Brand Zwaar Blond afgevuld

Gestart door Jacques, 01-10-2013 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Jacques, mijn complimenten. Dit is voor de eerste keer dat ik die heerlijke hobbybrouw smaak terug proef in een echt commercieel bier, ik bedoel op 200 hl schaal gebrouwen, of hoeveel was het ook alweer.
Het is zeker geen IPA maar de hopsmaak is geraffineerd, uitgebalanceerd en duidelijk aanwezig. Klasse.

Gewoon uit het schap bij de Jumbo in Berghem. Voor de belachelijke prijs van 6 euro voor zes flesjes. Die lage prijzen, dat moeten de grote jongens nog afleren.

Jacques

Citaat van: LRFokken op 02-11-2013  15:38 uAlcoholhoudende dranken proeven in een supermarkt? Mag dat überhaupt wel?

Wel in Breda. Daar hebben ze een speciale horecahoek na het passeren van de kassa waar je producten uit de winkel kunt eten en drinken. Het is een nieuw concept. Voor niet al te veel geld kun je na of voor het doen van je wekelijkse boodschappen de inwendige mens versterken. De maaltijden worden in de winkel bereid. Je kunt er voor kiezen ze mee naar huis te nemen of ter plekke te eten.
In andere supermarkten die geen apart horecagedeelte hebben (alle andere in Nederland) mag men inderdaad geen alcoholische dranken laten proeven. Strikt gesproken was de proeverij dus niet in de supermarkt. De mensen werden wel vanuit de supermarkt uitgenodigd om te komen proeven.

Zie dit fimpje van Omroep Brabant.


LRFokken

Citaat van: Jacques op 02-11-2013  16:02 uWel in Breda. Daar hebben ze een speciale horecahoek na het passeren van de kassa waar je producten uit de winkel kunt eten en drinken. Het is een nieuw concept. Voor niet al te veel geld kun je na of voor het doen van je wekelijkse boodschappen de inwendige mens versterken. De maaltijden worden in de winkel bereid. Je kunt er voor kiezen ze mee naar huis te nemen of ter plekke te eten.
In andere supermarkten die geen apart horecagedeelte hebben (alle andere in Nederland) mag men inderdaad geen alcoholische dranken laten proeven. Strikt gesproken was de proeverij dus niet in de supermarkt. De mensen werden wel vanuit de supermarkt uitgenodigd om te komen proeven.

Zie dit fimpje van Omroep Brabant.



Kijk dat maakt het duidelijk, bedankt!

Drents Hopbier

Citaat van: MO op 02-11-2013  15:55 uGewoon uit het schap bij de Jumbo in Berghem. Voor de belachelijke prijs van 6 euro voor zes flesjes. Die lage prijzen, dat moeten de grote jongens nog afleren.

De kleintjes moeten stoppen met (laten) brouwen als ze het niet voor die prijs kunnen leveren.

Ik betaalde er bij de Mitra trouwens 1.29 Euro per flesje voor.

HHopbier

MO

Alle speciaalbier minimaal 2 euro! Anders laat ik het in China brouwen hoor.

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 02-11-2013  17:02 uIk betaalde er bij de Mitra trouwens 1.29 Euro per flesje voor.

Die prijs heb ik ook gezien in de 2 Mitra's waar ik gezien heb dat ze het verkopen.
De prijs voor 6 flesjes bij de Mitra bij mij in het dorp is € 6,99.

dennisbier

Ik heb niet naar de prijs gekeken... :weetniet:

CiteerJacques, mijn complimenten. Dit is voor de eerste keer dat ik die heerlijke hobbybrouw smaak terug proef in een echt commercieel bier, ik bedoel op 200 hl schaal gebrouwen,
Die geldt ook voor mij.  Ik vind het het lekkerste Nederlandse commerciële bier ever. Alcoholtoon komt wel flink naar boven, maar alleen nog maar thee op vandaag.  ;)
 
Jacques, welke vind je zelf beter?  Je eerste wedstrijd brouwsel of het vervolg?   

Drents Hopbier

Citaat van: MO op 02-11-2013  17:03 uAlle speciaalbier minimaal 2 euro! Anders laat ik het in China brouwen hoor.

Doe ik al jaren: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=355668298&key=8IJWMSMR

HHopbier

dennisbier

Doordrinkbaarheid: Goed!   :)   Zit al aan mijn tweede.  Die hoppige liefdesferomonen vragen om meer meer méér!!  8)     (-R. Giphart)

MO

Die Chouffe N'ice van net was nix. Nog een Jacquesbier.

De-Geert

Citaat van: MO op 02-11-2013  17:03 uAlle speciaalbier minimaal 2 euro!
Ik vind dat bier altijd speciaal moet zijn!

Hai

Nu aan proeven,  lekker zacht biertje met een heerlijk palet aan hop,  wat mij betreft een blijvertje. Ik ben een beetje jaloers

Jacques

Deze ochtend was ik op bezoek bij Lekker Wakker Worden, een radioprogramma van RTV Midden Brabant.


Sjaak_Deventer

Gezellige locatie voor een biertje  ;)

William

Citaat van: Jacques op 02-11-2013  20:41 uDeze ochtend was ik op bezoek bij Lekker Wakker Worden, een radioprogramma van RTV Midden Brabant.

Niet echte Zwaar Blond glazen, of wel?

Jacques

Citaat van: William op 02-11-2013  21:13 uNiet echte Zwaar Blond glazen, of wel?

Dit zijn speciale proefglaasjes omdat het zo'n zwaar bier is. In een glaasje gaat ongeveer 100 ml. Met deze glaasjes is Brand de horeca ingegaan om het bier te introduceren.

De glazen voor het echte drinken in de horeca hebben zo'n 250 ml inhoud. Een mooie maat voor zo'n zwaar bier dat je kan verrassen.


dennisbier

Ik had er vanavond 2 op, daarna een HJ Grand Prestige en nog maar een Zware Blonde.
Ik ben wel klaar nu.
De pest is. Hij blijft lekker smaken!  ;D    Ik vind uiteindelijk de Duitse hoppen in het aroma duidelijk naar voren komen.
Gelukkig maar.

Ik wilde enthousiast zijn, maar commerciele bieren tjaaa. Skeptisch. Volledig onterecht bij dit bier.

bierfan

Ik had er gisteravond 6 op en nog een paar eigenbrouw tripels.
Drinkt inderdaad makkelijk weg, ik had hem goed hangen... :)

Herman

Citaat van: bierfan op 02-11-2013  22:31 uIk had er gisteravond 6 op en nog een paar eigenbrouw tripels.
Drinkt inderdaad makkelijk weg, ik had hem goed hangen... :)
Pas maar op met je lever! Dat zou ik echt niet wegkrijgen...

cpmb

De Mitra in Epe had 1 kratje. 1.29 per flesje.
ik heb er 6 gehaald en gisteren 2 gedronken.
Het is het het geld zeker waard. ik vind hem lekker van smaak en geur. Een blijvertje voor mij!
Proficiat Jacques

bierfan

Citaat van: Herman op 02-11-2013  23:30 uPas maar op met je lever! Dat zou ik echt niet wegkrijgen...

Dit gebeurt niet al te vaak gelukkig.
Maar als ik begin, en ze vallen goed kan ik niet meer stoppen..

René K

Dan heb je nog geluk dat ze in een sixpack verkocht worden en niet per krat!  ;D

bierfan

Haha, inderdaad. Maar als het echt te gek wordt dan val ik meestal gewoon in slaap...

bierhenkie

Citaat van: LRFokken op 02-11-2013  15:38 uAlcoholhoudende dranken proeven in een supermarkt? Mag dat überhaupt wel?
In België bij de Carrefour bijna elke zaterdag! Heerlijk. :biersmile:

Drents Hopbier

Citaat van: René K op 02-11-2013  23:48 uDan heb je nog geluk dat ze in een sixpack verkocht worden en niet per krat!  ;D

Ik kocht een krat met 4 sixpacks.

Hopbier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.