Brand Zwaar Blond afgevuld

Gestart door Jacques, 01-10-2013 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Neetje

Citaat van: Jacques op 27-11-2013  23:00 uOf de tweede batch al is uitgegeven weet ik niet. Wel weet ik dat de verkoop van de eerste batch veel sneller verloopt dan voorzien was.

Kan niet anders met zo'n lekker biertje.  :biersmile:

dennisbier

Citaat van: John op 20-11-2013  19:22 uDie misschien wel...
Ik ken een collega, die gaat nog om. Echt een bourgondier. ;)    Van water naar bier aangeraden.  :degroeten:

matthew

Helaas is overal waar ik kom dit bier uitverkocht :'(

Hopelijk vind ik hem nog ergens.

dennisbier

Volgens Brand zijn het 2de brouwsel nu aan het brouwen, exact hetzelfde recept.
Stond ergens op de fb pagina van Brand.
Nog geen aanpassing dus, zoals dan eerder vermeld.

RobinB

Dan zou dit dus niet kunnen kloppen?
Citaat van: Jacques op 27-11-2013  20:54 uEn verder kan het zijn dat het twee verschillende batches zijn.

luftie

Gisteren in Arnhem in musis sacre werd het ook behoorlijk gepresenteerd. Goed man.


Jacques

Citaat van: dennisbier op 28-11-2013  19:28 uVolgens Brand zijn het 2de brouwsel nu aan het brouwen, exact hetzelfde recept.
Stond ergens op de fb pagina van Brand.
Nog geen aanpassing dus, zoals dan eerder vermeld.

Wel goed lezen. Er is vermeld dat gebrouwen wordt "het recept getrouw". Een kleine aanpassing om nog dichter bij het oorspronkelijk bier te komen past daarin.

Jacques

Citaat van: RobinB op 28-11-2013  19:52 uDan zou dit dus niet kunnen kloppen?

Ik weet niet wanneer precies de 2e batch op de markt komt.

Oscar

Citaat van: RobinB op 27-11-2013  22:20 uHoe is deze herkenbaar?

tht datum?  ;)

dennisbier

Hele kleine aanpassingen hoop ik.
Iedereen die ik hem aanraad vind hem heel lekker.
Uiteraard ga ik ook voor de tweede batch!

vormstreber

Inderdaad. Niets aan veranderen. Hij is heerlijk!

Johannes

Ik heb 'm ook geproefd en vond het een erg smakelijk bier! Echt een aanwinst in het bierschap want onderscheidend!

Jacques

Citaat van: dennisbier op 29-11-2013  17:45 uHele kleine aanpassingen hoop ik.
Iedereen die ik hem aanraad vind hem heel lekker.
Uiteraard ga ik ook voor de tweede batch!

Uiteraard een hele kleine aanpassing. Veel commerciële bieren worden steeds een heel klein beetje bijgesteld.

visserkevis

Na veel zoeken is het me toch gelukt een sixpackje te vinden. Er viel me met name op dat de aromahop erg sterk aanwezig is, en dan met name 1 hopsoort. Ik heb alleen geen idee welke hopsoort dat kan zijn.
Iemand een idee wat ik bedoel?

dennisbier


Jacques

Citaat van: visserkevis op 30-11-2013  01:29 uNa veel zoeken is het me toch gelukt een sixpackje te vinden. Er viel me met name op dat de aromahop erg sterk aanwezig is, en dan met name 1 hopsoort. Ik heb alleen geen idee welke hopsoort dat kan zijn.
Iemand een idee wat ik bedoel?

Het zijn 5 hopsoorten die in dit bier zitten. Het is een mengeling van Duitse en Amerikaanse hopsoorten. De hop die voor mij het sterkst aanwezig is, is Amarillo.

Canis Lupus

Ik heb ook eindelijk een sixpack kunnen scoren in Deurne.
Gisteren 2 flesjes soldaat gemaakt, smaakt inderdaad naar meer. :proost:

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 30-11-2013  23:51 uHet zijn 5 hopsoorten die in dit bier zitten. Het is een mengeling van Duitse en Amerikaanse hopsoorten. De hop die voor mij het sterkst aanwezig is, is Amarillo.

In de smaak of in het aroma?  Of in beide?

Hopbier

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 01-12-2013  12:30 uIn de smaak of in het aroma?  Of in beide?

Hopbier

Dat kan aan de persoonlijk conceptie liggen. Bij mij in het aroma dat omhoog komt als je het bier in je mond hebt. Maar het is marginaal. Ook de andere hoppen dragen wel degelijk bij aan het hoparoma.

kyrill

Jacques

Wat een heerlijk biertje heb je gebrouwen
Ik houd niet van bier, tijdens mijn sudententijd gaan alle vrienden aan de bier en ik deed mee als een boer die kiespijn heeft. Pas op mijn 40e ontdekte ik per ongeluk Westmalle Tripel en was meteen verkocht. Toen ondekte ik  Rochefort,  Westvleteren 12 en de lekkere vervanger van de te dure Vleteren: Straffe Hendrik quadrupel (zwarte etiket). Maar het zijn allemaal tegen de 10+ % biertjes en net iets teveel om 2-3 flesjes  per dag van te drinken. Dus ik zocht naar een lekkere 7,5-8,5% biertje. Melisse Blonde geprobeerd maar die is iets te heftig aanwezig, iets te gekunsteld. En nu na 3 jaar zoeken vind ik je Zware Blonde. Heerlijk

Rampzalig dat ik moet lezen dat Brand het heel tijdelijk aan gaat bieden. Is dat echt waar? Zal ik dan toch mijn eigen bier moeten leren maken op basis van een Jacques achtig recept?

Drents Hopbier

Citaat van: kyrill op 01-12-2013  19:53 uRampzalig dat ik moet lezen dat Brand het heel tijdelijk aan gaat bieden. Is dat echt waar?

Waar las je dat dan?

Hopbier

Henielma

Vandaag een paar flesjes kunnen bemachtigen van dit bier bij een net geopende Jumbo uit de buurt. Zojuist geproefd, het is een mooi bier Jacques. fruitig met een mooi hoparoma en kruidigheid en een lekker bittere afdronk.  Ondanks zijn 8,5% alcohol een doordrinkbaar bier. Complimenten Jacques en ook voor Brand.

Jacques

Citaat van: kyrill op 01-12-2013  19:53 uRampzalig dat ik moet lezen dat Brand het heel tijdelijk aan gaat bieden. Is dat echt waar? Zal ik dan toch mijn eigen bier moeten leren maken op basis van een Jacques achtig recept?

Mooi om te lezen dat het bier je goed smaakt.

Of het bier vast in het assortiment blijft is niet bekend. Wel dat er over niet al te lange tijd een nieuwe partij op de markt zal komen.

Hai

Het moet niet gekker worden, hier bij verschillende kroegen op de tap.

René K

Citaat van: Jacques op 01-12-2013  22:05 uOf het bier vast in het assortiment blijft is niet bekend. Wel dat er over niet al te lange tijd een nieuwe partij op de markt zal komen.

Gefeliciteerd Jacques! Ik lees net in de Brand Courant (nieuwsbrief) dat de Brand Zwaar Blond vast in het assortiment wordt opgenomen! Hieronder een citaat uit de nieuwsbrief:

CiteerZwaar Blond blijft!
 
Zwaar Blond heeft in korte tijd de harten van de echte bierliefhebber veroverd. Jullie zijn zo enthousiast over Zwaar Blond dat we het bier waarmee Jacques Bertens de Brand Bierbrouwwedstrijd won in ons vaste assortiment bijzondere bieren opnemen! Voorlopig blijft Zwaar Blond verkrijgbaar in de Brand horecazaken, bij de supermarkten van Jumbo en de Mitra slijterijen.

Het was natuurlijk al fantastisch voor je maar dit moet helemaal goed voelen!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.