Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?

Gestart door Adrie, 23-09-2013 15:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?

Jazeker!
11 (25.6%)
Nee, ik gebruik wel BrouwHulp, maar nooit de cloud
17 (39.5%)
Nee,  ik gebruik geen BrouwHulp
15 (34.9%)

Totaal aantal stemmen: 43

Stemmen gesloten: 23-10-2013 15:37 u

Adrie

Citaat van: William op 02-10-2013  21:15 uAdrie, hoe vaak word het forum gescand op recepten?

Elke keer als je BrouwHulp opstart en de computer is aangesloten op het internet.

Citaat van: William op 02-10-2013  21:15 uIk heb vorige week mijn WK83 Mild Smoked Oktober.xml recept gepost als BrouwHulp-xml  in bewezen recepten maar zie deze niet terug in de recepten onder de cloud-tab.
Ik zie wel een paar recepten uit 2013 maar die zijn volgens mij vooral van jou (4broeders en wittepaard) incl. jouw OBBK recept uit bewezen recepten.

Moet ik nog iets extra doen om ze te laden (BH 5.2.7.0)

Nee, je hoeft niets extra's te doen. Alle recepten die in het juiste formaat op het forum worden geplaatst als bijlage komen in de cloud.

Ik zie jouw recept ook niet. Dat is vreemd. Ik kijk een dezer dagen even of ik de oorzaak kan vinden.

ThomasM

@Ooievaar: het zijn toch alleen bewezen recepten? Je moet inderdaad kijken of je het lekker vindt en of je het goed kan nabrouwen, maar het zijn alleen maar prijswinnaars dus van de kwaliteit kan je uitgaan, of zie ik nu niet wat je bedoelt?

Ooievaar

Citaat van: ThomasM op 03-10-2013  13:53 u@Ooievaar: het zijn toch alleen bewezen recepten? Je moet inderdaad kijken of je het lekker vindt en of je het goed kan nabrouwen, maar het zijn alleen maar prijswinnaars dus van de kwaliteit kan je uitgaan, of zie ik nu niet wat je bedoelt?

Ik weet niet of het alleen bewezen recepten zijn, is dat zo?
Ik zie allemaal recepten waar ik ingrediƫnten in mis, ze zijn vaak incompleet. Zodra ik de mogelijkheid heb al ik er is eentje posten hier.

groeten

arluijen

Citaat van: arluijen op 23-09-2013  17:07 u1. Ik heb het vinkje "gebruik de cloud" aangevinkt, maar kreeg daarna melding: inloggen mislukt. Sindsdien staat ie wel aan, maar is het tabje leeg.

Nu is het tabblaadje weg... mijn internetverbinding zou nu wel op orde moeten zijn, maar of ik het aan- of uitvink... geen cloud recepten.

arluijen

Citaat van: arluijen op 09-10-2013  14:46 uNu is het tabblaadje weg... mijn internetverbinding zou nu wel op orde moeten zijn, maar of ik het aan- of uitvink... geen cloud recepten..

....en weer gefixt: Cloud vinkje uitzetten-> programma sluiten, programma starten -> cloud vinkje weer aanzetten... maar nog steeds "inloggen mislukt". Welke URL probeert de tool te benaderen?

bierhenkie

Citaat van: arluijen op 09-10-2013  14:51 u....en weer gefixt: Cloud vinkje uitzetten-> programma sluiten, programma starten -> cloud vinkje weer aanzetten... maar nog steeds "inloggen mislukt". Welke URL probeert de tool te benaderen?
Dit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan...

arluijen

Citaat van: bierhenkie op 09-10-2013  14:59 uDit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan...

Lol: en ik heb twee keer niks. Ruilen?

KoenVdH

Mijn ervaring in het ontwikkelen van software leert dat de grote meerderheid van de gebruikers de default settings gebruikt.
Dus als dat vinkje van cloud niet aanstaat gaat 90% van de mensen dat niet gebruiken.

Wat je ook kan doen is (anonieme) gebruikersstatistieken via de cloud naar jezelf sturen...
Zo krijg je mooi een beeld van hoe de software wordt gebruikt.

Oscar

Citaat van: KoenVdH op 09-10-2013  20:11 uWat je ook kan doen is (anonieme) gebruikersstatistieken via de cloud naar jezelf sturen...
Zo krijg je mooi een beeld van hoe de software wordt gebruikt.

Een virusscanner zal dat zien als spyware... :-\  NOT DONE dus...

bierhenkie

Citaat van: bierhenkie op 09-10-2013  14:59 uDit had ik ook. Nu heb ik al die cleaute cloudrecepten er 2 keer in staan......

Citaat van: arluijen op 09-10-2013  15:09 uLol: en ik heb twee keer niks. Ruilen?
Fijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
1 Cloud uit.
2 Software verwijderen met Revo.
3 Andere software.
4 Opgelost.

KoenVdH

Citaat van: Oscar op 09-10-2013  20:54 uEen virusscanner zal dat zien als spyware... :-\  NOT DONE dus...

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Volgens mij komt Windows met een bericht dat je programma het internet wil gebruiken en vraagt of je firewall dit mag toelaten.

arluijen

Citaat van: bierhenkie op 09-10-2013  22:10 uFijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
1 Cloud uit.
2 Software verwijderen met Revo.
3 Andere software.
4 Opgelost.

Bij mij bleek het simpeler. de keren dat het niet werkte was van achter een andere firewall. Oplossing:
Cloud uitvinken en BrouwHulp aflsuiten. Op ander netwerk (thuis) opstarten en cloud aanvinken, tjakkaa: ik had ze allemaal.

Ziet er puik uit.

bierhenkie

Citaat van: arluijen op 21-10-2013  10:47 u
Citaat van: bierhenkie op 09-10-2013  22:10 uFijn, een hoop geklets verder, maar geen oplossing... Ik heb een stappenplan bedacht.
1 Cloud uit.
2 Software verwijderen met Revo.
3 Andere software.
4 Opgelost.
Bij mij bleek het simpeler. de keren dat het niet werkte was van achter een andere firewall. Oplossing:
Cloud uitvinken en BrouwHulp aflsuiten. Op ander netwerk (thuis) opstarten en cloud aanvinken, tjakkaa: ik had ze allemaal.

Ziet er puik uit.
Mijn probleem was niet zozeer het niet aan de praat krijgen, maar ik had alles er dubbel in staan. Hier kwam geen oplossing voor, dus toen zat er weinig anders op dan afscheid nemen.

arluijen

Citaat van: bierhenkie op 21-10-2013  11:25 uMijn probleem was niet zozeer het niet aan de praat krijgen, maar ik had alles er dubbel in staan. Hier kwam geen oplossing voor, dus toen zat er weinig anders op dan afscheid nemen.

Ok. Got it

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.