Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp Eroica  (gelezen 285990 keer)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: BrouwHulp Eroica
« Reactie #550 Gepost op: 09-05-2019 19:39 u »
Die staat gewoon op Github, moet je een klein stukje in de historie terug.

Ingo
Zeg eens gewoon welke map het staat.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Grooviee

• Junior lid
  • **
    • De Lekke Ketel
« Reactie #551 Gepost op: 09-05-2019 19:45 u »

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #552 Gepost op: 09-05-2019 19:46 u »
https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/tree/e5aa3c9e30cfddd08bc3b78e543d07f2c15396d7

volgens mij, maar ik moet net zo goed zoeken als jij...,

Ingo

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #553 Gepost op: 09-05-2019 19:49 u »
Wij vragen enkel om de originele code zoals A3 het heeft afgestaan.
Die code werkte en zal nu ook nog werken. Er zijn heus nog een hoop mensen die overweg kunnen met het programmeren in Lazarus. Maar velen die dat kunnen willen dan wel werken vanuit de originele versie.

Want zoals het nu gaat is het juist weinig productief want er gebeurd al maanden niets meer.
Ik zelfs zou ook graag de originele versie zien.

Klopt. Gewoon en zip filetje neerzetten met de gezipte mapstructuur van Adrie met de naam "originele code''. Dat is duidelijk. Adrie kon het toch ook gewoon compileren?
Als je wilt dat het ooit nog wat wordt met het bijhouden van BrouwHulp dan lijkt het me verstandig om mensen die er misschien iets mee kunnen de kans te geven vanuit het origineel te werken, of je moet zelf laten zien dat je de zaak onder controle hebt en een compileerbare versie neerzetten die een opgeschoonde, maar wel werkende versie van het origineel bevat.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #554 Gepost op: 09-05-2019 19:51 u »
https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/tree/e5aa3c9e30cfddd08bc3b78e543d07f2c15396d7

Volgens mij, maar ik moet net zo goed zoeken als jij...,

ingo
Daarom. Mensen niet onnodig laten zoeken doe je door een duidelijke link te geven naar waar het staat. Nu is er alleen verwarring en begint er bij diverse mensen wrijving te ontstaat die misschien juist een belangrijke rol kunnen spelen. En dat terwijl Adrie ons de kans geeft om zijn werk voort te zetten.

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #556 Gepost op: 09-05-2019 19:55 u »
Sorry Hans, maar het doel van versie beheer is juist dat je alle wijzigingen zichtbaar, bruikbaar en terugdraaibaar (en onuitwisbaar (maar niet in GIT)) maakt, ergens zit en begin in zo'n ding en dat vind je door de structuur terug te lezen. Dat is wat ik heb gedaan om je "mapje" te vinden en als je nu op het groene knopje rechts boven klikt heb je het zipje waar je om vraagt,

Ingo

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #557 Gepost op: 09-05-2019 20:08 u »
Oh ja, er is een Slack kanaal, link ergens eerder in deze draad, waar een groot deel van de discussie beter op zijn plaats was geweest. Dat is de plaats waar over de ontwikkeling gesproken wordt,

Ingo

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #558 Gepost op: 09-05-2019 20:59 u »
Ik ben niet zo op de hoogte van dit soort structuren met versiebeheer. Zou deze plek zelf dus niet zo snel kunnen vinden, maar goed ik heb het vanuit de link gedownload en in Lazarus ingelezen en toen kreeg ik een foutmelding dat Lazarus geen x8664linux ondersteunt. Niet compatible met Windows dus. Maar dat wisten we blijkbaar al. De vraag is dus hoe Adrie het dan voor Windows heeft gecompileerd. Lijkt dus dat Adrie onvoldoende heeft overgedragen om er door anderen effectief mee verder te kunnen. Ik hou niet zo van puzzelen helaas.   

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #559 Gepost op: 09-05-2019 21:38 u »
Ik ben niet zo op de hoogte van dit soort structuren met versiebeheer. Zou deze plek zelf dus niet zo snel kunnen vinden, maar goed ik heb het vanuit de link gedownload en in Lazarus ingelezen en toen kreeg ik een foutmelding dat Lazarus geen x8664linux ondersteunt. Niet compatible met Windows dus. Maar dat wisten we blijkbaar al. De vraag is dus hoe Adrie het dan voor Windows heeft gecompileerd.

Hans, ik vermoed als ik alles lees dat Adrie op een Linux machine ook de Windows versie heeft gecompileerd. Als ik me niet vergis kan dat c.q. zou dat moeten kunnen met Lazarus: onder Linux Windows versies compileren. Ik vermoed dat jij ook onder Windows probeert e.e.a. te compileren?
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het hele Lazarus gebeuren voor mij een beetje klok - klepel verhaal is: het fijne weet ik er niet vanaf.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #560 Gepost op: 09-05-2019 22:01 u »
Hans, ik vermoed als ik alles lees dat Adrie op een Linux machine ook de Windows versie heeft gecompileerd. Als ik me niet vergis kan dat c.q. zou dat moeten kunnen met Lazarus: onder Linux Windows versies compileren. Ik vermoed dat jij ook onder Windows probeert e.e.a. te compileren?
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het hele Lazarus gebeuren voor mij een beetje klok - klepel verhaal is: het fijne weet ik er niet vanaf.

Klopt, ik werk met Windows. Mijn doel is om gereedschap (lees programmeertalen) te gebruiken om iets mee te creŽren en niet om incompatibiliteits problemen recht te breien. Zal er daarom zelf niet veel mee gaan doen vrees ik in dit geval. (Je moet keuzes maken in het leven.) Maar mensen die het wel op willen pakken en Linux hebben draaien  kunnen het dan gewoon compileren en aanpassen toch?

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant
« Reactie #561 Gepost op: 09-05-2019 22:07 u »
Beste mensen, ik zou zeggen: als je interesse hebt in mee ontwikkeling, voeg je bij ons via slack. Laten we hier stoppen met het speculeren, al deze discussies zijn al zeer uitgebreid besproken en technisch uitgezocht. Graag via Slack en Github.

Offline middelaersch

• Super lid
« Reactie #562 Gepost op: 09-05-2019 22:13 u »
Maar mensen die het wel op willen pakken en Linux hebben draaien  kunnen het dan gewoon compileren en aanpassen toch?

Ja precies. Ik denk als je een Linux machine hebt met (precies!) dezelfde Linux versie en dezelfde Lazarus versie als Adrie, en dezelfde Qt libraries e.d. dat je het zo aan de praat hebt. Ik ga mijn tanden er ook niet in zetten...

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #563 Gepost op: 09-05-2019 22:17 u »
Het kwam hier naar voren omdat velen zich afvragen hoe het erbij staat. Dat is nu denk ik wel duidelijk. En suggesties van mensen die niet gaan programmeren, maar wel iets zinvols te melden hebben zou ik toch meenemen.   

Offline Scorpionrose

• Super lid
« Reactie #564 Gepost op: 09-05-2019 22:27 u »
Het kwam hier naar voren omdat velen zich afvragen hoe het erbij staat. Dat is nu denk ik wel duidelijk. En suggesties van mensen die niet gaan programmeren, maar wel iets zinvols te melden hebben zou ik toch meenemen.

Is schijnbaar niet gewenst Hans ondanks dat het topic over het wel en wee van dit mooi stukje software gaat.
Ze krijgen het niet aan de gang. Wij discussiŽren hierover en willen meedenken maar blijkt dat we tegen het zere been schoppen.
Tja dan kan ik enkel zeggen veel plezier met het doodbloeden (of is het al dood) van een mooi stukje software.

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant
« Reactie #565 Gepost op: 09-05-2019 22:33 u »
Suggesties worden zeker meegenomen. Voor technische verhandelingen verwijs ik slechts naar de beste kanalen (Slack, Github). Het is niet zo zinvol om hier al gevoerde discussies helemaal over te doen. Wil je er echt graag over door bomen, kom er gezellig bij op Slack.

En scorpionrose, is het nou echt nodig om zo negatief te doen? Er hebben mensen al tientallen uren vrije tijd in de software gestopt en ik vraag enkel om wat begrip voor het niet helemaal weer herhalen van de geschiedenis van het laatste half jaar. Dat is allemaal terug te lezen op Slack.

Offline dirk

• Super lid
  • Land: 00
  • I don't feed trolls
« Reactie #566 Gepost op: 09-05-2019 22:38 u »
Tja dan kan ik enkel zeggen veel plezier met het doodbloeden(of is het al dood) van een mooi stukje software.

Dit is aperte onzin. Hier doe je alle developers echt tekort mee, maar goed... beste stuurlui staan altijd aan wal.

Offline Scorpionrose

• Super lid
« Reactie #567 Gepost op: 09-05-2019 22:42 u »
Suggesties worden zeker meegenomen. Voor technische verhandelingen verwijs ik slechts naar de beste kanalen (Slack, Github). Het is niet zo zinvol om hier al gevoerde discussies helemaal over te doen. Wil je er echt graag over door bomen, kom er gezellig bij op Slack.

En scorpionrose, is het nou echt nodig om zo negatief te doen? Er hebben mensen al tientallen uren vrije tijd in de software gestopt en ik vraag enkel om wat begrip voor het niet helemaal weer herhalen van de geschiedenis van het laatste half jaar. Dat is allemaal terug te lezen op Slack.

Ik doe niet negatief. Maar probeer mensen te prikkelen wat schijnbaar lukt.
We zitten hier met 8600 leden en misschien wel 2x zoveel gasten op dit forum.
Waar kun je meer mensen bereiken die evt kunnen helpen dan hier en die ook nog eens er zelf iets aan hebben.
Hier open discuseren bereik je dus meer mensen mee dan op 1 of andere slack kanaal.
Het programma BrouwHulp leeft de laatste 2 dagen al meer dan dat er de laatste maanden over naar buiten is gekomen.
Echter de manier hoe jij reageert geeft mij het gevoel dat wij er niet over mogen discussiŽren hier maar enkel op een slack kanaal.
Wij lezen enkel dat het compileren voor Windows niet lukt telkens weer.
Hou dit topic actief met informatie hoe en waarom het niet lukt.
Je zult zien dat er echt wel iemand is die met een oplossing komt.
Niet iedereen kijkt elke dag op dit forum. Sommigen slechts 1x in de weet ik hoeveel weken. En net die ene kan de juiste persoon zijn die het geheel verder kan helpen.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #568 Gepost op: 09-05-2019 22:42 u »
Klopt, ik werk met Windows. Mijn doel is om gereedschap (lees programmeertalen) te gebruiken om iets mee te creeren en niet om incompatibiliteits probemen recht te breien.

Je kunt de .pas bestanden gewoon openen in een tekst editor (of in Delhpi) en de code bekijken... ;)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #569 Gepost op: 09-05-2019 23:08 u »
De gemoederen in dit topic lopen hoog op.
Dat kan maken dat sommigen afhaken. Vandaar mijn verzoek om elkaar niet onnodig te prikkelen. Door samen te werken bereik je meer...

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #570 Gepost op: 09-05-2019 23:17 u »
Hebben jullie ueberhaupt gelezen wat ik geschreven heb? ??? ???

Er is een mooie Engelse uitdrukking voor wat hier nog al eens gebeurt, "jumping to conclusions".

Cross-compilatie van Linux naar Windows is iets anders dan compilatie van Windows naar Windows. Het kan best zo zijn dat er voor het laatste wat aanpassingen nodig zijn. Sterker nog, je zult voor iedere mogelijke combinatie een omgeving moeten creŽren. Dit heeft niets met Pascal/Delphi/etc wat dan ook te maken maar met de verschillen tussen besturingssystemen, hetzelfde gezeur heb je met LISP/C/C++/COBOL/noem maar op.

Dat compilatie naar win64 niet werkt heb ik ook al aangegeven en ook waarom, dus waarom proberen zonder het onderliggende probleem aan te pakken? Ook heb ik aangegeven dat het me gelukt is wel voor Windows (32 bit) te compileren, wel compatibel dus (Hans)! Daarnaast is er meer dan een ontwikkelaar die veel meer (oude) kennis van zaken heeft die het ook lukt. Commentaar vanuit het Lazarus forum gaat ook in die richting, niets bijzonders, moet kunnen.

De broncode is beschikbaar en "vrij", gebruik het en laat je resultaten weten, maar verwacht tot nu toe geen gesneden koek. Als je de gebruikte gereedschappen niet kent/begrijpt, meld dat op Slack. Als je reproduceerbaar kunt compileren vertel hoe, als documentatie, en doe een 'pull request' zodat iedereen er baat bij heeft.

Dingen roepen zonder het naadje van de kous te weten en zonder de wil te tonen om je in een paar dingen te willen verdiepen en wel verwachtingen uiten irriteert me.

Zo. Tot hier dus. Ik heb me al een tijdje geleden "ont-Slacked" en zal me dan nu ook hier verder uit de discussie houden.

Ingo

Offline middelaersch

• Super lid
« Reactie #571 Gepost op: 09-05-2019 23:28 u »
Tja dan kan ik enkel zeggen veel plezier met het doodbloeden (of is het al dood) van een mooi stukje software.

Ik denk dat het met dat doodbloeden wel mee zal vallen.

Het programma blijft gewoon werken, en functionele aanpassingen zijn (in mijn beleving althans, maar ik gebruik lang niet alle functionaliteit) niet nodig. Er zitten wel wat eigenaardigheidjes in maar die zijn, voor mij in ieder geval, niet echt een probleem.
En mocht er straks een Windows 11 of 12 of weet ik het wat versie komen waar het niet meer onder draait, dan denk ik dat er best wel iemand komt die zijn tanden in dat probleem zet. Die noodzaak is er nu niet echt. De source code is beschikbaar, dat is het belangrijkste.

Offline birdieb

• Junior lid
  • **
« Reactie #572 Gepost op: 10-05-2019 17:44 u »
Eens even gekeken met de sources van Adrie op mijn Mac. Het compileren en linken is na enig stoeiwerk met de FANN library gelukt. (build op Mac en Target op Mac)

Bij opstarten loop ik wel tegen een probleem aan, zie hieronder. Wat was het slack kanaal waar het allemaal gebeurt?

Offline birdieb

• Junior lid
  • **
« Reactie #573 Gepost op: 10-05-2019 18:22 u »
Ik heb hem nu startend op de Mac in OS X. Nu ken ik verder BrouwHulp niet.... (gebruik zelf BeerSmith)

Offline Snotje

• Senior lid
  • Brouwerij Snotje
« Reactie #574 Gepost op: 10-05-2019 18:34 u »
Ik gebruik gewoon Wine om BrouwHulp op de Mac te draaien... Werkt ook goed.

Tags: