Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?

Gestart door Adrie, 23-09-2013 15:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maak jij gebruik van de cloud in BrouwHulp?

Jazeker!
11 (25.6%)
Nee, ik gebruik wel BrouwHulp, maar nooit de cloud
17 (39.5%)
Nee,  ik gebruik geen BrouwHulp
15 (34.9%)

Totaal aantal stemmen: 43

Stemmen gesloten: 23-10-2013 15:37 u

Adrie

De Cloud zit al enige tijd in BrouwHulp ingebouwd. Hierin zie je alle recepten die (mits in het juiste formaat) op het forum zijn geplaatst. Als deze optie echter niet gebruikt wordt, kan ik hem net zo goed weer uit BrouwHulp verwijderen, maar ik heb geen idee of en zo ja, hoeveel deze optie wordt gebruikt. Via deze peiling wil ik er dus achter komen of het een nuttige en veel gebruikte optie is of niet. Commentaar over deze functie kun je uiteraard ook in dit onderwerp kwijt.

Deze peiling blijft 30 dagen open staan, daarna sluit hij automatisch af.

Oscar

Citaat van: Adrie op 23-09-2013  15:37 uDe Cloud zit al enige tijd in BrouwHulp ingebouwd. Hierin zie je alle recepten die (mits in het juiste formaat) op het forum zijn geplaatst. Als deze optie echter niet gebruikt wordt, kan ik hem net zo goed weer uit BrouwHulp verwijderen,

Waarom deze leuke optie verwijderen als ie er toch al inzit ?  :weetniet:  Iedere software zal functionaliteiten hebben die minder of misschien wel helemaal niet (verwaarloosbaar) gebruikt worden. Met deze peiling bereik je alleen de forumbezoekers. Houd er rekening mee dat je ook gebruikers hebt die niet op dit forum zitten ! Dus het verwijderen van een functionaliteit als zodanig lijkt mij alleen maar overbodig werk. 

Gezien je vraag gebruik je zelf deze optie niet.... ;)

Adrie

Het is altijd goed om te weten wat gebruikers wel en niet gebruiken. Ook voor de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit. Verder vraagt de cloud wel wat onderhoud en dat kost ook tijd. En tijd is schaars momenteel.

Ronald_

A - Ik wist niet dat hij er in zat
B - Geen behoefte aan.. vanaf recept 1 stellen wij zelf recepten samen op basis van wat we in huis hebben of wat we willen brouwen..

ThomasM

Ik wist helemaal niet dat dat erin stond!
Hoe kan ik het vinden?

arluijen

Ja. Maar op 2 manieren:

1. Ik heb het vinkje "gebruik de cloud" aangevinkt, maar kreeg daarna melding: inloggen mislukt. Sindsdien staat ie wel aan, maar is het tabje leeg.
2. Ik heb als lokatie van mijn databank een skydrive map aangewezen. Dit betekent dat ik op mijn huispc een recept kan maken en als ik dan ga brouwen, hoef ik eigenlijk alleen mijn surface op te starten en daarop BrouwHulp opstarten, dan zie ik datzelfde....


Adbrouwt

Ik heb de wolk net aangezet. Wist niet dat de functie bestond. Van mij mag hij blijven want ik heb met een paar klikjes een prachtig overzicht gekregen van heel veel nieuwe recepten.   :groots:

Ronald_

Wel staat de folder met xmls in de dropbox.. werkt wel zo fijn met 2 brouwers! :)

William

Ik kijk er zo nu en dan in voor recepten, vooral als ik het niet zo snel op het forum kan vinden.

Nadeel is wel dat je niet weet of het nu goede recepten waren of niet (is ie werkelijk zo gemaakt of is het maar een testversie). Ook zijn heel vaak bepaalde gegevens niet ingevoerd zodat het altijd een beetje een gok blijft.
Je zou de xml kunnen koppelen aan de discussie op het forum om op inhoud te kunnen teruggrijpen en zo een inschatting te kunnen maken van de kwaliteit.

Daarnaast zou het mooi zijn als aan alle "bewezen recepten" een xml wordt toegevoegd. Ik neem aan dat deze dan direct aan de BrouwHulp worden toegevoegd.

Neetje

Citaat van: ThomasM op 23-09-2013  16:31 uIk wist helemaal niet dat dat erin stond!

Ik ook niet.

henkie

Citaat van: Neetje op 23-09-2013  19:04 uIk ook niet.



 Waar kan ik dat aanzetten?  Het lijkt me wel handig.   :duimop:

broeder

Citaat van: Neetje op 23-09-2013  19:04 uIk ook niet.

Geldt ook voor mij... :weetniet: 
Dus het heeft voor mij nu nog geen zin om de poll in te vullen,
Ik ga in het weekend als ik tijd heb even snuffelen.

Groet,
Broeder Wilem

dennisbier

Functie nog niet ontdekt.
Zoals zovelen. Dus er ontbreekt een antwoord in de poll.

Adrie

Leest dan niemand de handleiding? ???  :nut:

Oscar

Citaat van: Adrie op 23-09-2013  21:53 uLeest dan niemand de handleiding? ???  :nut:

Nee, mensen lezen tegenwoordig niet meer... Ik merk dat ook aan andere dingen. Zet je het redelijk duidelijk op papier, gaat het toch mis...  :(

bierhenkie

Citaat van: Adrie op 23-09-2013  21:53 uLeest dan niemand de handleiding? ???  :nut:
Nee, een helpmenu ontbreekt helaas ook. Daar zou de handleiding in moeten staan.
Verder zou die cloudknop gewoon in het hoofdscherm moeten. Plek zat!

Software is tegenwoordig intuïtief.
Van recepten naar brouwsels, ook zoiets. Je moet uit de handleiding halen dat je op een recept moet staan, en dan de rechtermuisknop gebruiken om er een brouwsel van te maken.
Waarom in een recept niet een knop met : Kloon recept naar Brouwsel ?

DenMaarten

Ik gebruik het wel als naslag en voor snel ideeën op te doen. Ik zoek wel altijd naar de bron op het forum en gebruik ze dus niet om daadwerkelijk te brouwen.

Op zich vind ik de software overigens wel intuïtief.

henkie

Citaat van: bierhenkie op 24-09-2013  09:33 uNee, een helpmenu ontbreekt helaas ook. Daar zou de handleiding in moeten staan.
Verder zou die cloudknop gewoon in het hoofdscherm moeten. Plek zat!

Software is tegenwoordig intuïtief.
Van recepten naar brouwsels, ook zoiets. Je moet uit de handleiding halen dat je op een recept moet staan, en dan de rechtermuisknop gebruiken om er een brouwsel van te maken.
Waarom in een recept niet een knop met : Kloon recept naar Brouwsel ?


Mee eens. Verder een vet goed hulpmiddel hoor... :duimop:

henkie

Na "toch maar even wat verder kijken dan mijn neus"...





De introductie is te vinden hier :  http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=182&Itemid=13

Zo simpel, vandaar dat niemand antwoord gaf.  :)

Etn82

Had de functie ook nog niet eerder ontdekt. Maar heb het zojuist aangezet. Heb al een beetje rondgekeken, maar nog te weinig om een goed oordeel te vellen. Het is leuk ter inspiratie.


Citaat van: Adrie op 23-09-2013  21:53 uLeest dan niemand de handleiding? ???  :nut:

Heb de handleiding van versie één grondig doorgelezen. Sindsdien kan ik mijn weg vinden in BrouwHulp en kom ik vrij weinig gepuzzel er eigenlijk altijd wel uit. Het komt er dus op neer dat je BrouwHulp te goed in elkaar heb gezet om mensen nog de handleiding te laten lezen  ;)

William

Adrie, hoe vaak word het forum gescand op recepten?

Ik heb vorige week mijn WK83 Mild Smoked Oktober.xml recept gepost als BrouwHulp-xml  in bewezen recepten maar zie deze niet terug in de recepten onder de cloud-tab.
Ik zie wel een paar recepten uit 2013 maar die zijn volgens mij vooral van jou (4broeders en wittepaard) incl. jouw OBBK recept uit bewezen recepten.

Moet ik nog iets extra doen om ze te laden (BH 5.2.7.0)

Jules

Ik gebruik het (nog) niet.

Ik ben wel naar het programma aan het kijken, en vooral hoe ik het bij mij het beste kan toepassen. Ik gebruikte altijd confomash, maar daar zitten veel mout en hopsoorten niet in. CM gaat uit van andere verliesberekenmethoden dus dat moet ik even uitvogelen.

Maar ik wil zeker niet zeggen dat ik de cloud niet zal gaan gebruiken!

visserkevis

Ik vind het super functie!
Helaas open ik BrouwHulp niet vaak omdat de mac versie nog op zich laat wachten...

Oscar

Citaat van: Adrie op 23-09-2013  15:51 uVerder vraagt de cloud wel wat onderhoud en dat kost ook tijd.

 :weetniet: Hoezo onderhoud ? Moeten er op de server handelingen verricht worden om "de cloud" in stand/up to date te houden   :weetniet:

Ooievaar

Ik heb de cloud functie al een paar keer gebruikt om een recept te bekijken. Wat bij mij gebeurd is dat alle recepten er dubbel instaan, verder lijkt het erop dat niet alle recepten compleet/kloppend in de cloud staan, vaak missen er essentiële ingrediënten.

Ik vind het een erg leuke functie, maar als kanttekening wil ik wel aangegeven dat je niet weet of het een goed recept is of waardeloos. Daar komt wat ervaring bij kijken natuurlijk.

Misschien een rating systeem voorde recepten?

Groeten en ga zo door met BrouwHulp! Vooral ook het algoritme om je vergistingsgraad te voorspellen vind ik een leuk idee, maar dan moet ik eerst wat vaker gebrouwen hebben.  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.