Brand Zwaar Blond afgevuld

Gestart door Jacques, 01-10-2013 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: bierhenkie op 06-11-2013  13:32 uHelaas, ze hebben gelogen. Gewoon niet besteld, niet in de winkel, er is geen vak voor. De andere vele lege schappen waren voor andere bieren gereserveerd. Ik had de stille hoop dat met het verdwijnen van C1000 van de gevel de logistiek en het eerlijk zakendoen zouden verbeteren . Niets is minder waar, ze blijven de aangeleerde AH-mentaliteit (toen C1000 nog van AH was) gewoon praktiseren. Schaarste creëren en dus de prijzen opschroeven is de mores. Doei Jumbo.

Wat negatief weer Erik! Het kan wat langer duren voordat alle jumbo's bevoorraad worden.
En de prijs wordt natuurlijk niet opgeschroefd als één filiaal het bier niet voert.

RobinB

Citaat van: MO op 05-11-2013  23:05 uEn de body is ook helemaal precies goed zo, dus hou die suiker erin. Mafkezen bij Brand, dat de suiker eruit zou moeten
Ze willen waarschijnlijk gewoon een volledig volmout-assortiment (marketing), dus nu is dit een vreemde eend in de bijt.

Pimmels

Erg lekker Jacques, hoop dat het een blijvertje wordt! :biersmile:

bierhenkie

Citaat van: Jacques op 06-11-2013  22:20 uWat negatief weer Erik! Het kan wat langer duren voordat alle jumbo's bevoorraad worden.
En de prijs wordt natuurlijk niet opgeschroefd als één filiaal het bier niet voert.
Het negatieve komt van de winkelketen. In een van de vorige berichten heb ik de mail gepost welke ik van Jumbo kreeg en daarin stond toch echt woensdag. Maar er is gelukkig nog meer bier op de wereld.

Peterrr

Bij de Mitra in Baarn even een kratje gehaald ( geen sixpacs ) netjes even gebeld het is toch een ander dorp.
En het was binnen.
Bij de Jumbo Hilversum geen blond wel 3 x gevraagd en telefoon nummer achtergelaten...
Was verrast dat bij de Mitra ook het IJ te verkrijgen was (dus topzaak! ;D)


Grt Peterr

pincopallino

Ben erg benieuwd. Vandaag bij de Mitra in Haarlem-Noord de laatste 6 flessen opgehaald. Over een paar dagen gaan we proeven...

Adrie

Vanmiddag werd ik gebeld door de plaatselijke Jumbo dat het bier was gearriveerd. Er stond keurig een rij sixpacks in de schappen. Puike service van Jumbo! :duimop:

Robert1968

Zojuist bij Heineken PUM Zoeterwoude (personeelsmagazijn) geweest. Brand Zwaar Blond was daar nog niet te verkrijgen vanwege (grote!?) vraag vanuit andere afzetkanalen (horeca, winkels). Kratje zou (voor mij) t.z.t. circa € 19,- gaan kosten.

Peterrr

Wat een heerlijk bier!
Brand zou er goed aan doen om er af en toe een batch van te maken. ;)
Heerlijk hoppig en toch echt " anders " dan ik verwacht had.

Mijn complimenten proost!

Gr Peterr

RobinB

Geproefd, maar vind hem helemaal niet zo hoppig? ???
Beetje à la de normale Duvel, maar dat vind ik ook geen hopbom.

Verder best een aardig bier. :duimop:

De Kiekert

@bierhenkie, in de Assendorperstraat bij de Mitra. Afgelopen maandagmiddag gekocht, en ondertussen geproefd. Heerlijk bier, echter had meer hoparoma verwacht.
Kom eens bij mij aan Erik! Proeven we ereen :)

Paul Bier

Heb hem vanavond soldaat gemaakt. Geweldige geur,  mondgevoel is super,  smaak is goed maar mag naar mijn smaak meer bitter hebben. Kan ook komen doordat ik hiervoor een aantal ipa's heb gedronken :proost: :nut:.
Al met al zeer goed bier Jacques. Je mag er trots op zijn. Ook leuk dat ze je naam en portret op het etiket hebben gezet.

MO

Body helemaal OK
Doordrinkbaarheid voor de 8,5% helemaal perfect
Hoppigheid voor een niet gekoudhopt & gepasteuriseerd bier: helemaal perfect!
Bitterheid: goed aanwezig maar niet dominant bijtend
Amerikaanse hoppen: helemaal passend in het overall smaakpalet van dit bier. Wederom: niet overheersend. Wat een geniale balans!

Geniaal bier. Zeker voor de 200 hl schaal. Dit kunnen niet veel brouwerijen (wereldwijd).

ray71

Gisteren een sixpack gescoord bij de Jumbo in Groesbeek.

Heerlijk bier ! 

Mijn vrouw vind  het ook erg lekker bier.

Blijft zeker niet bij één sixpack  :biersmile:


Roodwang

Heerlijk biertje.
Super bedacht! was al een week op zoek en nu gewoon in het schap van Jumbo te Voorburg.
Morgen nog een six-pack kopen!

Roodwang

Adrie

Lekker bier! Van mij had ie iets meer body mogen hebben, dan komt de bitterheid ook niet zo hard over. Maar ik drink ze allemaal met smaak op.

Overigens denk ik zo dat de hobbybrouwversie beter was.  ;)

TJ

Twee woorden: gevaarlijk lekker :biersmile: .

RobinB

Nu een "head to head" met een Duvel.
Qua karakter komen ze veel overeen; voornamelijk een wat alcoholisch gistprofiel en een iets hoppige geur.
Het hopkarakter van de Brand is meer floraal, de Duvel meer kruidig/nobel. De hopgeur van de Brand is iets prominenter, in de smaak maakt het weinig verschil.
In de smaak merk je wel dat de Duvel duidelijk beter doordrinkbaar is.

Als finishing touch heb ik ze 1:1 gemengd; dat gaf een heel mooi compromis!
Beter dan beide los eigenlijk. :)

Jacques

Citaat van: RobinB op 09-11-2013  22:51 uNu een "head to head" met een Duvel.
Qua karakter komen ze veel overeen; voornamelijk een wat alcoholisch gistprofiel en een iets hoppige geur.
Het hopkarakter van de Brand is meer floraal, de Duvel meer kruidig/nobel. De hopgeur van de Brand is iets prominenter, in de smaak maakt het weinig verschil.
In de smaak merk je wel dat de Duvel duidelijk beter doordrinkbaar is.

Als finishing touch heb ik ze 1:1 gemengd; dat gaf een heel mooi compromis!
Beter dan beide los eigenlijk. :)

Waarom wil je De Band Zwaar Blond vergelijken met een Duvel? De Brand Zwaar Blond is gewoon een uniek bier. (Net als de Duvel overigens.)

Nogmaals: de Brand Zwaar Blond is geen IPA, geen Chouffe, geen Duvel, geen Leffe blond, geen tripel. Het is Brand Zwaar Blond! (En van alle genoemde bieren heeft het trekjes...)

RobinB

Waarom niet?
Ik merkte bij de eerste fles van de Brand Zwaar Blond een gelijkenis met de Duvel. Voor mij was dat genoeg aanleiding om ze eens met elkaar te vergelijken.

Ieder bier is uniek.
Heineken pils is uniek, Amstel pils is uniek, brand pils maar zeker ook bavaria pils is uniek.
Ondanks dat het stuk voor stuk unieke bieren zijn, zijn ze te vergelijken en zijn er overeenkomsten.

Brand zwaar blond is een uniek bier, Duvel ook. Beide zijn zware blonde bieren die heel goed met elkaar te vergelijken zijn.

Uniek bier sluit niet uit dat er overeenkomsten zijn of dat ze vergelijkbaar zijn.

cow

Een overeenkomst kan bijvoorbeeld zijn dat ze beide "lekker" zijn :<)

Jacques

Citaat van: RobinB op 10-11-2013 &nbsp;12:52 uWaarom niet?
Ik merkte bij de eerste fles van de Brand Zwaar Blond een gelijkenis met de Duvel. Voor mij was dat genoeg aanleiding om ze eens met elkaar te vergelijken.

Ieder bier is uniek.
Heineken pils is uniek, Amstel pils is uniek, brand pils maar zeker ook bavaria pils is uniek.
Ondanks dat het stuk voor stuk unieke bieren zijn, zijn ze te vergelijken en zijn er overeenkomsten.

Brand zwaar blond is een uniek bier, Duvel ook. Beide zijn zware blonde bieren die heel goed met elkaar te vergelijken zijn.

Uniek bier sluit niet uit dat er overeenkomsten zijn of dat ze vergelijkbaar zijn.

Zoals je wellicht weet ben ik niet iemand die uit is op het klonen van bestaande bieren. Voor mij is meer de uitdaging om bieren met een unieke smaak te creëren. Daarom snap ik het niet zo goed waarom jij (en ook anderen) de Brand Zwaar Blond  met bestaande bieren wil vergelijken. Als men aan mij vraag hoe de Brand Zwaar Blond smaakt zeg ik dat het bier is met een eigen karakter en dat je het ergens moet plaatsen tussen een Belgische Blonde, IPA en tripel in maar dat hij ook wat weg heeft van een Duvel en een Chouffe. Het is een complex bier.

RobinB

Citaat van: Jacques op 10-11-2013 &nbsp;16:11 uVoor mij is meer de uitdaging om bieren met een unieke smaak te creëren.
Dat is dus geen uitdaging; ieder bier heeft immers een unieke smaak. Zie mijn (en jouw) voorbeelden hierboven. :)

CiteerDaarom snap ik het niet zo goed waarom jij (en ook anderen) de Brand Zwaar Blond  met bestaande bieren wil vergelijken.
Tja, hij lijkt nu eenmaal op andere bieren, dan is een vergelijking snel gemaakt. :)
Moet kunnen toch?
Of je het nu bewust of onbewust doet, je vergelijkt het altijd met andere bieren.
Jij ook:
Citaat van: Jacques op 10-11-2013 &nbsp;16:11 udat je het ergens moet plaatsen tussen een Belgische Blonde, IPA en tripel in maar dat hij ook wat weg heeft van een Duvel en een Chouffe.
Al vind ik de IPA een beetje te ver uit beeld, maar soit. ;)

Adrie

İk drink er nu weer een. Hmmm een heerlijk bier. Hij fietst er lekker in zo op de zondagmiddag.

Sjaak_Deventer

Ik vind hem eigenlijk niet zo lekker... :-\   Vind het geen onderscheidend bier... Misschien daarom dat dit bier veel met andere bieren wordt vergeleken  ;) Het hoppige is er, maar had wat meer mogen zijn en ik vind vooral de alcoholische smaak erg aanwezig. Ik merk dat ik een flinke jongen aan het drinken ben... Dat heb ik bijvoorbeeld niet bij de Troubadour Magma of de Flying Dog Imperial Citra... Wat ook qua alcohol flinke jongens zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.