Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aangenaam  (gelezen 2471 keer)

Offline joost _simpson

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Aangenaam
« Gepost op: 20-11-2013 22:26 u »
Beste hobbybrouwers,

Ik moest even ver terugzoeken in mijn mail om de inlogcode te vinden van hobbybrouwen, het is net zo netjes me voor te stellen na al dat gelees.

Ik ben Joost, 38 jaar en woonachtig in Breda. Anderhalf jaar terug begonnen met blikbrouwen, om het proces wat te leren en de basis aan te schaffen. Inmiddels 5 brouwsels en een verhuizing verder is het tijd voor de volgende fase.
Afgelopen weekeinde met een hobbybrouwer meegekeken naar zijn apparatuur, ik was namelijk erg bang dat het in de kosten zou oplopen om met granen etc. te gaan brouwen. Blijkt dat een dompelkoeler en een hevelfilter erg simpel te maken zijn. Zeker net zo leuk. De enige aankoop zal dus een pan moeten zijn.

De reden om te gaan brouwen is de rock & roel  van jopen ( ongeveer 4 jaar terug) een blonde met een pepertje.  Dit kan ik sindsdien niet meer vinden (of een soortgelijk biertje). Zou graag die smaak nog eens proeven, of iets brouwen dat in de richting komt

Allen in ieder geval vast bedankt voor alle informatie, welke ik afgelopen jaar met het blikbrouwen heb gebruikt.

groet Joost

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
Re: aangenaam
« Reactie #1 Gepost op: 20-11-2013 22:31 u »
Hoi Joost,

Er is hier minstens een peperbierbrouwer onder ons.

Ingo

Offline Paul Bier

• Junior lid
  • **
  • Bier isn't just a drink
Re: aangenaam
« Reactie #2 Gepost op: 20-11-2013 23:31 u »
De reden om te gaan brouwen is de rock & roel  van jopen ( ongeveer 4 jaar terug) een blonde met een pepertje.

Hallo Joost,
Welkom! Een tip vooraf: ga niet meteen de fout in om meteen met kruiden te beginnen zoals ik ::). Probeer eerst de basis onder de knie te krijgen dat is al lastig genoeg.
Succes met je eerste brouwsel!

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: Aangenaam
« Reactie #3 Gepost op: 24-11-2013 12:30 u »
Dank je Ingo, ik heb er al meerdere batches met pepers op zitten. Ik heb alleen nog Chipotle en Habanero gebruikt, deze zijn gedroogd en gerookt en geven een andere smaak dan de rode pepers die in het stripbier zaten. Laatst heb ik twee bieren hiermee gedronken en ze waren mij te subtiel peperig. Maar overdaad schaadt, dus beter te weinig dan teveel. Persoonlijk wil ik wel graag wat branderigheid voelen. Dat bereik je naar mijn ervaring het beste door de pepers met alcohol te zetten en dan het extract aan het bier toe te voegen in de navergisting. Pepers toevoegen bij het koken voegt wat pepersmaak toe maar nauwelijks pittigheid.

Tags: