Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Wordt voornamelijk gebuikt om tapinstallaties te reinigen (daar ken ik het toch van)
Mijn reinigingsmiddel stel ik zelf samen, basische producten20 ml bijtende soda Natriumhydroxide100 ml bleekwater Natriumhypochloriet1 soeplepel trisoda TRINATRIUMFOSFAAToplossen in 20 L warm water. Alle flessen worden rechtop ondergedompeld en na 10 minuten zijn ze kraaknet. Zelfs ingedroogde schimmelresten en etiketten laten los.Vervolgens spoelen met leidingwater (neutraal) ook ondergedompeld gedurende 10 minuten Vervolgens worden ze 10 minuten ondergedompeld in een oplossing van 1% Oxinia (een zuur), dit is een organische peroxide die in staat is bacteriën af te doden.Vervolgens worden de flessen op een druiprek geplaatst, na het drogen komen kapjes over de opening en staan ze klaar om gevuld te worden.
Purexol:UNI1791; toelatingsnummer 12017N; bevat: natriumhypochloriet 38g/l + kaliumhydroxide 93g/ldus feitelijk ook zoiets, alleen waarschijnlijk een stuk goedkoper als je het zelf maakt inderdaad.
Het TRINATRIUMFOSFAAT zit er niet in, dat is nu net wat de flessen glanzend maakt.
Natronloog/Natriumhydroxide (NaOH) zit overigens ook gewoon in groene zeep.
Volgens mij wordt het gebruikt om groene zeep te maken samen met biologische olie, maar blijft zelf niet als zodanig over. de hydroxide reageert met de vetzuren van de olie.
Klopt. Het is een chemisch proces waarbij de samenstelling van de oie verandert. Het proces heet verzepen.Zie ook http://www.zelfzeepmaken.nl/zelf-zeep-maken/Lees ook de veiligheidsaanwijzingen... Het werken met natriumhydroxide (loog) is een gevaarlijke bezigheid!
Want ook je huid en ogen gaan verzepen uiteindelijk als het daarmee in aanraking komt.
Ansep is een geweldig goedje, bedoeld voor koude reiniging (geen desinfectie, daar is perazijnzuur voor). Als je heet water hebt, dan werkt een vaatwastablet net zo goed. Naspoelen en reinigen met zuur is vereist.Natronloog/Natriumhydroxide (NaOH) zit overigens ook gewoon in groene zeep. Het werkt niet met koel. Probeer dat eens in koud water op te lossen
Ok volgens u geen desinfectiemiddel.Dus dan moet ik hebben https://www.hijman.nl/desinfectiemiddel-p3-ansep-1000.html