De laatste etiketten van Brouwerij HeijligGerst

Gestart door heijligers, 25-02-2014 22:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heijligers

Hieronder de laatste etiketten van mijn keukenbrouwerij. Speciaal voor weggeef- en ruilflessen.




 :biersmile:

Rikkert

Het logo vind ik in ieder geval erg mooi, ik zou misschien wel de tekst onder de afbeelding aanpassen en proberen consistent te houden op de verschillende etiketten. Met welk programma heb je het logo gemaakt eigenlijk?

ThomasM

Zit er goed uit! Het valt me op dat je soms best snel bottelt. Goeie vergistingen dus  :duimop:

Niels B.

Je hebt een mooi logo.
Is het de bedoeling de zwarte lijn te behouden na het snijden/knippen? Wij zorgen altijd voor een marge waarmee we zeker weten dat alle tekst overkomt. Misschien staat de zwarte lijn aan de bovenkant té dicht op de tekst.

heijligers

Bedankt voor de complimenten. Ik ben zelf zeer tevreden met het logo.
- Het logo is ontworpen door mijn broer, geen idee waarmee.
- De tekst eronder wordt in ieder geval wat lettertype betreft gelijk gehouden. Verder wordt de tekst aangepast aan de achtergrond (voldoende contrast) en het aantal regels en de breedte van de tekst.
- Zwarte lijn is de snijlijn. Daarvan zie je op de fles niet veel meer terug. Met de tekstafstand ben ik zeer tevreden zoals het op de fles uitkomt.

Adbrouwt

Met zo'n logo is het natuurlijk makkelijk etiketten maken. Lekker veel info op het etiket en mooi herkenbaar door het heilige logo. Je broer heeft wel een eigenbrouw verdiend zou ik zeggen.

Zelf zou ik ook nog in het groot het alcoholpercentage aan de linkerkant van het etiket zetten. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.  :petje-af:

heijligers

Citaat van: Adbrouwt op 26-02-2014  21:19 uJe broer heeft wel een eigenbrouw verdiend zou ik zeggen.
Hij heeft net een klein kratje gehad, maar dat was voor ons gildelogo waar hij nu mee bezig is.

Citaat van: Adbrouwt op 26-02-2014  21:19 uZelf zou ik ook nog in het groot het alcoholpercentage aan de linkerkant van het etiket zetten. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.
De normale bierdrinker die een flesje krijgt kijkt en vind het alc. gehalte nu al direct op het etiket. Persoonlijk vind ik dat dat teveel aandacht krijgt. Het is slechts het gevolg van alle bewerkingen en ingrediënten.


Maarten

Citaat van: heijligers op 02-03-2014  21:55 uPersoonlijk vind ik dat dat teveel aandacht krijgt. Het is slechts het gevolg van alle bewerkingen en ingrediënten.
Helemaal mee eens. Per slot van rekening gaat bier drinken (bij mij in ieder geval) niet om het dronken worden, maar om de smaak. Als hobbybrouwer kun je het natuurlijk ook eigenwijs weglaten van het etiket, je hebt toch niks met richtlijnen te maken. Ik zet (zie) liever een recept op etiketten. :brouwen:

wilbertd

Citaat van: heijligers op 02-03-2014  21:55 uDe normale bierdrinker die een flesje krijgt kijkt en vind het alc. gehalte nu al direct op het etiket. Persoonlijk vind ik dat dat teveel aandacht krijgt.
Ach, het is gewoon extra informatie, evenals de (vrij nutteloze) vermelding van de inhoudsmaat van het flesje :)

RobinB

Citaat van: heijligers op 02-03-2014  21:55 uPersoonlijk vind ik dat dat teveel aandacht krijgt. Het is slechts het gevolg van alle bewerkingen en ingrediënten.
Toch is het wel een van de hoofdbestanddelen van bier, waarschijnlijk na water het grootste aandeel.

heijligers

Citaat van: RobinB op 03-03-2014  21:37 uToch is het wel een van de hoofdbestanddelen van bier, waarschijnlijk na water het grootste aandeel.
Dat is waar, maar ik zie het meer als een (ongewenst) nevenproduct :verbergen:. Hoe meer er van in komt, hoe minder je van het bier kunt drinken  :biersmile:.

wilbertd

Citaat van: heijligers op 04-03-2014  19:34 uDat is waar, maar ik zie het meer als een (ongewenst) nevenproduct :verbergen:. Hoe meer er van in komt, hoe minder je van het bier kunt drinken  :biersmile:.
Veel van mijn vrienden vragen mij ook vaak naar het alcoholgehalte omdat ze in den beginne nog wel eens 'verrast' zijn. Hier in Zweden zijn ze gewend aan 2,8 %...


tjleet

Maarten, ik vind het zeer geslaagde etiketten en vind het daarom jammer dat je er mee stopt ;)

heijligers

Citaat van: tjleet op 05-03-2014  09:52 uMaarten, ik vind het zeer geslaagde etiketten en vind het daarom jammer dat je er mee stopt ;)
Ha ha.

Het zijn de laatst gefabriceerde etiketten, niet de laatste die gefabriceerd zullen worden  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.