Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: Niek  (gelezen 2138 keer)

Offline Nicos

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Voorstellen: Niek
« Gepost op: 21-11-2013 11:24 u »
Dag hobbybrouwers,

Na nu een aantal maanden stiekem mee te lezen op het forum vond ik dat het tijd werd mij ook maar eens voor te stellen.  Mijn naam is Niek ben 22 jaar oud en woon net onder de stad Groningen in het dorpje Glimmen.

Heb nu een 3-tal blikken gebrouwen (Brewferm pils, Brewferm Golden summer en de Brewferm trippel) en een Arsegan konings bock mini maisch pakket.  Op de Brewferm trippel na, allen redelijk gelukt.

Stapje voor stapje bezig mijn spulletjes te verzamelen en te perfectioneren waarbij dit forum me heel erg helpt! Van het aanschaffen van nieuwe spullen tot het zelf maken van apparatuur. Nu druk bezig zelf een hevel-filter en een spiraalkoeler te maken.

Verder bedankt voor alle kennis die iedereen hier deelt!

Groet,
Niek

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Paul Bier

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Bier isn't just a drink
Re: voorstellen; Niek
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2013 19:26 u »
Hallo Niek, welkom! Wat ging er niet goed bij die tripel?

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2013 19:37 u »
Hoi Niek!
Je treft het; er is in Groningen een heel leuk hobbybrouwers gilde!
Er komt vast binnenkort een lid langs om hier meer over te vertellen. :)

Offline Nicos

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 22-11-2013 11:56 u »
Hallo Niek, welkom! Wat ging er niet goed bij die tripel?

Er ging vrij weinig goed :-[ te weinig tijd er voor genomen, niet goed voorbereid, spullen niet goed schoon. Waardoor er waarschijnlijk een infectie heeft plaats gevonden.

Dacht het even snel tussen andere activiteiten door te doen, was een wijze les; neem de tijd.
2 punten die hier op het forum veel genoemd worden: werk hygiënisch en heb geduld.

Offline Nicos

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 22-11-2013 11:57 u »
Hoi Niek!
Je treft het; er is in Groningen een heel leuk hobbybrouwers gilde!
Er komt vast binnenkort een lid langs om hier meer over te vertellen. :)

Ben benieuwd! Zag al op de ledenkaart dat er redelijk wat Brouwers hier in de buurt zitten!

Offline René K

• Super lid
  • Brouwerij Bibere
    • Biergilde Groningen
Re: Voorstellen: Niek
« Reactie #5 Gepost op: 22-11-2013 22:04 u »
Welkom Niek. Ook ik kan het Groninger biergilde van harte aanraden! Brouw of kijk eens mee met 1 van de leden.
Ik kan je vertellen dat dit erg leerzaam is. Geef de moed niet op maar leer van je eerste brouwervaringen.

Dat er nog vele mooie bieren mogen volgen!

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: Voorstellen: Niek
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2013 18:58 u »
Mijn naam is Niek ben 22 jaar oud en woon net onder de stad Groningen in het dorpje Glimmen.

Hoi Niek,

Welkom en kom eens langs bij het Gilde, kijkje nemen is gezellig en natuurlijk geheel vrijblijvend. Op juli en augustus na houden we iedere 2e woensdagavond gildeavond in het oude RKZ (ingang Emmastraat) in Groningen.

Tags: