangeboden.
Adrie: is er nog een losse Wyeast-xml voor herstel?

Alvast bedankt.
De Wyeast gisten staan bij mij gewoon in de yeasts.xml. Alleen voor Whitelabs zie ik een apart xml bestand.

MarkD

Nu zie ik ze inderdaad. als ik BrouwHulp opende en in de gistdatabase keek was er geen Wyeast te vinden. yeast.xml opnieuw geïmporteerd en ze waren weer terug. Bedankt.

Markiej87

Citaat van: Adrie op 30-11-2013  15:09 uOverigens komt de Mac versie eraan. Nog even geduld, ik moet nog wat technische probleempjes oplossen.
Ik en velen met mij wachten echt met smart op een (wat mij betreft betaalde) Mac-versie. Gaat die ooit nog komen? :)

Underdike

Citaat van: Markiej87 op 09-05-2017  16:58 uIk en velen met mij wachten echt met smart op een (wat mij betreft betaalde) Mac-versie. Gaat die ooit nog komen? :)
Dan heb ík liever een mobiele versie... zoals Beersmith, een app waarin je recepten knutselen kan, maar ook tegelijk een lopende checklist en logboek is, met klok/waarschuwingen tijdens het brouwen waarbij je real-time correcties doet tijdens het brouwen.

Markiej87

Ik vind een mobiele versie ook fijn, maar kan me voorstellen dat dat weer een hele andere manier van programmeren is. Aan de openingspost te zien is Adrie al 4 jaar geleden soort van begonnen aan een Mac-versie. Daarnaast zie ik vaak oproepen vanuit ons gilde of er mensen zijn die BrouwHulp op een Mac hebben draaien en hoe ze dit doen.

AntonM

Hallo,

Is er ook een x86-versie van BrouwHulp voor Linux te krijgen. Op de site van Bierbrouwerij Het Witte Paard kun je alleen de amd64 versie downloaden. Bij installeren daarvan krijg ik steeds een foutmelding ' Verkeerde architectuur ' amd64''.

Easywoods

Citaat van: Markiej87 op 09-05-2017  16:58 uIk en velen met mij wachten echt met smart op een (wat mij betreft betaalde) Mac-versie. Gaat die ooit nog komen? :)

Ik wacht ook met smart... Ook wat mij betreft een betaalde Mac-versie  :groots: :groots:

dirk

Citaat van: AntonM op 24-06-2017  16:32 uHallo,

Is er ook een x86-versie van BrouwHulp voor Linux te krijgen. Op de site van Bierbrouwerij Het Witte Paard kun je alleen de amd64 versie downloaden. Bij installeren daarvan krijg ik steeds een foutmelding ' Verkeerde architectuur ' amd64''.

Welke distributie heb je?

AntonM

Ik draai Linux Mint 16 xfce 32 bits 3.11.0-12-generic op een oude (voorheen windows xp) computer.

dirk

To
Citaat van: AntonM op 24-06-2017  20:50 uIk draai Linux Mint 16 xfce 32 bits 3.11.0-12-generic op een oude (voorheen windows xp) computer.
Wat let je om over te stappen naar 64 bits? Zo'n zware distro is Mint ook weer niet...

AntonM

Dus ik kan de 64bits-versie ook op een 32bits (x86) computer installeren?

dirk

Citaat van: AntonM op 25-06-2017  10:19 uDus ik kan de 64bits-versie ook op een 32bits (x86) computer installeren?
Als je weet dat je een 32 bits processor hebt, dan kan dat niet... cat /proc/cpuinfo in terminal kan je uitsluitsel geven.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.