Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Weyerman Bavarian Weizen  (gelezen 1232 keer)

Offline Vleksmax

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Weyerman Bavarian Weizen
« Gepost op: 27-09-2013 11:37 u »
Ik heb van mijn maten een bierpakket gekregen. Hier zit ook een jerrycan Bavarian HefeWeizen van Weyerman bij, maar ik kan nergens lezen hoeveel suiker ik toe moet voegen. Tevens zitten er 2 zakjes Kaliumpyrosulfit (K2-S2-05), wat is hiervan de bedoeling? Wie kan mij in deze helpen? Ik brouw gewoon in een emmer en vul dan af op beugelflessen.

dank alvast

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Pimmels

• Senior lid
  • Land: nl
  • kijk ook op www.facebook.com/PimmelsBier
    • Pimmels bier
Re: Weyerman Bavarian Weizen
« Reactie #1 Gepost op: 27-09-2013 12:28 u »
Dat gebruikt een wijnmaker om te conserveren.
Als je schoon werkt heb je het niet nodig IN je bier.
Je zou het wel kunnen gebruiken om al je apparatuur te ontsmetten VOOR het brouwen!
 :brouwen:

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #2 Gepost op: 27-09-2013 13:10 u »
Gezien het Duitse biertype zal er geen suiker in de stort gaan. :)
Hooguit wat om te bottelen.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 27-09-2013 22:05 u »
Je zou het wel kunnen gebruiken om al je apparatuur te ontsmetten VOOR het brouwen!
 :brouwen:

Dat kan. Maar er zijn heel veel desinfecteermiddelen die veel effectiever zijn. Heel wat topics zijn daarover volgeschreven...

Als je voor de eerste keer met moutextract gaat brouwen raad ik je aan om deze cursus te lezen.

Tags: