BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sander van Dijk

Citaat van: Mark GA op 27-12-2018  21:30 uZal daar nog eens naar kijken.
Betreft de oude Windows versie trouwens he... niet de nieuwe.
Die gebruik ik ook. De laatste Windows Eroica versie.

Het kan natuurlijk ook zijn dat op de één of andere manier een database gecorrumpeerd is geraakt en dat daardoor e.a. gek doet.

ppuk

De nieuwe brewbuddy werkt prima onder mint 19 mits je geen cinnamon gebruikt. Onder cinnamon crasht brewbuddy vaak, met mate doet ie het helemaal goed.  Heb wel vaker issues met cinnamon overigens.

Zaphod_B

Citaat van: ppuk op 29-12-2018  10:59 uDe nieuwe brewbuddy werkt prima onder mint 19 mits je geen cinnamon gebruikt. Onder cinnamon crasht brewbuddy vaak, met mate doet ie het helemaal goed.  Heb wel vaker issues met cinnamon overigens.
Klopt. Het werkt ook prima met Budgie Desktop trouwens. Voor Ubuntu is er zelfs een Budgie-Ubuntu smaakje. Wel een aanrader volgens mij: https://ubuntubudgie.org/

hansHalberstadt

Citaat van: Mark GA op 27-12-2018  20:38 uVandaag eens voor het eerst de timer van BrouwHulp aangezet. Puur uit nieuwsgierigheid.
Dat werkt dus niet zo best.
Na 45 minuten koken kreeg ik de pop-up melding dat ik op dat moment de pale-mout af moest gaan wegen...mmmkay..?

Vaak is er een verschil tussen hoe de programmeur iets inbouwt en denkt daarmee het goed werkend te hebben en de gebruiker die het op een manier gebruikt die de programmeur niet had voorzien. Software schrijven die zichzelf wijst en ongevoelig is voor verkeerde interpretaties door de gebruiker blijft dus lastig. Super belangrijk dus dat dit soort feedback van gebruikers door de programmeurs serieus wordt gereproduceerd om het programma te verbeteren.

Zaphod_B

Citaat van: hansHalberstadt op 11-01-2019  08:11 uVaak is er een verschil tussen hoe de programmeur iets inbouwt en denkt daarmee het goed werkend te hebben en de gebruiker die het op een manier gebruikt die de programmeur niet had voorzien. Software schrijven die zichzelf wijst en ongevoelig is voor verkeerde interpretaties door de gebruiker blijft dus lastig. Super belangrijk dus dat dit soort feedback van gebruikers door de programmeurs serieus wordt gereproduceerd om het programma te verbeteren.
En als je de programmeurs wilt helpen dan is het het beste om hier je issues goed en helder te omschrijven:
https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/issues

:)

Eric111

Hoi forumleden,

Is er inmiddels al bekend wanneer de eerste versie van Brewbuddy voor Windows te downloaden is?
Ben heel benieuwd namelijk!

Groeten, Eric

Zaphod_B

Citaat van: Eric111 op 28-01-2019  07:43 uIs er inmiddels al bekend wanneer de eerste versie van Brewbuddy voor Windows te downloaden is?
Ben heel benieuwd namelijk!
Helaas! We lopen tegen nogal veel tegenslag aan en daar komt bij dat ik al twee maanden niets meer hoor van de Windows developer die ons wilde helpen...
Ik zal nog eens een poging wagen...

Eric111

Citaat van: Zaphod_B op 28-01-2019  08:23 uHelaas! We lopen tegen nogal veel tegenslag aan en daar komt bij dat ik al twee maanden niets meer hoor van de Windows developer die ons wilde helpen...
Ik zal nog eens een poging wagen...

Alvast bedankt!
Er was al wel een .exe bestand voor Windows dacht ik ergens gelezen te hebben?
Is die ook al te downloaden of werkt dat niet?

Zaphod_B

Citaat van: Eric111 op 28-01-2019  12:09 uAlvast bedankt!
Er was al wel een .exe bestand voor Windows dacht ik ergens gelezen te hebben?
Is die ook al te downloaden of werkt dat niet?
De genoemde windows-developer had er 1, maar ik krijg het niet gereproduceerd.. Dus helaas. Nog niks.

Eric111

Citaat van: Zaphod_B op 28-01-2019  12:27 uDe genoemde windows-developer had er 1, maar ik krijg het niet gereproduceerd.. Dus helaas. Nog niks.

Helaas pindakaas dan inderdaad...  :weetniet:

thezewery

De exe bouwen lukte toch wel?
Daarnaast: wacht niet op een exe want deze verschilt in niets met wat er al was..

bierbert

Hoe kan ik recepten die ik hier tegen kom op het forum uploaden in mijn BrouwHulp?

Koen S

Citaat van: bierbert op 04-02-2019  14:22 uHoe kan ik recepten die ik hier tegen kom op het forum uploaden in mijn BrouwHulp?
Tabblad  'bestand', klikken op eerste icoontje 'importeer recepten'.

bierbert

Citaat van: Koen S op 04-02-2019  14:26 uTabblad  'bestand', klikken op eerste icoontje 'importeer recepten'.

hey, dit snap ik, maar hoe zet ik een van de vele 'BrouwHulp recept uitdraai' die hier in gewone tekstvorm staan, om naar het juiste bestandstype om ze te uploaden?

Gossi

En dan???? Als het geen XML bestanden zijn dan gaat het niet!

Zaphod_B

Citaat van: bierbert op 04-02-2019  14:44 uhey, dit snap ik, maar hoe zet ik een van de vele 'BrouwHulp recept uitdraai' die hier in gewone tekstvorm staan, om naar het juiste bestandstype om ze te uploaden?
Dat kan helaas niet. Je kunt alleen XML-bestanden inlezen. Je zult dus dat soort uitdraaien handmatig moeten invoeren. Wat je natuurlijk ook kunt doen is de persoon die het recept heeft gepost even om de XML vragen :).

Koen S

Citaat van: bierbert op 04-02-2019  14:44 uhey, dit snap ik, maar hoe zet ik een van de vele 'BrouwHulp recept uitdraai' die hier in gewone tekstvorm staan, om naar het juiste bestandstype om ze te uploaden?
Op het Vlaamse Forum kan je een aantal recepten downloaden in XML en zo uploaden in BrouwHulp.
https://vlaamshobbybrouwforum.be/filebase/index.php?category-file-list/8-recepten/

hansHalberstadt

Citaat van: Zaphod_B op 28-01-2019  12:27 uDe genoemde windows-developer had er 1, maar ik krijg het niet gereproduceerd.. Dus helaas. Nog niks.
Is het probleem dan dat je geen compiler hebt die compatible is met de programmacode? Neem aan dat Adrie die wel heeft?

Zaphod_B

Citaat van: hansHalberstadt op 05-02-2019  07:40 uIs het probleem dan dat je geen compiler hebt die compatible is met de programmacode? Neem aan dat Adrie die wel heeft?
Hans, de meer technische discussies voeren we graag op het Slack-kanaal. Korte reactie: nee, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de programmeertaal wat ouderwets is en de IDE ronduit een ramp.. Bij de 1 lukt een build wel en dan pakt de ander deze exacte configuratie over en dan werkt het niet. Om je de haren bij uit het hoofd te trekken eerlijk gezegd...

hansHalberstadt

Citaat van: Zaphod_B op 05-02-2019  08:27 uHans, de meer technische discussies voeren we graag op het Slack-kanaal. Korte reactie: nee, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de programmeertaal wat ouderwets is en de IDE ronduit een ramp.. Bij de 1 lukt een build wel en dan pakt de ander deze exacte configuratie over en dan werkt het niet. Om je de haren bij uit het hoofd te trekken eerlijk gezegd...
Ik zie dit toch meer als een high level vraag over de te volgen procedure dan een technisch inhoudelijke discussie. Heb je Adrie al gevraagd of hij ook zoveel problemen had met de software? Misschien heeft hij nog adviezen. Verder houd ik het graag alleen bij het hobbybrouwforum op dit moment.   

Snotje

Misschien wist iedereen dit al behalve ik... maar BrouwHulp dus het perfect op MacOS i.c.m. Wine. Werkt echt super, echt heel blij mee, nu kan ik eindelijk daar eens mee spelen! Ik heb MacOS High Sierra 10.13.6


Robke1689

Heeft er iemand de equipments.xml (of de losse gegevens) voor een Easybrew 30l/Brew Monk 30l voor gebruik in BrouwHulp...?

Snotje

Citaat van: Robke1689 op 20-03-2019  12:55 uHeeft er iemand de equipments.xml (of de losse gegevens) voor een Easybrew 30l/Brew Monk 30l voor gebruik in BrouwHulp...?

Waar staan die instellingen, ik heb ze allemaal opgeslagen maar ik kan ze niet meer vinden in het programma zelf. Ik heb ook een easybrew 30

edit: wacht al gevonden:



Als dit niet goed is hoor ik dat ook graag! Ik heb het samengesteld uit wat er allemaal is geroepen in een de Easybrew30 thread!

Robke1689


CeesM

Citaat van: Snotje op 20-03-2019  13:04 uAls dit niet goed is hoor ik dat ook graag! Ik heb het samengesteld uit wat er allemaal is geroepen in een de Easybrew30 thread!
Verander Aluminium in RVS. ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.