Brand Zwaar Blond afgevuld

Gestart door Jacques, 01-10-2013 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

John

Citaat van: cpmb op 02-11-2013  23:39 uDe Mitra in Epe had 1 kratje. 1.29 per flesje.
Jumbo; € 1,- per flesje...

KC

Bij onze jumbo geen blondjes.

Hai

Citaat van: John op 04-11-2013  14:57 uJumbo; € 1,- per flesje...
bij ons 1,10 gek dat er verschil in zit

EvilWoutertje

Ik ben nu ook aan het genieten van een Zwaar Blond (heb vakantie, dus dan mat het) :)
Een lekker hop-bommetje! Gefeliciteerd Jacques!

bierhenkie

Niets is onmogelijk...
CiteerAan Bierhenkie,

U heeft ons de volgende vraag gesteld:
Sedert enkele dagen is Brand Zwaar Blond in de verkoop, In de filialen bij mij in de buurt is het helaas kennelijk niet in het assortiment, Kunt u mij vertellen waar in de buurt van mijn postcode dit wel het geval is? Bij voorbaat dank.

Waarbij wij het volgende antwoord hebben gegeven:
Goedemorgen Collega''s

Kunnen jullie dit bestellen voor de consument

Product zit in ons assortiment is vandaag besteld dus komt woensdag binnen.


Groeten Jumbo Groeneveld
Service dus.

dennisbier

Jumbo verdient een pluimpje! ;D

Roodwang

In Voorburg bij de Jumbo wel in assortiment. maar op... leeg schap. Morgen weer even kijken anders ga ik er ook een mailtje aan wagen.

Roodwang

cpmb

Citaat van: bierhenkie op 04-11-2013  18:14 uNiets is onmogelijk...Service dus.

Jumbo Groeneveld in Zwolle, dat is niet ver van mijn zwager :D zal hem inlichten dat hij daar het bier kan halen... Hij zal erg blij zijn :D
Bedankt voor de info Bierhenkie

Hoppenbrouwers

Weet niet of het al voorbij gekomen is maar wordt hij wel gepasteuriseerd?

Oscar

Citaat van: Hoppenbrouwers op 05-11-2013  11:27 umaar wordt hij wel gepasteuriseerd?

Je kunt er vanuit gaan dat alle bieren van brand/Heineken gepasteuriseerd worden.. :)

Hay

Hoi,

Bij mij hebben ze vandaag een heel kratje bezorgt dus dat wordt proeven in het weekend en een paar vrienden uitnodigen.
Als ik maar zo lang kan wachten.

Groetjes

ciesvandekwis

Ik lees dit nu nog maar. Van harte Jacques!
Ik hoop het ooit eens in België te kunnen proeven... :proost:

Etn82

Jahoor, ook bij de Jumbo hier om de hoek stond vandaag nog één heel sixpack. Het blijkt in trek!

Ik ben heel erg benieuwd, maar ook nog even wachten. #alcoholvrijdagje :shelp:

Bart J

Ik heb hem dit weekend ook te pakken kunnen krijgen, en hij was lekker. Maar ik heb het bier geproefd door Jacques zelf gebrouwen, en dat vond ik toch wel anders smaken! Veel lekkerder met meer aroma variaties. Klopt dat Jacques?

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 05-11-2013  11:27 uWeet niet of het al voorbij gekomen is maar wordt hij wel gepasteuriseerd?

Ja. Het bier wordt gefilterd en gepasteuriseerd.

Jacques

Citaat van: Bart J op 05-11-2013  20:19 uMaar ik heb het bier geproefd door Jacques zelf gebrouwen, en dat vond ik toch wel anders smaken! Veel lekkerder met meer aroma variaties. Klopt dat Jacques?

Natuurlijk zijn er kleine smaaknuanceringen. Kan ook niet anders. De installatie van Brand is een andere dan die ik op mijn zolder heb staan. Maar ook de leeftijd van het bier maakt uit. Ik heb begrepen dat wanneer dit bier opnieuw gebrouwen wordt geprobeerd zal worden het hoppig aroma wat meer te versterken door meer hop op het einde het koken te geven.

Een paar weken geleden heb ik de Blozende Blonde en de Brand Zwaar Blond langs elkaar geproefd toen viel mij de grote overeenkomst op. Het is een goed geslaagde kloon. Mijn eigen bier begon al een beetje een verouderingssmaak te krijgen maar daar ben ik heel gevoelig voor heb ik gemerkt. Komt waarschijnlijk omdat ik goed getraind ben in het herkennen van deze smaak.

Robert1968

CiteerKomt waarschijnlijk omdat ik goed getraind ben in het herkennen van deze smaak.

Welke smaak proef/ruik je dan (meestal in verouderde amateurbieren)?
- nat karton/potlood ("nonenal")
- roggebrood ("öxidation")
- verbrand rubber ("lightstruck")
- iets anders?

Hai

Wat mij betreft mag Brand de smaak zo laten, hop is precies goed zo.

Jacques

Citaat van: Robert de Boer op 05-11-2013  21:39 uWelke smaak proef/ruik je dan (meestal in verouderde amateurbieren)?
- nat karton/potlood ("nonenal")
- roggebrood ("öxidation")
- verbrand rubber ("lightstruck")
- iets anders?

Papierachtig en als het sterk is leerachtig. Ook sherryachtig en madera-achtig.

Lichtsmaak is geen echte verouderingssmaak. Dat kan al bij jong bier dat een aantal uren in felle zon gestaan heeft.

William

Citaat van: Robert de Boer op 05-11-2013  21:39 uWelke smaak proef/ruik je dan (meestal in verouderde amateurbieren)?
- nat karton/potlood ("nonenal")
- roggebrood ("öxidation")
- verbrand rubber ("lightstruck")
- iets anders?

Voor mij is dat roggebrood. Dat proef ik vaak in wat oudere bieren met veel donkere mouten. Waarschijnlijk door oxidatie van (donkere) moutcomponenten.

Jacques

Citaat van: William op 05-11-2013  22:22 uVoor mij is dat roggebrood. Dat proef ik vaak in wat oudere bieren met veel donkere mouten. Waarschijnlijk door oxidatie van (donkere) moutcomponenten.

De Blozende Blonde heeft maar heel weinig donkere moutcomponenten (net als de Brand Zwaar Blond  :) ). Maar bij donkere bieren kun je inderdaad een roggebroodachtige smaak krijgen. Zelf geef ik de voorkeur aan andere smaakomschrijvingen.

Maar we zijn weer behoorlijk aan het afdwalen...

MO

En de body is ook helemaal precies goed zo, dus hou die suiker erin. Mafkezen bij Brand, dat de suiker eruit zou moeten

http://bier.blog.nl/biernieuws/2013/11/01/brand-zwaar-blond-geintroduceerd-en-geproefd

dennisbier

Die suiker was ook na de hoofdgisting toegevoegd.
Bij Brand hebben ze dat vast niet gedaan.
Ik denk eerder gewoon in het recept opgenomen.

Ik vind de zware blonde lijken op een Belgisch blond bier of een tripel. Een corsendonk misschien. Is al heel lang geleden, maar herkenbare smaken.
Geur is wel anders, maar wat wil je.

Hoppenbrouwers

Ze schrijven inderdaad:
CiteerEr wordt voor het vervolg gewerkt aan het recept om er wel een volmout bier van te maken, uiteraard met het nastreven van dezelfde smaak.
Ik ben benieuwd hoe en of ze dat gaan doen.

bierhenkie

Citaat van: bierhenkie op 04-11-2013  18:14 uNiets is onmogelijk... Service dus.


Helaas, ze hebben gelogen. Gewoon niet besteld, niet in de winkel, er is geen vak voor. De andere vele lege schappen waren voor andere bieren gereserveerd. Ik had de stille hoop dat met het verdwijnen van C1000 van de gevel de logistiek en het eerlijk zakendoen zouden verbeteren . Niets is minder waar, ze blijven de aangeleerde AH-mentaliteit (toen C1000 nog van AH was) gewoon praktiseren. Schaarste creëren en dus de prijzen opschroeven is de mores. Doei Jumbo.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.