Brouwvereniging Utrecht

Gestart door edwinsch, 30-09-2013 19:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwinsch

Hoi,
Vorige week ben ik gestart met mijn eerste blikbiertje. Veel gelezen en geleerd op dit forum en het boek van Adrie van voor naar achter uitgelezen.

Wat ik me nu afvraag is, bestaat er eigenlijk een brouwvereniging in Utrecht? Theorie uit boeken is mooi, het forum is zeker erg behulpzaam maar sommige dingen leer je het best door het te zien en te doen.

Ik gebruik denk ik de verkeerde zoektermen in Google, want op 't Wort Wat (officieel Noord Holland) na kan ik geen vereniging in Utrecht vinden.

En als er geen vereniging is, kan ik dan eens een keer met iemand meekijken in de omgeving van Utrecht?

Ronald_

Volgens mij is er inderdaad geen vereniging in Utrecht.

Als het goed is brouwen wij komende zondag bij 'CasCo' in hun storefront in de Voorstraat - daar mag je zeker komen kijken!

PM me maar even als je tijd hebt komende zondag dan houdt ik je op de hoogte!

Grtz,
Ronald

(CasCo is een kunstinstelling)

Frankie

Nee ik heb ook geen brouwvereniging kunnen vinden in (of dichtbij) Utrecht  :'(

Daarom heb ik gekozen voor de Amervallei in Amersfoort. http://www.amervallei.nl/

Groeten,
Frank

De-Geert

Misschien bestaat het UHO nog?

Ronald_

Ko bestaat in ieder geval nog wel ;)

http://ceaux.nl/

Ko

Citaat van: Ronald_ op 01-10-2013  08:11 uKo bestaat in ieder geval nog wel ;)

http://ceaux.nl/

Klopt helemaal :D

JanSt

We hebben enige tijd geleden met een groepje een bierproefavond gehad. Dit was een groepje mensen uit het Gooi (en 1 uit Amsterdam). Ik denk dat we eind van het jaar weer zo iets gaan organiseren. Misschien leuk.

Robbiert

We zijn inmiddels een paar jaartjes verder.. Is er toevallig een vereniging/gilde gestart dat iemand weet?

Ben trouwens nu sinds een paar maanden bier aan het brouwen  :D 

JanSt

Hoi ,

Vorig jaar hebben we een bijeenkomst gehad met een beginnende groep. Maar dit is nu stil. Misschien kunnen we dat verder uitbouwen. Dat was een gezellige avond.

gr Jan

Robbiert

Lijkt me ook erg gezellig! Ik ben wel in voor een biertje   :D

Brouwerij Wouwsch

Lang geleden werd deze topic gestart. Zo teruglezend lijkt het erop dat er best wat brouwers rondscharrelen in Utrecht. Ik zie iets over een vaste woensdag in de Kromme Haring. Is dat de huidige uitwerking van "Brouwers Utrecht" of is er nog meer activiteit? Lijkt me leuk!

Edwarff

Citaat van: Brouwerij Wouwsch op 11-10-2018  10:08 uLang geleden werd deze topic gestart. Zo teruglezend lijkt het erop dat er best wat brouwers rondscharrelen in Utrecht. Ik zie iets over een vaste woensdag in de Kromme Haring. Is dat de huidige uitwerking van "Brouwers Utrecht" of is er nog meer activiteit? Lijkt me leuk!
Nee, er is meer!

De woensdag avonden bij de Kromme Haring zijn er altijd, vanuit daar zijn er vele activiteiten. De jaarlijkse brouw wedstrijd ervaar ik persoonlijk telkens als een hoogtepunt (dit jaar was ik gedeeld vierde ;-). Maar er waren ook off-flavour cursussen, uitstapje naar een mouterij en we hebben een Barrel Project. Kom eens langs of stuur mij een PB, dan voeg ik je aan de whatsapp groep toe (ik denk zo'n 50 leden).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.