BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: zilver_brouwer op 17-02-2017  14:11 uVolgens mij, als ik je goed begrijp (en het programma), moet je van een recept dan eerst een brouwsel maken.

En dat kan heel gemakkelijk met de rechter muisknop.

Adrie

BrouwHulp 5.3.5 kan worden gedownload.

Nieuw is dat recepten nu als standaard Beerxml kunnen worden opgeslagen. Er zitten dan geen BrouwHulp XML velden meer in en uitgebreide velden worden teruggebracht tot originele BeerXML velden. Opgeslagen BeerXML velden kunnen bijvoorbeeld worden geïmporteerd in Grainfather Connect of andere brouwprogramma's. Zie HIER een verhandeling over hoe je BrouwHulp recepten kunt exporteren naar BeerXML en deze vervolgens importeert in Grainfather Connect. Alle gegevens over onder andere maischen en hoptoevoegingen worden naar de Grainfather controller gestuurd.

Verder wat bugjes verholpen, zoals foutieve totale kosten in de Hop en Overige ingrediënten dialoogvensters.

De databank met Mangrove Jack's gisten is aangepast, zie hiervoor de addenda op de BrouwHulp downloadpagina.

Sommige mensen hebben verhaspelde datums gemeld, maar dit kan ik op geen enkele manier reproduceren, zowel op Linux als op Windows. Ik heb ook andere datumformaten ingesteld en nog steeds gaat het onder Linux en Windows bij mij goed.

tdp

Goed bezig Adrie, bedankt voor de tijd die je er weer ingestoken hebt!  :groots:

Knobby

Hoi Adrie,
Bedankt voor dit mooie programma.
In de vorige versie was me opgevallen dat bij op sommige punten de tekst achter invoervelden deels weg valt. Zie plaatje hieronder.
In deze nieuwe versie is dat nog steeds het geval. Dit gebeurt bij mij zowel op Windows 10 als op 8.1.




Thamerdal

Hulde voor Adrie!  :groots:

Eric v B

Schoonheidsfoutje? Ik heb W10. Misschien een instelling aan mijn kant niet goed?


henkie

Citaat van: Eric v B op 23-03-2017  19:29 uSchoonheidsfoutje? Ik heb W10. Misschien een instelling aan mijn kant niet goed?



Citaat van: Knobby op 23-03-2017  14:37 uHoi Adrie,
Bedankt voor dit mooie programma.
In de vorige versie was me opgevallen dat bij op sommige punten de tekst achter invoervelden deels weg valt. Zie plaatje hieronder.
In deze nieuwe versie is dat nog steeds het geval. Dit gebeurt bij mij zowel op Windows 10 als op 8.1.

Ik heb hetzelfde. Ook Windows 10.
Voor de rest meer dan tevreden met het programma.

Eric v B

Citaat van: henkie op 23-03-2017  20:06 uIk heb hetzelfde. Ook Windows 10.
Voor de rest meer dan tevreden met het programma.
Jazeker, ook ik ben meer dan tevreden. Dit "probleem" zal binnenkort wel opgelost zijn.

mbroek

Citaat van: henkie op 23-03-2017  20:06 uIk heb hetzelfde. Ook Windows 10.
Voor de rest meer dan tevreden met het programma.

Ook op Linux onder Wine.

Adrie

Dat wegvallen van een deel van de labels heb ik uiteraard ook al opgemerkt. Dat lijkt een bug in de programmeeromgeving. De labels zouden zich automatisch moeten schalen naar de lengte van de tekst, maar dat gebeurt niet voldoende. De labels zijn altijd net iets te kort. Ik moet de programmeeromgeving hacken om daar iets aan te doen. Zal eens kijken.

tdp

Citaat van: mbroek op 23-03-2017  21:15 uOok op Linux onder Wine.

Hoezo draai je dit onder Wine? Je kunt het toch via de terminal toch gewoon starten? (Draai zelf Ubuntu op mijn brouwPC)

KooTjoo

Ik hoop echt dat er ooit een Mac versie voor BrouwHulp beschikbaar komt. Ik blijf BrouwHulp echt het meest gebruikersvriendelijke programma vinden om mee te werken. Ik wet dat er op de Mac mogelijkheden zijn, maar vind dat erg omslachtig.

Albertus

Citaat van: Eric v B op 23-03-2017  19:29 uSchoonheidsfoutje? Ik heb W10. Misschien een instelling aan mijn kant niet goed?



Ik draai BrouwHulp ook onder Windows10, maar ik heb hier geen last van.

Bert

seed7

Hier wordt Æ   Ã† er gaat iets fout met de character encoding UTF-8

Ingo

Marksbrew

Citaat van: KooTjoo op 24-03-2017  10:17 uIk hoop echt dat er ooit een Mac versie voor BrouwHulp beschikbaar komt. Ik blijf BrouwHulp echt het meest gebruikersvriendelijke programma vinden om mee te werken. Ik wet dat er op de Mac mogelijkheden zijn, maar vind dat erg omslachtig.

Ik hoop het van harte met jou, ik vind het ook net iets te veel gedoe om het aan de praat te krijgen op de Mac. Ik ben tot die tijd maar overgestapt op BeerSmith2 die het op Mac (moet je wel flink dokken) / Iphone / Ipad doet. Tot max 15 recepten in de cloud zodat je er van al je devices bij kan. Ben daar ook heel tevreden over.

KooTjoo

Citaat van: Marksbrew op 24-03-2017  11:08 uIk hoop het van harte met jou, ik vind het ook net iets te veel gedoe om het aan de praat te krijgen op de Mac. Ik ben tot die tijd maar overgestapt op BeerSmith2 die het op Mac (moet je wel flink dokken) / Iphone / Ipad doet. Tot max 15 recepten in de cloud zodat je er van al je devices bij kan. Ben daar ook heel tevreden over.
Ja, ik ben ook overgestapt op Beersmith2 maar vind dit lang niet zo prettig werken als BrouwHulp. Ik zou ook meer dan bereid zijn een jaarlijks bedrag te betalen voor het gebruik van BrouwHulp.

Mathijsz

Ik draai BrouwHulp op een Mac d.m.v. VirtualBox. Mochten er meerdere mensen zijn die er moeite mee hebben het aan de praat te krijgen, ben ik best bereid er een post over te schrijven om het aan de praat te krijgen..

Serge VL

Citaat van: Eric v B op 23-03-2017  19:29 uSchoonheidsfoutje? Ik heb W10. Misschien een instelling aan mijn kant niet goed?



Citaat van: Albertus op 24-03-2017  10:49 uIk draai BrouwHulp ook onder Windows10, maar ik heb hier geen last van.

Bert
Ik heb ook dat probleem niet, draai BrouwHulp ook onder Windows10

Rene Haring

Adrie,

Bedankt voor de nieuwe BrouwHulp versie en de mogelijkheid om recepten als beerxml te exporteren voor de Grainfather connect app. Met BrouwHulp altijd fijn gewerkt en hoef nu niet naar een ander programma over te stappen mocht ik besluiten om de nieuwe grainfather controller aan te schaffen in combinatie met de connect app. Top! :proost:

ramon86

Ook hier problemen met de encoding na de update op Windows 10. Overigens kreeg ik de afgelopen dagen voordat ik de update doorvoerde bij het starten een melding, maar zonder tekst en met enkel "Ja" en "Nee"-knoppen. Ik gok dat dat moest aangeven dat er een update beschikbaar was :)

Zijn echter maar kleine smetjes op een fantastisch programma, zeer blij mee!

mbroek

Citaat van: tdp op 24-03-2017  09:50 uHoezo draai je dit onder Wine? Je kunt het toch via de terminal toch gewoon starten? (Draai zelf Ubuntu op mijn brouwPC)

Niet iedereen gebruikt Ubuntu. Adrie programmeert in Pascal en niet alle libraries heb ik daarvoor. Voor 1 programma ga ik mij daar ook niet mee bezig houden, wine had ik toch al nodig voor enkele programma's. Puur gemakzucht van mijn kant om Wine te gebruiken.


tdp

Citaat van: mbroek op 24-03-2017  13:30 uNiet iedereen gebruikt Ubuntu. Adrie programmeert in Pascal en niet alle libraries heb ik daarvoor. Voor 1 programma ga ik mij daar ook niet mee bezig houden, wine had ik toch al nodig voor enkele programma's. Puur gemakzucht van mijn kant om Wine te gebruiken.

Oké, ik geloof je direct, verder dan hele basale kennis over Linux/Ubuntu heb ik niet :).

Adrie

Citaat van: mbroek op 24-03-2017  13:30 uNiet iedereen gebruikt Ubuntu. Adrie programmeert in Pascal en niet alle libraries heb ik daarvoor. Voor 1 programma ga ik mij daar ook niet mee bezig houden, wine had ik toch al nodig voor enkele programma's. Puur gemakzucht van mijn kant om Wine te gebruiken.

Maar het programma is gecompileerd, dus je hebt helemaal geen pascal libraries nodig.

McMelloW

Avast virusscanner geeft een error wanneer ik het bestand BrouwHulp_5.3.5.1_Setup.exe opstart. Ik kan het dan alleen maar afsluiten.
Sinds dien krijg ik een legen popup vraag bij het starten van versie 5.3.4.3. Die sluit ik dan op X waarna BrouwHulp gewoon weer door start.

Iemand een tip?

[Edit]  Het is gelukt om de virusscanner tijdelijk uit te zetten. Installeren is nu gelukt. Na het installeren moest de virus-scanner eerst even BrouwHulp scannen, maar dit gaf verder geen problemen. Daarna opstarten gaat zonder scan-melding.
Nu rustig gaan kijken wat er nieuw is in BrouwHulp.

Adrie  :groots: :petje-af:

Chipmunk03

Het draait heel goed op Ubuntu 16.04 LTS. Ben heel blij mee. Dank je wel, Adrie.
Wellicht is het mogelijk om het te porten naar Python? Ik heb gezien dat de fann library beschikbaar is in Python. Python draait op zo'n beetje elk denkbaar platform. Ook Mac OS.
Python kan naar byte code compileren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.