BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex_W

Citaat van: JanEric op 02-02-2016  19:52 uDe gegevens aan de rechterkant zijn tools. Die worden volgens mij niet opgeslagen bij je brouwsels. Daar heb je het tabblad 'vergisting' voor

Bij mij staan er bij elke brouwsel staan andere waarden in.

@Adrie

Mij viel zojuist ook op dat bij de Brix (Na vergisting) op bijv 10,2 staat maar de SG op 1,000 (dit is bij de meeste recepten zo.
Alleen de recepten die ik heb afgesloten voor de update hebben de goede waardes erin staan, de rest niet...

Alex

Adrie

Dat is raar, want er is aan de code daarvan niets veranderd. Bij mij werkt het ook gewoon goed.

Alex_W

Citaat van: Adrie op 03-02-2016  17:09 uDat is raar, want er is aan de code daarvan niets veranderd. Bij mij werkt het ook gewoon goed.

Zal eens opnieuw installeren en kijken of dat helpt...

Alex_W

Citaat van: Alex_W op 03-02-2016  17:35 uZal eens opnieuw installeren en kijken of dat helpt...

Mmm blijft vreemd... Verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, DB teruggezet en probleem bestaat nog.

Enig idee waar dit in te zoeken zou moeten zijn?



Alex_W

Heb de software nu draaien in compatibility mode (XP SP3), dit lost het error probleem op bij mij.
Hij wil alleen de eventueel verandere waarde niet op slaan...

Alex

Adrie

Het blijft vreemd.

Overigens verzoek aan alle BrouwHulp gebruikers: als je een bug tegenkomt, dit graag melden in een persoonlijk bericht. Dit om deze draad te beschermen tegen vervuiling. Deze draad wil ik graag reserveren voor het melden van updates en dergelijke.

Alvast bedankt voor de medewerking.

McMelloW

Even een beloofde update:

Inmiddels beschik ik ook over een laptop met Windows 10.
De USB-stick met BrouwHulp erop inpluggen en draaien maar. Dit werkt bij mij op Windows 10 ook prima.

Starten vanaf een externe HDD denkt BrouwHulp dat dit van een interne HDD is en maakt dus een folder C:/Users/[JeNaam]/Documents/BrouwHulp aan. Werkt ook zoals geprogrammeerd.

Danny-L

Vraagje aan Adrie: ik heb je programma draaien onder 'wine' op een MacBook, maar nu staan alle icoontjes bovenin ondersteboven. Hoe komt dat?

Adrie


Danny-L


Adrie

Computers zijn soms ondoorgrondelijk.

Paide

Nieuwe pc met windows 10 64-bit erop  :brouwen:. Jammergenoeg krijg ik met geen mogelijkheid BrouwHulp meer opgestart  :'(
Zijn er mensen die dit wel is gelukt op de 64 bit versie van windows 10?

William

Citaat van: Paide op 18-02-2016  22:02 uNieuwe pc met windows 10 64-bit erop  :brouwen:. Jammergenoeg krijg ik met geen mogelijkheid BrouwHulp meer opgestart  :'(
Zijn er mensen die dit wel is gelukt op de 64 bit versie van windows 10?

Windows 10 Home 64 bits geen probleem hier. Windows geupgrade naar versie met BrouwHulp er op en bleef het gewoon doen.

BrouwHulp en alle gegevens staan op een data-schijf dus los van de C-schijf.

Thamerdal

Hier ook geen probleem. DEP (Data Execution Prevention) uitschakelen wil nog wel eens helpen. Google is je vriend.

Sander van Dijk

Citaat van: William op 18-02-2016  22:08 uWindows 10 Home 64 bits geen probleem hier. Windows geupgrade naar versie met BrouwHulp er op en bleef het gewoon doen.

BrouwHulp en alle gegevens staan op een data-schijf dus los van de c-schijf.
Hier idem, ook als een zonnetje.

Paide

Bedankt voor de reacties. Altijd vervelend om te moeten constateren dat het probleem bij jezelf ligt...

mbroek

Een vraagje, bij waterbehandeling kun je het CL/SO4 richtgetal niet aanpassen, is dat opzettelijk zo gemaakt? Het lijkt mij handig om hier de warde van het doelprofiel te kunnen neerzetten.



Chiel.

Rich

Adrie, zou een deb kunnen bouwen voor ARM ook kunnen? Ik heb een Raspberry Pi 3 met Ubuntu MATE erop, leuk compact ding voor in de brouwruimte.

Adrie

Citaat van: Rich op 09-03-2016  13:48 uAdrie, zou een deb kunnen bouwen voor ARM ook kunnen? Ik heb een Raspberry Pi 3 met Ubuntu MATE erop, leuk compact ding voor in de brouwruimte.

Dat kan alleen als ik zelf een ARM computer zou hebben. Het programma moet dan op een ARM worden gecompileerd.

foz

Je kunt ook crosscompilen vanuit je x86 omgeving.

Etn82

#knuppel_in_het_hoenderhok_modus   8)

Is er al voortgang geboekt met een versie voor op de Apple?

Tjardo

Citaat van: Etn82 op 09-03-2016  18:39 u#knuppel_in_het_hoenderhok_modus   8)

Is er al voortgang geboekt met een versie voor op de Apple?

 :duimop: :duimop: :duimop:

Adrie

Citaat van: Etn82 op 09-03-2016  18:39 u#knuppel_in_het_hoenderhok_modus   8)

Is er al voortgang geboekt met een versie voor op de Apple?

Nee. Het lukt niet om het neurale netwerk aan de praat te krijgen en die eruit slopen is te ingrijpend. Bovendien zou de Apple versie dan niet meer qua code gelijk zijn aan de Windows en Linux versies. Elke wijziging zou ik dan twee keer moeten coderen. Dat kost me teveel tijd.

ThomasM

Een wine bottle is voor mij een prima oplossing. Ik heb BrouwHulp op zowel Windows als Apple gebruikt en merk geen veerschil.

Miekelt

Citaat van: Adrie op 10-03-2016  09:47 uNee. Het lukt niet om het neurale netwerk aan de praat te krijgen en die eruit slopen is te ingrijpend. Bovendien zou de Apple versie dan niet meer qua code gelijk zijn aan de Windows en Linux versies. Elke wijziging zou ik dan twee keer moeten coderen. Dat kost me teveel tijd.

Dus hij gaat er niet komen voor de Mac?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.