Brand Zwaar Blond afgevuld

Gestart door Jacques, 01-10-2013 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: JanEric op 11-11-2013  18:36 uJammer, en de proeverij is zeker al geweest ?

Afgelopen woensdagavond.

Hopbier

Jacques

Citaat van: pincopallino op 11-11-2013  15:57 uIk bedoelde: zou de Brand versie qua smaak beter dan de Jacques versie of andersom...

Wat je qua smaak prefereer is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak...

Er zijn verschillen in smaak, maar die zijn vrij klein. De Blozende Blonde is wat hoppiger. Bij een volgend brouwsel gaat men de verhouding tussen de bittergift en aromagift wat veranderen ten gunste van de aromagift. Zo wordt het verschil nog kleiner.

Johannes

Ik heb een flesje gekocht bij de Mitra (1 want ik drink liever wat lichtere bieren tegenwoordig) en dan denk ik toch: wat gaaf, die Jacques heeft mooi z'n eigen bier door het hele land in de winkels staan!

De-Geert

Citaat van: Johannes op 11-11-2013  21:28 udan denk ik toch: wat gaaf, die Jacques heeft mooi z'n eigen bier door het hele land in de winkels staan!
Inderdaad, dat is toch maar mooi zo! En dan ook nog de opperhobbybrouwer, kon niet beter.  :biersmile:

bierhenkie

Citaat van: De-Geert op 11-11-2013  23:21 uInderdaad, dat is toch maar mooi zo! En dan ook nog de opperhobbybrouwer, kon niet beter.  :biersmile:
A-men  :)

arluijen

Jacques,
Heb een sixpack bemachtigd en open nu de eerste....

Voordat ik vertel hoe ik hem vind, moet me iets van het hart: Wat moet het voor jou moeilijk zijn; beheerder en oprichter van hét hobbybrouw forum van Nederland. Met allemaal eigenwijze brouwers die allemaal weten wie je bent, allemaal een mening hebben wat het beste biertje is en dit allemaal waarschijnlijk zelf toevallig maken. Die allemaal jouw biertje openen en allemaal meteen een mening klaar hebben. Ga d'r maar aan staan.

Maarrrr... ik moet zeggen: ik vind hem oprecht lekker. Ik proef heel duidelijk de hoppen die er doorheen zitten, veeeeel meer dan in alle andere bieren die in de supermarkt staan. Natuurlijk zijn er zwaarder gehopte bieren, maar als ik die aan de supermarkt consument laat proeven trekt deze waarschijnlijk wit weg. Ik ben geen keurmeester maar vind het een prachtig bier. Persoonlijk drink ik steeds minder vaak dit soort zwaardere bieren, maar dat is iets puur persoonlijks. Ik geniet er van.

Respect & Proost

RobW

De Jumbo is een feit hier in het dorp en warempel, het winnende bier van Jacques stond ook in het schap! Het waren er overigens niet veel meer. Vindt het best wel bijzonder om een biertje te gaan proeven waar ik al zoveel over gelezen en gezien heb op het web. Je hebt iets bekends in handen terwijl het toch echt de eerste keer is dat je het daadwerkelijk in handen hebt.

Ik mag je feliciteren met dit prachtige bier. Echt heel lekker en nodigt uit om het zelf ook eens te gaan brouwen. Brand zet overigens ook een mooie prestatie neer om het zo mooi na te brouwen (er was toch geschreven dat het verschil met het origineel niet groot was?)

Gelukkig heb ik twee flesjes mee genomen en die tweede ga ik niet bewaren, proost!

Etn82

Bij mijn Jumbo was het vak met de Zwaar Blond al weer bijgevuld van de week. Waarschijnlijk dus bijbesteld. Het blijkt echt in de smaak te vallen.

Jacques

Citaat van: Etn82 op 15-11-2013  10:59 uBij mijn Jumbo was het vak met de Zwaar Blond al weer bijgevuld van de week. Waarschijnlijk dus bijbesteld. Het blijkt echt in de smaak te vallen.

Ik hoorde vandaag van de plaatselijke Mitra-slijter dat bij Mitra het bier tijdelijk is uitverkocht. Dat is dus heel snel gegaan...

Maar er is goed nieuws, ik heb begrepen dat er weer een nieuwe batch gebrouwen gaat worden. Wanneer die beschikbaar is weet ik niet.

RobinB

Citaat van: Etn82 op 15-11-2013  10:59 uHet blijkt echt in de smaak te vallen.

Daarvoor is het nog wat vroeg denk ik.
De eerste batches verkopen vaak goed omdat iedereen nieuwsgierigheid is. Ook is er nu relatief veel marketing voor, wat die nieuwsgierigheid verder aanwakkert.

Ik denk dat je pas over een jaar of misschien twee iets kan zeggen over de stabiele populariteit.

Jukkie

Ik heb hem vanmiddag gehaald... Ligt in de koelkast op me te wachten  ;)

BRAAF bier

Ook hier staat hij in de koelkast. Maar de mijne heeft maar een houdbaarheid van een paar uur Jacques, hoe komt dat?

KC

Vandaag dan maar bij de slijter besteld, omdat de Jumbo bij ons zulke dingen nooit heeft. Hopelijk volgende week dus.

René K

Bij mijn Jumbo heb ik inmiddels wel het schapkaartje gezien, maar helaas ik was alweer te laat! Komende week maar weer even proberen. ik word nu wel heel nieuwsgierig door al de goede referenties!

Pim

Citaat van: Jacques op 15-11-2013  17:17 u.... Wanneer die beschikbaar is weet ik niet.
Gelukkig heb ik nog een survivalpakket van 6 flesjes staan. Ze smaken me namelijk best. Heerlijk bier Jacques   :groots:

Fripel

Bij de Jumbo in Almere nog goed op voorraad.
Zowel in 6-packs als in een speciaal schapdeel met losse flesjes en een opvallend uitstekend kaartje op het schap.
Heb een 6-pack meegenomen en ben nu bezig met nummer twee.

Erg lekker biertje met opvallende bitterheid en hoppigheid.

Wat mij betreft mag Brand hem vast in het assortiment opnemen.

BRAAF bier

Citaat van: Fripel op 15-11-2013  22:50 uBij de Jumbo in Almere nog goed op voorraad.
Zowel in 6-packs als in een speciaal schapdeel met losse flesjes en een opvallend uitstekend kaartje op het schap.
Heb een 6-pack meegenomen en ben nu bezig met nummer twee.

Erg lekker biertje met opvallende bitterheid en hoppigheid.

Wat mij betreft mag Brand hem vast in het assortiment opnemen.

Ik vond de bitterheid juist meevallen!

Oscar

Citaat van: BRAAF bier op 15-11-2013  18:19 uMaar de mijne heeft maar een houdbaarheid van een paar uur

Hoezo?  :weetniet:

Fripel

Citaat van: BRAAF bier op 15-11-2013  23:38 uIk vond de bitterheid juist meevallen!

Ik vond hem ook niet extreem bitter maar het was wel een opvallend en prettig kenmerk voor mij.

Oxhead

Citaat van: Oscar op 16-11-2013  00:08 uHoezo?  :weetniet:

Dan is tie al op Oscar. ;)

Pimmels

Zwaar blond nu ook van de tap gedronken, lekker, maar op een of ander manier veel zoeter dan de flesjes!
Bijna te zoet, en samen met het riante hoparoma niet echt een doordrinker voor mij.

MO

Vandaag mijn 4e six pack gekocht. Bij de Jumbo. Topbier.

dennisbier


Superbeun

Vandaag ook eindelijk een six-pack kunnen bemachtigen.
Ik stond al een paar keer voor een leeg vak bij de Jumbo in
Leidschendam, maar vandaag succes bij de Jumbo in Voorburg.
Ik had geluk het was in de aanbieding, 6 flesjes voor € 5,99.

Vanavond proeven, op je gezondheid Jacques  :proost:
.

Dirtbag

Ik heb hem vorige week geproefd van de tap, niet de meest ideale proefsituatie; Om 18:00 na een nachtdienst tijdens een bedrijfsuitje en al een redelijk rammelende maag.

Maar ERRUG lekker :) Ik ben zekers geen profi proever maar vond hem lekker.

db

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.