BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: dirk op 29-05-2019  12:12 uPrima opgelost, alhoewel het lukt me niet deze te downloaden... Misschien even de rechten of zo veranderen?

Je moet de recepten lokaal opslaan (opslaan als). Daarna kun je ze inlezen als xml-bestand inlezen.

Zaphod_B

Citaat van: hansHalberstadt op 29-05-2019  10:39 uZijn er nog updates dan van Adrie? Hij werkt toch niet meer aan BrouwHulp?
Nee. Maar kennelijk had deze gebruiker nog een hele oude versie of zo...

Oscar

Citaat van: dirk op 29-05-2019  12:12 uPrima opgelost, alhoewel het lukt me niet deze te downloaden...

Rechter muisknop... Koppeling opslaan als...

 :brouwen: ^-^

bierbert

Geen idee wat er was misgelopen, ik kon ze in ieder geval gewoon terug uit mijn lokale folder halen dus het probleem is opgelost! Achteraf gezien is er precies toch niets veranderd, ik was gewoon even in de war omdat ze niet meer gewoon tussen mijn brouwsels stonden als ik BrouwHulp open deed!

Koen S

Citaat van: bierbert op 29-05-2019  14:35 uGeen idee wat er was misgelopen, ik kon ze in ieder geval gewoon terug uit mijn lokale folder halen dus het probleem is opgelost! Achteraf gezien is er precies toch niets veranderd, ik was gewoon even in de war omdat ze niet meer gewoon tussen mijn brouwsels stonden als ik BrouwHulp open deed!
Zet alle data op dropbox, dan kan je op verschillende pc's werken en wordt alles automatisch gesynchroniseerd. Als je op je smartphone dan de app BierRecepten installeert, heb je meteen een mooie viewer.  :duimop:

Pieter1954

Ik heb ook een akkefietje met het programma.
Kortgeleden werkte het opeens niet meer en kwam er een update. Versie is nu 5.3.5.2

Als ik BrouwHulp opstart komt er een pop-up venstertje met Mededeling. Inloggen mislukt. Controleer de internetverbinding.En een knop met Sluiten.

Na het sluiten kan ik gewoon met BrouwHulp werken. Echter was ik wel mijn brouwsels kwijt evenals de gegevens van de brouwinstallatie. De recepten heb ik wel deels kunnen herstellen,maar de Cloud-functie werkt niet meer.
Is dat waar het pop-upje op doelt?
Overigens doet mijn WiFi/internet het prima. Ik weet even niet wat ik moet doen om de boel weer echt goed te krijgen.

Hulplijn gevraagd!

Koen S

Die pop-up heeft inderdaad met de cloud te maken, die werkt niet meer, de rest wel. Goeie tip: maar een backup of synchroniseer met Dropbox.

Pieter1954

Maar hoe krijg ik die wel weer aan het werken?

Scorpionrose

Citaat van: Pieter1954 op 10-07-2019  18:09 uMaar hoe krijg ik die wel weer aan het werken?

De cloud krijg je niet meer aan het werk omdat dit afgesloten is.
Je moet dus de recepten lokaal opslaan en dan werkt BrouwHulp nog gewoon.
Als je recepten in de cloud had staan dan kun je deze hier downloaden http://www.hobbybrouwen.nl/brouwhulprecepten/

Pieter1954

Kun je die in een klap binnenhalen?

Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 10-07-2019  19:06 uKun je die in een klap binnenhalen?

Vanaf nu kan dat. Er is een zip-bestand aangemaakt met als naam BrouwHulp_recepten.zip

Davester

Dit programma rekent van alles voor je uit, maar kun je het ook handmatig wijzigen?

Bijvoorbeeld gebruikte hoeveelheid spoelwater, of het begin SG?

Bij mij is dat volgens mij allemaal vast gegoten, of ik moet iets over het hoofd zien.

Pieter1954

Nog een vraag over het programma.
Ik gebruik het al een tijdje, maar tot nu toe niet alles ervan.
Bij mijn laatste biertjes probeer ik bij Brouwsels en dan tabblad afvullen, proeven de flesinhoud in te voeren.
Ik heb uitsluitend de 33 cl Vichy flesjes maar kan slechts 0,3 liter invullen en niet 0,33 l.
Is dat bewust of een foutje in het programma?

JanEric

Je moet daar de totale hoeveelheid invullen, in liters.
Dus niet per flesje.

Pieter1954

Citaat van: JanEric op 11-08-2019  12:27 uJe moet daar de totale hoeveelheid invullen, in liters.
Dus niet per flesje.

Foutje, bedankt.

Rejoen

Beste medebrouwers

Ik heb een vraag die ik niet kon vinden op het forum dus vandaar dat ik hem hier stel.

Laatst heb ik een bier recept ingevoerd in BrouwHulp die ik op het forum gevonden had. Het viel mij op dat het geschatte begin SG 8 punten lager uitkwam dan het originele recept. Ik heb hier hetzelfde brouwzaalrendement ingevoerd, zelfde hoeveelheden, zelfde maischschema en zelfde brouwinstallatie.


Aangezien ik ook bezig ben met het verkennen van andere brouwsoftware heb ik hetzelfde recept ingevoerd op Beersmith. Hier kwam ik 11 punten hoger dan in het recept van BrouwHulp uit (ook hier dezelfde waarden ingevoerd uiteraard).
De vraag is dan natuurlijk wat doe ik fout?

Verder kom ik nog een aantal fouten tegen in BrouwHulp die mij het gevoel geven dat het programma niet lekker loopt (als dat al kan). Ik kan bv de data van mijn brouwdag niet meer veranderen  (nadat ik het recept heb gemaakt).
Tevens heb ik een op bovenstaand recept van 25,5 liter 2 zakjes Safbrew 06 ingevoerd en geeft BrouwHulp bij de vergisting aan dat ik maar 30 miljard cellen heb?
Heeft iemand een idee wat hier fout gaat?

brewkeet

Ik kon het moeilijk vinden op het forum. Ik heb dezelfde eerder genoemde problemen met BrouwHulp en Linux 18.04 doordat de oude BrouwHulp op bepaalde oude pakketten draaien, echter wil ik hier niet aan beginnen om die weg in te slaan.

Dus dan maar de "vieze"oplossing via Wine BrouwHulp op me pc gezet, moet alle functionaliteiten nog testen maar lijkt goed te werken...



CeesM

Citaat van: Rejoen op 18-09-2019  11:06 uVerder kom ik nog een aantal fouten tegen in BrouwHulp die mij het gevoel geven dat het programma niet lekker loopt (als dat al kan). Ik kan bv de data van mijn brouwdag niet meer veranderen  (nadat ik het recept heb gemaakt).
Tevens heb ik een op bovenstaand recept van 25,5 liter 2 zakjes Safbrew 06 ingevoerd en geeft BrouwHulp bij de vergisting aan dat ik maar 30 miljard cellen heb?
Heeft iemand een idee wat hier fout gaat?
De brouwdatum kan je veranderen in het scherm "Vergisting". Met behulp van het kalender icoontje werkt het niet. Je moet de datum over typen.
Heb je voor de gist 2 gram ingevoerd i.p.v. 20 gram (2 pakjes). 1 pakje van 10 gram geeft bij mij 150 miljard cellen, dus 2 gram is 30 miljard. Maar voor de hoeveelheid gist kijk ik op de verpakking en niet naar BrouwHulp. Anders had ik wel 3 pakjes i.p.v. 1 pakje in mijn  brouwsel moeten strooien.

Rejoen

Citaat van: brewkeet op 18-09-2019  17:19 uIk kon het moeilijk vinden op het forum. Ik heb dezelfde eerder genoemde problemen met BrouwHulp en Linux 18.04 doordat de oude BrouwHulp op bepaalde oude pakketten draaien, echter wil ik hier niet aan beginnen om die weg in te slaan.

Dus dan maar de "vieze"oplossing via Wine BrouwHulp op me pc gezet, moet alle functionaliteiten nog testen maar lijkt goed te werken...

Wat doet Wine dan met BrouwHulp, ik ken het programma nl niet?

Citaat van: CeesM op 18-09-2019  21:23 uDe brouwdatum kan je veranderen in het scherm "Vergisting". Met behulp van het kalender icoontje werkt het niet. Je moet de datum over typen.

Ik heb dit geprobeerd bij "overhevelen/start nagisting" en "Start (koud) lageren". Bedoelde je de wijziging hier? Het had in ieder geval geen effect op de datum links in het overzicht en brouwdag (is op zich ook logisch lijkt mij). Ik vind het vervelend dat ik geen recepten ruim op tijd kan aanmaken maar het liefst een dag van tevoren.

Citaat van: CeesM op 18-09-2019  21:23 uHeb je voor de gist 2 gram ingevoerd i.p.v. 20 gram (2 pakjes). 1 pakje van 10 gram geeft bij mij 150 miljard cellen, dus 2 gram is 30 miljard. Maar voor de hoeveelheid gist kijk ik op de verpakking en niet naar BrouwHulp. Anders had ik wel 3 pakjes i.p.v. 1 pakje in mijn  brouwsel moeten strooien.

Tja stom, dit had ik zelf wel kunnen zien  :brouwen: 8). Je hebt helemaal gelijk. Ik ging er van uit dat 2 om de verpakking ging. Ik heb deze aangepast en dit werkt dus gewoon goed. Ik kijk in BrouwHulp wel naar de benodigde hoeveelheid cellen, is dit niet juist dan? De vergisting loopt bij mij meestal goed en kom meestal ook uit bij ongeveer hjet juist eind sg.

CeesM

Citaat van: Rejoen op 19-09-2019  10:36 uIk heb dit geprobeerd bij "overhevelen/start nagisting" en "Start (koud) lageren". Bedoelde je de wijziging hier? Het had in ieder geval geen effect op de datum links in het overzicht en brouwdag (is op zich ook logisch lijkt mij). Ik vind het vervelend dat ik geen recepten ruim op tijd kan aanmaken maar het liefst een dag van tevoren.
Nee, sorry. De brouwdatum in "Metingen op de brouwdag."

Rejoen

Dit werkt helaas ook niet. Zodra ik iets wil typen knippert het programma en gebeurt er niks.

Grooviee

Citaat van: Rejoen op 18-09-2019  11:06 u[...]

Verder kom ik nog een aantal fouten tegen in BrouwHulp die mij het gevoel geven dat het programma niet lekker loopt (als dat al kan). Ik kan bv de data van mijn brouwdag niet meer veranderen  (nadat ik het recept heb gemaakt).

[...]
Je kan inderdaad de brouwdatum niet aanpassen als je je recepten sorteert op "Jaar en maand". Als je dit (rechtsonder) wijzigt naar bv "Code, naam", kun je de brouwdatum wel gewoon aanpassen.

Rejoen

Helemaal geweldig! Het werkt inderdaad. Fijn want ik vind BrouwHulp een heel fijn programma en wil het graag blijven gebruiken.
Heel erg bedankt Groovie!


Kiekeboe

Ik probeer ook iets te doen met het programma BrouwHulp dat ik recent gedownload heb. In eerste instantie probeer ik onder 'brouwsels' het bier dat ikzelf al een aantal keren gebrouwd heb in te voeren. Daarvoor ben ik aangewezen op de beschikbare mogelijkheden in de keuzelijst. Wat gist (i.c. Brewferm Top) betreft staat de door mij gebruikte gist niet in het keuzelijstje. Kan je nieuwe ingrediƫnten toevoegen of hoe zit dat?

Rob Q

Ja. Naar databank gisten gaan en een nieuwe gist invoeren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.