Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wyeast houdbaarheid na smackpack activeren  (gelezen 1239 keer)

Offline Richie

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Wyeast houdbaarheid na smackpack activeren
« Gepost op: 07-10-2013 13:06 u »
Hallo forum,

Afgelopen weekend had ik een ongelukje en liet het gistvat vol met wort vallen maar ik had de smackpack Wyeast al geactiveerd (zakje kapot geknepen) en die was al helemaal bol gaan staan.
Ik heb de smackpack weer terug in de koelkast gezet en ik vraag me af of die nog bruikbaar gaat zijn volgend weekend.
Weet iemand of dat het geval is?

Groeten

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: Wyeast houdbaarheid na smackpack activeren
« Reactie #1 Gepost op: 07-10-2013 13:12 u »
Jawel, hoor, dat moet wel lukken. Je kunt trouwens altijd nog voor de zekerheid een starter maken. Hoeveel liter met welk SG plan je te gaan brouwen?

Offline Richie

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 07-10-2013 13:20 u »
Ik had een zwaar double ipa in gedachten van 1080 SG. maar ik heb maar 9 liter in de vergistingsemmer uiteindelijk.
Na een week weer terug in de koelkast wel verstandig een starter te maken zeker?

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #3 Gepost op: 07-10-2013 13:33 u »
Ik had een zwaar double ipa in gedachten van 1080 SG. maar ik heb maar 9 liter in de vergistingsemmer uiteindelijk.
Na een week weer terug in de koelkast wel verstandig een starter te maken zeker?

Nou, bij 9 liter van 1,080 zou ik het wel aandurven om het pak zo toe te voegen. Wel je wort goed beluchten.

Tags: