Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Dus hij gaat er niet komen voor de Mac?
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Dat lijkt mij een juiste conclusie, maar Wine biedt uitkomst :-) :-)
https://www.winehq.org?
Als je BrouwHulp (na eerst alles hebt opgeslagen) laat synchroniseren via functie synchronize via FTP site en dan in de tab computer netwerk en je stelt daar een folder van een cloud service in, kan je gewoon de volledige data zo synchroon houden (alle data wordt dan gesynchroniseerd naar de laatste wijziging)Belangrijk is wel dat je dan wel steeds synchroniseert bij openen en sluiten van je BrouwHulp.
Ipv meerdere databases zou ik dan eerder aan een tag-feature denken.
Het voordeel van aparte data bases (knutsel- en speelhoek) is wel dat met je vaste instellingen meer kan spelen, zonder dat je het risico loopt dat je deze vergeet terug te zetten
Je kunt ook meerdere brouwinstallaties aanmaken om met je instellingen te spelen (als het daar tenminste mee te maken heeft).
Neen bijvoorbeeld als je je automatische hop veroudering even afzet heeft dit onmiddellijke gevolgen vorige brouwsels/recepten een ander voorbeeld is vb de methode van IBU of EBC berekeningen.
Ja, dat kan. Maar is voor mij niet helemaal hetzelfde. Als voorbeeld, de E-book software Calibre heeft een heleboel mogelijkheden om al je boeken etc. te ordenen, filteren etc. en toch heb ik een volledig separate DB binnen Calibre voor boeken over etenswaren in de meest brede zin van het woord, een aparte DB voor tijdschriften en blogs, een DB voor kunst/filosofie en een voor de rest.Ingo
Geïnspireerd door de discussie dan toch maar deze vraag/"feature request", Adrie, die ik al heel lang heb: Ondanks alle filtermogelijkheden in BrouwHulp zou ik het zeer handig vinden om met meerdere separate databases/databaselokaties te kunnen werken. B.v. een db voor inspiratie&pruts&knutselwerk, eentje voor de daadwerkelijke recepten en bijbehorende brouwsels, eentje voor de 2l proefjes die nu een beetje de ene db "vervuilen", etc.Ingo
Je kunt natuurlijk al lang in BrouwHulp meerdere databanken gebruiken door een andere databanklocatie te kiezen. Maar ik zal kijken of ik dat nog wat gemakkelijker kan maken.
Bij mijn laatste brouwsel heb ik een andere pc gebruikt dan mijn vaste en niet in mijn complete database gewerkt. na het bottelen heb ik het brouwsel geïmporteerd in de mijn normale "BrouwHulp-pc". Ik heb geïmporteerd in brouwsels. Ik heb nu alleen het recept, geen metingen op de brouwdag etc. Is er een manier om dat mee nemen met export/import zodat ik niet de metingen hoef over te tikken zonder heel de database te overschrijven?Groet,Hans
Maar dan heb je niet meer je actuele voorraad.