Brand Zwaar Blond afgevuld

Gestart door Jacques, 01-10-2013 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Pirremenir

Ik vind hem wat tegenvallen... Had een meer aromatisch biertje verwacht (a la Duvel Triple Hop van dit jaar bijvoorbeeld...).

Maar misschien nog maar eens proberen...

Pirremenir

Jacques

Het lijkt er op dat het bier veel mensen aanspreekt. Zo links en rechts vliegt het de winkel uit. Ik heb al een paar keer gezien dat een schap leeg was.



Hier afgelopen zaterdag bij Jumbo Heyhoef in Tilburg.


En hier vandaag in Heel (L), met dank aan Marie-José van der Wielen.



Maar bij de Jumbo aan het St. Annaplein in Tilburg hadden ze er vandaag genoeg.  ;)

Roodwang

Mmm misschien vind jij het leuk dat het zo hard gaat. Maar hier is het chronisch op.
Word ik niet echt vrolijk van.
Maaaar.. compliment!  Heerlijk brouwsel!

Roodwang

koffie

Gaan de mensen die het zo lekker vinden nu ook zelf brouwen?

bierhenkie

Ik heb hem uiteindelijk ook bemachtigd én geproefd. Heerlijk bier Jacques met inderdaad overeenkomsten met andere bieren, maar dan weer met zovelen, dat het uiteindelijk een uniek bier te noemen is.  :petje-af:

dennisbier

Heb 1 sixpack laten staan...
Het loopt goed. Misschien een duidelijk signaal dat Nederlandse pilsbrouwerijen ergens achter het net aan het vissen zijn.
Kan wel, doen niet issue...

RobinB

Nee, het is geen pils, maar een heel andere tak van sport. ;)

John

Citaat van: koffie op 20-11-2013  06:52 uGaan de mensen die het zo lekker vinden nu ook zelf brouwen?
Die misschien wel...

koffie

Hmm... cruciaal woordje vergeten ;)
Ik vroeg me dus of of de hobbybrouwers die het een lekker bier vinden, nu zelf dit recept gaan brouwen?

John

Citaat van: koffie op 20-11-2013  21:33 uHmm .. cruciaal woordje vergeten ;)
Ik vroeg me dus of of de hobbybrouwers die het een lekker bier vinden, nu zelf dit recept gaan brouwen?
Dat bedoel ik: zij misschien wel :-)

stefanvdwoning

Hoi Jacques,
afgelopen weekend je biertje gehad, en ik moet zeggen: respect! Hij was lekker vol van smaak, eigenlijk alles wat ik lekker vind in een biertje. TOP!

ciesvandekwis

Proefnotities op Ratebeer ergens?

stefanvdwoning

Op Untappd krijgt hij gemiddeld een 3.6 uit 5, wat iets boven gemiddeld is. Veel uiteenlopende reacties. Voornamelijk wel positief :)

Adbrouwt

Na de bestudering van de lap geschreven tekst van Jacques op het flesje hem open gemaakt en gedronken. Is dit je jouw handschrift Jacques?? Lekker biertje met een mooie bitterheid dus hulde Jacques.  :proost:

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 21-11-2013  23:02 uNa de bestudering van de lap geschreven tekst van Jacques op het flesje hem open gemaakt en gedronken. Is dit je jouw handschrift Jacques?? Lekker biertje met een mooie bitterheid dus hulde Jacques.  :proost:

De tekst is in overleg met Brand gemaakt. Voor wat betreft het handschrift heeft toch een computer er een hand in gehad...

JanEric

Lekker bier, goed hoppig, heb hem eindelijk te pakken gekregen. Gisteren ook van de tap gedronken.
Smaakt prima, een waardig winnend bier!

alrikdew

Ik heb net een sixpack gekocht! Erg leuk opdrukje op de hals! Lijkt me heel tof als ooit mijn bier in de winkels te koop is!

zeebrew

ik heb zojuist het tweede six pack aangeschaft en weer geproefd:  bij het eerste zestal had ik nog wel wat bedenkingen, maar was in die periode ook keel onstekerig. Nu de tweede serie vind ik hem beter te pruimen (doe ik natuurlijk niet :P) Mooi opstapje naar wat hopperiger bier. Eigenlijk net met een mooie auto, in het begin heb je daar vaak ook wat moeite mee, maar op de langere termijn is ie mooi en wordt ie steeds mooier.  :groots:

krek zat

Tsja, wat zal ik er van zeggen. Ik begin vandaag aan mijn 5e sixpack, dus dat zegt wel genoeg, denk ik.

Peterrr

Stond hier bij de Jumbo nog 1 zielig flesje in het vak... en een enorm billboard van Brand zwaar blond bij de ingang.

Duurde even voordat er was maar het loopt zo te zien wel goed.

luftie

Zojuist een reclame gezien van Jacques op Discovery Channel... echt lachen man, wat genieten!

Jacques,  respect.

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 01-10-2013  21:04 uVandaag is de Brand Zwaar Blond afgevuld.

Gelezen op de website van PINT:

Gister deelgenomen aan 'n blind/@PINT_Pakt proefavond: opvallende uitkomst, smaakverschil in 2 verschillende flesjes @Brand_Bier #zwaarblond

Jacques, enig idee hoe dat kan?

Hopbier

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 27-11-2013  11:50 uGelezen op de website van PINT:

Gister deelgenomen aan 'n blind/@PINT_Pakt proefavond: opvallende uitkomst, smaakverschil in 2 verschillende flesjes @Brand_Bier #zwaarblond

Jacques, enig idee hoe dat kan?

Hopbier

Kan een gevolg zijn verschillende bewaaromstandigheden. Bijvoorbeeld doordat een flesje wat langer bij een slijter heeft gestaan op een hogere temperatuur als de opslagruimte bij Brand.

En verder kan het zijn dat het twee verschillende batches zijn. Het brouwproces zou een beetje bijgesteld worden om nog dichter bij het origineel te komen.

RobinB

Is de tweede batch al uitgegeven?
Hoe is deze herkenbaar?

Jacques

Citaat van: RobinB op 27-11-2013  22:20 uIs de tweede batch al uitgegeven?
Hoe is deze herkenbaar?

Of de tweede batch al is uitgegeven weet ik niet. Wel weet ik dat de verkoop van de eerste batch veel sneller verloopt dan voorzien was.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.