Cara- crystal 120 EBC versus CaraMunick type 2 110-130 EBC

Gestart door orangeloo, 18-09-2013 23:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

orangeloo

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen:
* Brewferm® Cara−crystal 120 EBC
* Weyermann® CaraMunich® type 2 110−130 EBC
Ja het merk dus een andere mouterij, dat snap ik,  maar kan ik deze ook door elkaar vervangen?

Oscar

Ik denk dat ze redelijk compatible zijn. Maar de smaak moet dat uitwijzen. Nog geen ervaring met beide mouten qua vergelijking... :)

RobinB

Volgens mij zijn ze inderdaad redelijk uitwisselbaar. Kauw er eens op?
Thomas fawcett Crystal heeft een wat meer uitgesproken smaak, maar kan ook nog wel als vervanger.

Adrie

Citaat van: RobinB op 19-09-2013  08:04 uVolgens mij zijn ze inderdaad redelijk uitwisselbaar. Kauw er eens op?
Thomas fawcett Crystal heeft een wat meer uitgesproken smaak, maar kan ook nog wel als vervanger.

Nou, Thomas Fawcett crystal mouten hebben toch een heel andere smaak. Veel meer toffee-achtig, terwijl de caramouten meer caramelachtig smaken en ook iets fruitigs hebben.

Afgezien van dat: het is maar de vraag waar die Brewferm mout vandaan komt. Brewferm is immers geen mouterij. Het zou Dingemans kunnen zijn, maar ook iets heel anders. Het zou zelfs dezelfde mout kunnen zijn in een andere verpakking. Door te proeven merk je de verschillen, maar in dit geval zou ik ze wel durven vervangen voor elkaar.

RobinB

Citaat van: Adrie op 19-09-2013  09:06 uNou, Thomas Fawcett crystal mouten hebben toch een heel andere smaak. Veel meer toffee-achtig, terwijl de caramouten meer caramelachtig smaken en ook iets fruitigs hebben.

Klopt, ze hebben inderdaad een iets andere smaak.
Maar wanneer het gaat om een karamelsmaak zijn ze ook wel inzetbaar, ik vind ze wel een duidelijke karamelsmaak hebben. Zeker wanneer je geen andere mout op voorraad hebt. :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.