BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Serge VL

Citaat van: Jeukstaardt op 22-11-2016  12:59 uIk krijg bij opstarten van BrouwHulp een venster met de titel vraag. En als enige optie kan ik klikken op 'ja' zonder dat er een vraag getoond wordt.
Iemand dit ook?
Is dat normaal gezien de melding niet dat er een nieuwe versie beschikbaar is, :weetniet:  momenteel zit men aan versie 5.3.4.2.

Jeukstaardt

Geen idee, zal de versie eens controleren.

Jeukstaardt

Ik gebruik versie 5.3.3.1, hoe update ik dat? Als ik op de links klik, krijg ik een rood scherm wat 'schreeuwt' dat de site malware verspreidt?

Serge VL

Citaat van: Jeukstaardt op 09-12-2016  16:46 uIk gebruik versie 5.3.3.1, hoe update ik dat? Als ik op de links klik, krijg ik een rood scherm wat 'schreeuwt' dat de site malware verspreidt?
Lees even er deze post op na daar staat een safe link in.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,32896.msg500605.html#msg500605

Peterrr

Bij de site van " het Wort wat" staat een veilige link...
Heb ik hem ook net vandaan.

Grt Peter

Jeukstaardt

Top! Dat topic had ik over het hoofd gezien.
Dank jullie wel!

Peterrr

Kan iemand met de nieuwe versie, gewoon het brouwdag/fiche afdrukken?

Bij mij wil hij dit doen op 42 pagina's met 1 regel elke bladzijde in koeieletters.,..

Grt Peter

Jeukstaardt

Ik wacht nog even met updaten... :)

droopy

@peterrr Windows 10? Check even je default printer. Heb hetzelfde probleem gehad.

mbroek

Citaat van: Peterrr op 10-12-2016  09:39 uKan iemand met de nieuwe versie, gewoon het brouwdag/fiche afdrukken?

Bij mij wil hij dit doen op 42 pagina's met 1 regel elke bladzijde in koeieletters.,..

Grt Peter

De nieuwste versie print gewoon goed bij mij.

Peterrr

Zal morgen even kijken  :proost:


Grt Peter

Peterrr

Dankjewel...
Was inderdaad het probleem  :biersmile:


Grt Peter

Sjaak_Deventer

Op de vernieuwde website van de Roode Toren is BrouwHulp weer te downloaden.

http://roodetoren.nl/

Ziet er top uit Adrie!

William

Citaat van: Sjaak_Deventer op 04-02-2017  10:12 uOp de vernieuwde website van de Roode Toren is BrouwHulp weer te downloaden.

http://roodetoren.nl/

Ziet er top uit Adrie!

Hmm... McAfee Webadvisor is er niet mee eens (security alert) of zou dat nog in de McAfee database zitten vanwege de eerdere problemen?

zilver_brouwer

Citaat van: William op 04-02-2017  11:05 uHmm... McAfee Webadvisor is er niet mee eens (security alert) of zou dat nog in de McAfee database zitten vanwege de eerdere problemen?

Vanaf mijn kant met Kaspersky geen security alerts. Kan er prima bij. Zou dus aan McAfee kunnen liggen.

Jeukstaardt

In het tabblad 'metingen op de brouwdag' vul je je gegevens voor SG en volume in voor en na koken met daartussen de voospelde waarden.
Nou spreekt de term na koken voor zich, maar toch vraag ik me af. Is dat direct na koken? Bij vlamuit dus, of meet je na koelen? Feitelijk is 'na koelen' natuurlijk ook 'na koken'.
De reden dat ik het vraag is dat ik direct na koken een hogere waarde meette dan na koelen. Met de refractometer.

j.heesters3

Ik ben bezig met te verdiepen in BrouwHulp en heb al een paar brouwsels ingevoerd. Echter kan mijn gebruikte gist nergens vinden in de database, Gebruikte de laatste keer Ferments Abbaye .

Jos

Jeukstaardt

Citaat van: j.heesters3 op 07-02-2017  12:57 uIk ben bezig met te verdiepen in BrouwHulp en heb al een paar brouwsels ingevoerd. Echter kan mijn gebruikte gist nergens vinden in de database, Gebruikte de laatste keer Ferments Abbaye .

Jos

Staan die niet op de site van de roode toren als een download?

j.heesters3

Citaat van: Jeukstaardt op 07-02-2017  12:58 uStaan die niet op de site van de roode toren als een download?

Ik heb de laatste aanvulling gedownload en ingevoerd in de database maar daar stond deze gist niet bij.

Jos

seed7

Die gist heet tegenwoordig Safbrew BE-256,

Ingo

j.heesters3

Citaat van: seed7 op 07-02-2017  16:06 uDie gist heet tegenwoordig Safbrew BE-256,

Ingo

Dit is mij ook bekend maar ook die staat er niet op.

Jos

Jacques

Citaat van: Jeukstaardt op 07-02-2017  12:48 uIn het tabblad 'metingen op de brouwdag' vul je je gegevens voor SG en volume in voor en na koken met daartussen de voospelde waarden.
Nou spreekt de term na koken voor zich, maar toch vraag ik me af. Is dat direct na koken? Bij vlamuit dus, of meet je na koelen? Feitelijk is 'na koelen' natuurlijk ook 'na koken'.
De reden dat ik het vraag is dat ik direct na koken een hogere waarde meette dan na koelen. Met de refractometer.

Altijd afgekoelde wort meten. En ook dan pas het volume bepalen.

Jeukstaardt

Top. Zo blijf ik dingen bijleren.

Jeukstaardt

Nog een vraag: In BrouwHulp staan naast mijn eigen brouwsels ook recepten van Adrie.
Klopt het dat je van deze recepten geen checklist kunt uitprinten mocht ik er een willen nabrouwen? Of is dit een instelling die ik over het hoofd zie?

zilver_brouwer

Citaat van: Jeukstaardt op 17-02-2017  13:57 uNog een vraag: In BrouwHulp staan naast mijn eigen brouwsels ook recepten van Adrie.
Klopt het dat je van deze recepten geen checklist kunt uitprinten mocht ik er een willen nabrouwen? Of is dit een instelling die ik over het hoofd zie?

Volgens mij, als ik je goed begrijp (en het programma), moet je van een recept dan eerst een brouwsel maken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.