Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica  (gelezen 193387 keer)

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Land: nl
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
Re: BrouwHulp Eroica
« Reactie #125 Gepost op: 20-02-2017 12:31 u »
Volgens mij, als ik je goed begrijp (en het programma), moet je van een recept dan eerst een brouwsel maken.

En dat kan heel gemakkelijk met de rechter muisknop.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #126 Gepost op: 23-03-2017 13:43 u »
BrouwHulp 5.3.5 kan worden gedownload.

Nieuw is dat recepten nu als standaard Beerxml kunnen worden opgeslagen. Er zitten dan geen BrouwHulp XML velden meer in en uitgebreide velden worden teruggebracht tot originele BeerXML velden. Opgeslagen BeerXML velden kunnen bijvoorbeeld worden geÔmporteerd in Grainfather Connect of andere brouwprogramma's. Zie HIER een verhandeling over hoe je BrouwHulp recepten kunt exporteren naar BeerXML en deze vervolgens importeert in Grainfather Connect. Alle gegevens over onder andere maischen en hoptoevoegingen worden naar de Grainfather controller gestuurd.

Verder wat bugjes verholpen, zoals foutieve totale kosten in de Hop en Overige ingrediŽnten dialoogvensters.

De databank met Mangrove Jack's gisten is aangepast, zie hiervoor de addenda op de BrouwHulp downloadpagina.

Sommige mensen hebben verhaspelde datums gemeld, maar dit kan ik op geen enkele manier reproduceren, zowel op Linux als op Windows. Ik heb ook andere datumformaten ingesteld en nog steeds gaat het onder Linux en Windows bij mij goed.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #127 Gepost op: 23-03-2017 14:28 u »
Goed bezig Adrie, bedankt voor de tijd die je er weer ingestoken hebt!  :groots:

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #128 Gepost op: 23-03-2017 14:37 u »
Hoi Adrie,
Bedankt voor dit mooie programma.
In de vorige versie was me opgevallen dat bij op sommige punten de tekst achter invoervelden deels weg valt. Zie plaatje hieronder.
In deze nieuwe versie is dat nog steeds het geval. Dit gebeurt bij mij zowel op Windows 10 als op 8.1.

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
« Reactie #129 Gepost op: 23-03-2017 15:45 u »
Hulde voor Adrie!  :groots:

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #130 Gepost op: 23-03-2017 19:29 u »
Schoonheidsfoutje? Ik heb W10. Misschien een instelling aan mijn kant niet goed?

Online henkie

• Vol lid
  • excuus voor eventuele interventie
« Reactie #131 Gepost op: 23-03-2017 20:06 u »
Schoonheidsfoutje? Ik heb W10. Misschien een instelling aan mijn kant niet goed?

Hoi Adrie,
Bedankt voor dit mooie programma.
In de vorige versie was me opgevallen dat bij op sommige punten de tekst achter invoervelden deels weg valt. Zie plaatje hieronder.
In deze nieuwe versie is dat nog steeds het geval. Dit gebeurt bij mij zowel op Windows 10 als op 8.1.

Ik heb hetzelfde. Ook Windows 10.
Voor de rest meer dan tevreden met het programma.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #132 Gepost op: 23-03-2017 20:21 u »
Jazeker, ook ik ben meer dan tevreden. Dit "probleem" zal binnenkort wel opgelost zijn.

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #133 Gepost op: 23-03-2017 21:15 u »

Ook op Linux onder Wine.

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #134 Gepost op: 24-03-2017 09:14 u »
Dat wegvallen van een deel van de labels heb ik uiteraard ook al opgemerkt. Dat lijkt een bug in de programmeeromgeving. De labels zouden zich automatisch moeten schalen naar de lengte van de tekst, maar dat gebeurt niet voldoende. De labels zijn altijd net iets te kort. Ik moet de programmeeromgeving hacken om daar iets aan te doen. Zal eens kijken.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #135 Gepost op: 24-03-2017 09:50 u »
Ook op Linux onder Wine.

Hoezo draai je dit onder Wine? Je kunt het toch via de terminal toch gewoon starten? (Draai zelf Ubuntu op mijn brouwPC)

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #136 Gepost op: 24-03-2017 10:17 u »
Ik hoop echt dat er ooit een Mac versie voor BrouwHulp beschikbaar komt. Ik blijf BrouwHulp echt het meest gebruikersvriendelijke programma vinden om mee te werken. Ik wet dat er op de Mac mogelijkheden zijn, maar vind dat erg omslachtig.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #137 Gepost op: 24-03-2017 10:49 u »

Ik draai BrouwHulp ook onder Windows10, maar ik heb hier geen last van.

Bert

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #138 Gepost op: 24-03-2017 10:56 u »
Hier wordt ∆   √Ü er gaat iets fout met de character encoding UTF-8

Ingo

Offline Marksbrew

• Vol lid
  • Bulldog brewer, 15-20L
« Reactie #139 Gepost op: 24-03-2017 11:08 u »
Ik hoop echt dat er ooit een Mac versie voor BrouwHulp beschikbaar komt. Ik blijf BrouwHulp echt het meest gebruikersvriendelijke programma vinden om mee te werken. Ik wet dat er op de Mac mogelijkheden zijn, maar vind dat erg omslachtig.

Ik hoop het van harte met jou, ik vind het ook net iets te veel gedoe om het aan de praat te krijgen op de Mac. Ik ben tot die tijd maar overgestapt op BeerSmith2 die het op Mac (moet je wel flink dokken) / Iphone / Ipad doet. Tot max 15 recepten in de cloud zodat je er van al je devices bij kan. Ben daar ook heel tevreden over.

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #140 Gepost op: 24-03-2017 11:33 u »
Ik hoop het van harte met jou, ik vind het ook net iets te veel gedoe om het aan de praat te krijgen op de Mac. Ik ben tot die tijd maar overgestapt op BeerSmith2 die het op Mac (moet je wel flink dokken) / Iphone / Ipad doet. Tot max 15 recepten in de cloud zodat je er van al je devices bij kan. Ben daar ook heel tevreden over.
Ja, ik ben ook overgestapt op Beersmith2 maar vind dit lang niet zo prettig werken als BrouwHulp. Ik zou ook meer dan bereid zijn een jaarlijks bedrag te betalen voor het gebruik van BrouwHulp.

Offline Mathijsz

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #141 Gepost op: 24-03-2017 11:47 u »
Ik draai BrouwHulp op een Mac d.m.v. VirtualBox. Mochten er meerdere mensen zijn die er moeite mee hebben het aan de praat te krijgen, ben ik best bereid er een post over te schrijven om het aan de praat te krijgen..

Online Serge VL

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #142 Gepost op: 24-03-2017 12:50 u »

Ik draai BrouwHulp ook onder Windows10, maar ik heb hier geen last van.

Bert
Ik heb ook dat probleem niet, draai BrouwHulp ook onder Windows10

Offline Rene Haring

• Vol lid
  • Lid Maasland Thuisbrouwers Genootschap
« Reactie #143 Gepost op: 24-03-2017 12:55 u »
Adrie,

Bedankt voor de nieuwe BrouwHulp versie en de mogelijkheid om recepten als beerxml te exporteren voor de Grainfather connect app. Met BrouwHulp altijd fijn gewerkt en hoef nu niet naar een ander programma over te stappen mocht ik besluiten om de nieuwe grainfather controller aan te schaffen in combinatie met de connect app. Top! :proost:

Offline ramon86

• Boven 10 berichten
  • *
    • FilmCentrum
« Reactie #144 Gepost op: 24-03-2017 13:23 u »
Ook hier problemen met de encoding na de update op Windows 10. Overigens kreeg ik de afgelopen dagen voordat ik de update doorvoerde bij het starten een melding, maar zonder tekst en met enkel "Ja" en "Nee"-knoppen. Ik gok dat dat moest aangeven dat er een update beschikbaar was :)

Zijn echter maar kleine smetjes op een fantastisch programma, zeer blij mee!

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #145 Gepost op: 24-03-2017 13:30 u »
Hoezo draai je dit onder Wine? Je kunt het toch via de terminal toch gewoon starten? (Draai zelf Ubuntu op mijn brouwPC)

Niet iedereen gebruikt Ubuntu. Adrie programmeert in Pascal en niet alle libraries heb ik daarvoor. Voor 1 programma ga ik mij daar ook niet mee bezig houden, wine had ik toch al nodig voor enkele programma's. Puur gemakzucht van mijn kant om Wine te gebruiken.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #146 Gepost op: 24-03-2017 13:57 u »
Niet iedereen gebruikt Ubuntu. Adrie programmeert in Pascal en niet alle libraries heb ik daarvoor. Voor 1 programma ga ik mij daar ook niet mee bezig houden, wine had ik toch al nodig voor enkele programma's. Puur gemakzucht van mijn kant om Wine te gebruiken.

Okť, ik geloof je direct, verder dan hele basale kennis over Linux/Ubuntu heb ik niet :).

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #147 Gepost op: 24-03-2017 14:53 u »

Maar het programma is gecompileerd, dus je hebt helemaal geen pascal libraries nodig.

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #148 Gepost op: 24-03-2017 17:16 u »
Avast virusscanner geeft een error wanneer ik het bestand BrouwHulp_5.3.5.1_Setup.exe opstart. Ik kan het dan alleen maar afsluiten.
Sinds dien krijg ik een legen popup vraag bij het starten van versie 5.3.4.3. Die sluit ik dan op X waarna BrouwHulp gewoon weer door start.

Iemand een tip?

[Edit]  Het is gelukt om de virusscanner tijdelijk uit te zetten. Installeren is nu gelukt. Na het installeren moest de virus-scanner eerst even BrouwHulp scannen, maar dit gaf verder geen problemen. Daarna opstarten gaat zonder scan-melding.
Nu rustig gaan kijken wat er nieuw is in BrouwHulp.

Adrie  :groots: :petje-af:

Offline Chipmunk03

• Junior lid
  • **
  • Today is a gift. That's why we call it "Present".
« Reactie #149 Gepost op: 24-03-2017 19:52 u »
Het draait heel goed op Ubuntu 16.04 LTS. Ben heel blij mee. Dank je wel, Adrie.
Wellicht is het mogelijk om het te porten naar Python? Ik heb gezien dat de fann library beschikbaar is in Python. Python draait op zo'n beetje elk denkbaar platform. Ook Mac OS.
Python kan naar byte code compileren.

Tags: