Brewzilla

Gestart door JarOfEyeballs, 12-11-2013 18:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JarOfEyeballs

Ik heb een calculator app gemaakt voor Android, met allerlei berekeningen die bij brouwen van pas kunnen komen. Er zitten modules in met o.a. omzettingen tussen metrische en Amerikaanse eenheden, hopbitterheid en -houdbaarheid, alcoholgehalte en inmaischtemperatuur. Het is nog volop onder ontwikkeling en er zullen nog regelmatig nieuwe modules toegevoegd worden. Het werkt op telefoons en tablets, momenteel is het alleen Engelstalig, een Nederlandstalige versie staat ook nog gepland.

Brewzilla

BRAAF bier

Ziet er goed uit!
Ook nog een iPhone variant;)?

JarOfEyeballs

Voorlopig niet, moest het een groot succes worden dan kan ik nog overwegen iemand in te huren om het om te zetten naar iPhone.

zeebrew

Mooi werk, zit er ook een refractometer correctie bij vergisting in? Anders een suggestie mijnerzijds!

koffie

Ziet er goed uit!
Tipje: bij SG berekenen moet je het SG invoeren als 1.050 Kun je dit niet automatisch laten corrigeren? Niet iedereen schrijft SG met een punt er tussen, en tijdens het brouwen op een telefoontje op de juiste plek een punt invoeren is ook niet altijd even makkelijk ;)

cpmb

Ziet er leuk uit, is het native android?
Het is mogelijk om mbv phone gap zowel android als iphone apps te maken.

Inderdaad correctie berekening met refractometer bij vergisting zou een erg handige uitbreiding zijn.
Is het ook mogelijk om zelf hoppen toe te voegen zodat je die "hops detoriation" kan gebruiken ? (ik zie bijvoorbeeld El Dorado er niet tussen)

JarOfEyeballs

Bedankt voor de suggesties! Het decimaalpunt bij de SG is inderdaad een goed idee. Wat betreft de hopsoorten bij de houdbaarheid, daarvoor heb ik een tabel gebruikt met houdbaarheidsfactoren per soort, dus ben ik daarin beperkt tot hetgeen ik daarover vind.

bierhenkie

Inderdaad mooi.
Komt er ook een Nederlandstalige versie?

RobinB

Grappig, dit is ook de naam van een forumlid: Brewzilla en diens site: www.brewzilla.nl .
:)

Adrie

Hij wil niet installeren op mijn telefoon (geeft aan: verkeerde versie (van Android?)).

Erick

"Dit item is niet geschikt voor uw apparaat"
Is de melding die ik krijg.

McMelloW

Citaat van: Adrie op 14-11-2013  09:21 uHij wil niet installeren op mijn telefoon (geeft aan: verkeerde versie (van Android?)).
Citaat van: Erick op 14-11-2013  09:42 u"Dit item is niet geschikt voor uw apparaat"
Is de melding die ik krijg.
Helaas krijg ik dezelfde melding:  Deze app is niet compatibel met uw apparaat. Ik heb een Samung Ace (GT-S5830i)

koffie

Misschien handig om te vermelden welke Android versie je dan hebt?
Ik heb 4.3

bierhenkie

Citaat van: koffie op 14-11-2013  12:30 uMisschien handig om te vermelden welke Android versie je dan hebt?
Ik heb 4.3
Draait bij mij op 4.0.

McMelloW

Mijn Samsung draait op Android 2.3.6

Oscar

Citaat van: McMelloW op 14-11-2013  23:38 uMijn Samsung draait op Android 2.3.6

2.3.3 ik kan hem niet eens vinden om te downloaden... :(

Adrie

Ik heb ook 2.3.6 en daar wil het dus niet op.

BRAAF bier

Dat wordt updaten of upgraden heren;)..

cpmb

Of de applicatie voor oudere Android versies bouwen/compileren (is mogelijk ;) )

zeebrew

Leuk, de app heeft een update gehad met de input van ons forum...

sven

Werkt fijn op de asus,
enkel kan ik de temperatuur niet hoger ingeven dan 49 graden bij de dichtheid. Het zou fijn zijn van deze al tijdens het koken te kunnen omzetten naar 20 graden.

JarOfEyeballs

De temperatuur bij correctie van de dichtheid is op dit moment inderdaad beperkt, omdat de tabellen waarop ik de berekening gebaseerd heb maar tot die temperatuur gaat. Wat betreft de Android-versie, de app maakt gebruik van functionaliteit die in eerdere versies nog niet beschikbaar was, ik vrees dus dat dat er niet in zal zitten. Zeker wat betreft ondersteuning voor tablets is lastig op eerdere versies.

JarOfEyeballs

Voila, weer een paar extra modules toegevoegd: giststarter, koolzuurgehalte en verdunning. Dat brengt het totaal aantal modules op 12. De giststarter-module is nog vrij eenvoudig, het ondersteunt nog geen starters met verschillende stappen, maar het is wel de bedoeling dat in de toekomst wel mogelijk te maken. Ik ben ook begonnen aan een Nederlandse vertaling, deze zal bij één van de volgende updates verschijnen.

bierhenkie

Citaat van: JarOfEyeballs op 30-11-2013  13:37 uVoila, weer een paar extra modules toegevoegd: giststarter, koolzuurgehalte en verdunning. Dat brengt het totaal aantal modules op 12. De giststarter-module is nog vrij eenvoudig, het ondersteunt nog geen starters met verschillende stappen, maar het is wel de bedoeling dat in de toekomst wel mogelijk te maken. Ik ben ook begonnen aan een Nederlandse vertaling, deze zal bij één van de volgende updates verschijnen.
Top!

alrikdew

Cool ga hem zeker downloaden!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.