Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Etiketten van Theo Mol (theo's bier)  (gelezen 861 keer)

Offline Theo Mol

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • breng meer brouwerij in je leven
Etiketten van Theo Mol (theo's bier)
« Gepost op: 06-02-2021 14:59 u »
In het begin was een nummer op het dopje genoeg. Ik dronk het toch zelf op en dan wist ik wel wat er in zat.

Het nummer schrijf ik er nog steeds trouw op, dat is ook handig om te zien wat er in het krat zit. Maar voor het weggeven, en als ik eerlijk ben ook omdat ik het leuk vind staan, maak ik al een tijd etiketten voor elk brouwsel.
Het formaat is 10 x 6 cm. Ik druk af op een laserprinter en plak met melk.
De basis is een sjabloon in photoshop elements, zo zit er een beetje een eenheid in.

MIjn uitgangspunt is dat een etiket plezierig moet zijn om naar te kijken, niet te ingewikkeld, en dat er op moet staan wat er in het flesje zit (vandaar de naam "goede vraag" voor een raadselachtig brouwsel). Een kwestie van smaak natuurlijk.
De planken in de afbeelding zijn van een heel wrakke steiger in een haventje waar we een keer aanlegden tijdens een kanovakantie aan de kust van Turkije. Goeie splinters hebben ze daar.

Deze wordt een van de komende dagen gebotteld, een stapeltje etiketten ligt al klaar.

Mijn bier is niet voor de verkoop en die indruk wil ik ook niet wekken, daarom probeer ik niet per se de regels voor handelsetiketten te volgen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Etiketten van Theo Mol (theo's bier)
« Reactie #1 Gepost op: 06-02-2021 17:04 u »
Leuke aankleding van je flesjes als je ze weg geeft. ;)

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 06-02-2021 20:16 u »
Ik vind het hele goeie etiketten, Theo! Ik hou er wel van als ze een sjabloon volgen en daar dan per soort op variŽren. Het is een hoop werk, maar als je het leuk vind moet je het zeker doen. En zoals Cees zegt, het geeft inderdaad een stuk leuker.

Offline Stefan R.

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 06-02-2021 23:09 u »
Fraai werk

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 07-02-2021 21:13 u »
Leuke etiketten. Goed gedaan!

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #5 Gepost op: 08-02-2021 09:45 u »
Heel leuk! Een boel werk, maar ook dat werk kan leuk zijn. Ze zien er echt mooi uit.

Tags: