Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica  (gelezen 285973 keer)

Offline Eric v B

• Super lid
  • Land: nl
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
Re: BrouwHulp Eroica
« Reactie #725 Gepost op: 03-01-2021 17:39 u »
Ja, meermaals dit probleem ervaren. Van alles geprobeerd om het weer op te lossen en niets werkte, behalve de hele pc opnieuw installeren.

Daarom heb ik nu de database in dropbox staan.
Gewoon op tijd back ups maken. Niet alleen via programma maar ook kopie van de de hele BrouwHulp map. In het begin wel eens problemen mee gehad maar een PC helemaal opnieuw installeren is nooit nodig geweest. Lijkt me ook meer een gebrek aan PC kennis.
Je kunt het hele probleem ook oplossen door Brewfather aan te schaffen...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Andert

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #726 Gepost op: 03-01-2021 17:48 u »
Trust me, dit was geen gebrek aan PC kennis!

Offline Andert

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #727 Gepost op: 03-01-2021 17:51 u »
En je kunt het probleem dus ook oplossen door de database in dropbox te zetten, dan heb je altijd een kopie van je database beschikbaar.

Offline D.R.K.

• Vol lid
  • Als de kat van huis is brouwen we bier
« Reactie #728 Gepost op: 03-01-2021 21:12 u »
Wat me opvalt is dat de laatste tijd BrouwHulp als je een kopie maakt voor forumopmaak deze vaak wat foutjes bevat.
SG is lager en water waardes kloppen niet, maar ook layout fouten onder andere bij het type gist

Ik heb het draaien onder "Wine" omdat ik op een macbook zit.

Alvast bedankt  :proost:

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #729 Gepost op: 03-01-2021 23:56 u »
Klopt het dat ik ergens gelezen heb dat Adrie BrouwHulp niet meer ondersteund / update?

Gr. Jeroen

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #730 Gepost op: 03-01-2021 23:58 u »
Klopt het dat ik ergens gelezen heb dat Adrie BrouwHulp niet meer ondersteund / update?

Al jaren niet meer... :-\

Offline D.R.K.

• Vol lid
  • Als de kat van huis is brouwen we bier
« Reactie #731 Gepost op: 04-01-2021 00:02 u »
Al jaren niet meer... :-\

Das jammer, ben erg tevreden over het programma en heeft me als beginnende brouwer al erg veel geholpen.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #732 Gepost op: 04-01-2021 00:09 u »
Wat jammer, dus toch...

Is hij sowieso nog met brouwen bezig?

Gr. Jeroen

Offline Snelbier

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #733 Gepost op: 04-01-2021 08:04 u »
..  Ik wilde gister BrouwHulp weer even gebruiken maar al mijn ingevoerde gegevens zoals voorraad, brouwerijinstellingen, watersamenstelling alles is weg. Kort gezegd, alles staat weer terug in de beginstand. .. Iemand een idee of hetzelfde probleem?
BrouwHulp heeft een optie om bestanden elders op te slaan dan in standaard-map.  Kan op eigen pc, netwerk, etc..
Als je (of Windows?) die persoonlijke map naam verandert (of erger) kan BrouwHulp niets meer vinden en gaat naar blanco 'standaardmap'.
Vaak is het voldoende om BrouwHulp weer even naar de juiste map te wijzen.  Succes, Snelbier.

Offline Theo Mol

• Boven 10 berichten
  • *
  • breng meer brouwerij in je leven
« Reactie #734 Gepost op: 04-01-2021 21:22 u »
Herkent iemand het volgende probleem?

Ik wilde gister BrouwHulp weer even gebruiken maar al mijn ingevoerde gegevens zoals voorraad, brouwerijinstellingen, watersamenstelling alles is weg. Kort gezegd, alles staat weer terug in de beginstand.

Gebruik sinds kort ook BrouwVisie en heb niet zo heel veel zin om alles weer opnieuw in BrouwHulp te gaan invoeren om die ook werkend te krijgen.

Iemand een idee of hetzelfde probleem?

Min of meer, bij mij start het helemaal niet meer op. Jammer want het programma werkte prettig.
Toen ik doorhad dat BrouwHulp op mijn computer echt niet wil lopen ben ik ook overgestapt op BrouwVisie. Het is even wennen aan een ander programma maar dat werkt ook goed.
De xml ben ik kwijt maar geen nood, voor mijn brouwdagen maak ik een afdruk van recept, maischschema enz. om bij de hand te hebben en aantekeningen te maken. Dat heb ik nog, het is niet zo veel moeite om dat weer in te voeren als ik een brouwsel opnieuw wil maken.
Maar toch jammer.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #735 Gepost op: 04-01-2021 21:35 u »
Min of meer, bij mij start het helemaal niet meer op. Jammer want het programma werkte prettig.
Toen ik doorhad dat BrouwHulp op mijn computer echt niet wil lopen ben ik ook overgestapt op BrouwVisie. Het is even wennen aan een ander programma maar dat werkt ook goed.
De xml ben ik kwijt maar geen nood, voor mijn brouwdagen maak ik een afdruk van recept, maischschema enz. om bij de hand te hebben en aantekeningen te maken. Dat heb ik nog, het is niet zo veel moeite om dat weer in te voeren als ik een brouwsel opnieuw wil maken.
Maar toch jammer.

Kun je de xml's niet meer uit de BrouwHulp map halen?

Offline Theo Mol

• Boven 10 berichten
  • *
  • breng meer brouwerij in je leven
« Reactie #736 Gepost op: 05-01-2021 15:35 u »
Kun je de xml's niet meer uit de BrouwHulp map halen?
Hee, goed idee.
Her en der op mijn pc vind ik kopieën van brews.xml terwijl ik dacht dat er geen backup was. Dan ben ik toch iets wijzer dan ik dacht.
Vanavond uitpluizen.

Tags: