BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Edolem

Allemaal niet...

Ik heb een aantal usb sticks gebruikt tot en met letter H:
De map H:\Backup ingezet. Dan blijkt dus dat het programma de bestanden er in gaat zetten. Op equipments.xmls na, daar geeft ie foutmelding. Terwijl het bestand er wel gewoon staat.

thezewery

Kun je dat bestand wel openen met bv notepad++ ?

Edolem

Jazeker en daar staat geen verwijzing van die backup in.
Adrie?

DinBo

Adrie, als ik vanuit BrouwHulp een recept exporteer naar Grainfather recepten werkt dat prima, alleen geeft het in grianfather een iets ander alcoholpercentage begin en eind sg aan. Waar kan dat in zitten?

Mark GA

Citaat van: DinBo op 30-05-2018  00:09 uAdrie, als ik vanuit BrouwHulp een recept exporteer naar Grainfather recepten werkt dat prima, alleen geeft het in grianfather een iets ander alcoholpercentage begin en eind sg aan. Waar kan dat in zitten?
Kloppen de basisgegevens van jouw Grainfather installatie wel met wat je in BrouwHulp hebt ingegeven?

DinBo

Ik heb dat vorige week op het forum lopen zoeken en daar wat gevonden en dit overgenomen. wellicht dat dat niet klopt.

In de bijlage de waarden die ik overgenomen heb. Misschien dat iemand me kan zeggen welke waarden niet kloppen?

thezewery

Citaat van: DinBo op 30-05-2018  00:13 uIk heb dat vorige week op het forum lopen zoeken en daar wat gevonden en dit overgenomen. wellicht dat dat niet klopt.

In de bijlage de waarden die ik overgenomen heb. Misschien dat iemand me kan zeggen welke waarden niet kloppen?
Ik ben uiteindelijk hierop uitgekomen en ben daarna nog geen afwijkingen tegengekomen
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30030.msg540122.html#msg540122

DinBo

Citaat van: thezewery op 30-05-2018  08:45 uIk ben uiteindelijk hierop uitgekomen en ben daarna nog geen afwijkingen tegengekomen
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30030.msg540122.html#msg540122

Ik heb graanabsorptie op 0.8 gezet en andere instellingen als bij jou.
Dit zijn de schermen van BrouwHulp en van Grainfather na import uit BrouwHulp?

thezewery


DinBo

Citaat van: thezewery op 30-05-2018 &nbsp;10:54 uBatchsize BrouwHulp <> batchsize Grainfather:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34101.msg540118.html#msg540118

Volume BrouwHulp 22.5 en batchsize Grainfather  22.5
Is dat niet goed?
22.5 omdat ik wil fermenteren in brewbucket 26 L 

Zie hieronder mijn brouwinstallatie instellingen + het scherm van BrouwHulp welke ik dan exporteer naar Grainfather
alcoholpercentage gaat van 5 .0 naar 4.5%  IBU van 23.0 naar 20.7
Weet iemand welke instelling hier wellicht verkeerd staat?



thezewery

Dat zeg ik: als je in BrouwHulp 22.5 opgeeft dan is de corresponderende batchsize in Grainfather 22.5 - loss (standaard Grainfather 2l)=20.5l dit dus invullen bij Grainfather.

DinBo

Citaat van: thezewery op 30-05-2018 &nbsp;13:27 uDat zeg ik: als je in BrouwHulp 22.5 opgeeft dan is de corresponderende batchsize in Grainfather 22.5 - loss (standaard Grainfather 2l)=20.5l dit dus invullen bij Grainfather.

Ok omdat ik in dat ander linkje dit tegen kwam:


Offline WillemBr
Vol lid
***
Berichten: 144
Land: nl
student scheikunde
Bekijk profiel  E-mail  Persoonlijk bericht (Offline)

Re: Grainfather calculator Batch volume
« Reactie #6 Gepost op: 03-05-2017 16:43 u »
Citaat
Dus: BrouwHulp batch van 27 L = Grainfather calculator batch volume 27 L

Geen verwarring meer.

Dacht ik dat dit hetzelfde moest zijn

thezewery

Citaat van: DinBo op 30-05-2018 &nbsp;13:31 uCitaat
Dus: BrouwHulp batch van 27 L = Grainfather calculator batch volume 27 L
Geen verwarring meer.
Dacht ik dat dit hetzelfde moest zijn
Als je bij beide het verlies op 0 liter zet zou dat zo maar eens kunnen. Igv >0 gaan Grainfather en BrouwHulp er niet hetzelfde mee om en daarmee/-door ontstaan de verschillen.

Edolem

Citaat van: Edolem op 24-05-2018 &nbsp;18:16 uAllemaal niet...

Ik heb een aantal usb sticks gebruikt tot en met letter H:
De map H:\Backup ingezet. Dan blijkt dus dat het programma de bestanden er in gaat zetten. Op equipments.xmls na, daar geeft ie foutmelding. Terwijl het bestand er wel gewoon staat.

Ik heb inmiddels geen enkele oplossing. Ik heb het programma maar op een andere pc gezet. Jeetje

CeesM

Ik wilde met het tooltje "Kookproef" de alcoholpercentage van mijn bier bepalen, maar als ik het SG voor koken instel, gaat het SG na koken ook op dezelfde SG waarde staan. Andersom ook, dus blijf ik een alcoholpercentage van 0,0% houden. Is het een een bug wat elke gebruiker heeft?

thezewery

Citaat van: CeesM op 20-08-2018 &nbsp;23:15 uIk wilde met het tooltje "Kookproef" de alcoholpercentage van mijn bier bepalen, maar als ik het SG voor koken instel, gaat het SG na koken ook op dezelfde SG waarde staan. Andersom ook, dus blijf ik een alcoholpercentage van 0,0% houden. Is het een een bug wat elke gebruiker heeft?
Is inderdaad helemaal kapot. Zeker met de pijltjes; als je gewoon intikt doet ie nog wel iets maar ook dan trekt ie voor en na gelijk op gegeven moment.

Staple

Bij mij is BrouwHulp wederom opgehouden met werken. Ik heb daarom een nieuwe virtuele machine aangemaakt met windows7 erop en daar een verse BrouwHulp op geïnstalleerd.
Zolang ik alle brouwsels netjes apart houd kan ik elke keer als het weer fout gaat gewoon de machine opnieuw installeren.

ChrisH1986

Wat houden die percentages achter de hopnamen eigenlijk in bij het gehele recept?
Want bij het ene recept is het percentage anders dan bij het andere recept.
Kan iemand mij dat vertellen?

emiel1

Citaat van: ChrisH1986 op 21-08-2018 &nbsp;13:49 uWat houden die percentages achter de hopnamen eigenlijk in bij het gehele recept?
Want bij het ene recept is het percentage anders dan bij het andere recept.
Kan iemand mij dat vertellen?
Bedoel je het percentage voor de kooktijd? Dat is het percentage alfazuur

CeesM

Citaat van: ChrisH1986 op 21-08-2018 &nbsp;13:49 uWat houden die percentages achter de hopnamen eigenlijk in bij het gehele recept?
Want bij het ene recept is het percentage anders dan bij het andere recept.
Kan iemand mij dat vertellen?
Het alfazuurpercentage. Hoe hoger, hoe bitterder.

ChrisH1986

Hoe kan het dan dat dat bij een brouwsel van 20 liter op 3,6% zit en bij een brouwsel van 200 liter op 2,1% terwijl ik niks heb gewijzigd aan de hopsoort?

Wanneer ik het recept van 20 liter opschaal naar 200 liter via dat vinkje dan blijft deze netjes op 3,6% staan maar zodra ik hetzelfde recept maar dan voor 200 liter opnieuw aanmaak dan krijg ik dus die 2,1%.

emiel1

Citaat van: ChrisH1986 op 21-08-2018 &nbsp;14:14 uHoe kan het dan dat dat bij een brouwsel van 20 liter op 3,6% zit en bij een brouwsel van 200 liter op 2,1% terwijl ik niks heb gewijzigd aan de hopsoort?

Wanneer ik het recept van 20 liter opschaal naar 200 liter via dat vinkje dan blijft deze netjes op 3,6% staan maar zodra ik hetzelfde recept maar dan voor 200 liter opnieuw aanmaak dan krijg ik dus die 2,1%.
Dat kan niet. En je bedoelt niet het percentage IBU in die kolom iets meer naar rechts?

ChrisH1986

Citaat van: emiel1 op 21-08-2018 &nbsp;14:27 uDat kan niet. En je bedoelt niet het percentage IBU in die kolom iets meer naar rechts?

Nee echt direct achter de naam van de hopsoort in het totaalrecept. Het groene gedeelte zeg maar.

Ook wanneer ik de hopsoorten opnieuw toevoeg aan de recepten, blijft het percentage verschillend. Hierdoor heb ik dus ook een behoorlijk verschil in bitterheid en de IBU is dus ook anders...

ChrisH1986

Het lijkt wel bijna een foutje in de software. Wanneer ik het recept op basis van 20 liter compleet opnieuw invoer kom ik ook op 2,1% uit.

Haal ik hem bij het oude 20 liter recept eruit en voeg ik de hop opnieuw toe (zelfde hoeveelheid en kooktijd natuurlijk) dan blijft deze toch op 3,6% staan.

RCJH

Heb je die hop dan niet toevallig/per ongeluk in je databank als voorraad gezet met een andere alfazuur waarde?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.