Cool brewing cool bag

Gestart door Waterberg, 06-09-2013 13:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Waterberg

Via de website van brew your own kwam ik deze link tegen.
https://www.cool-brewing.com/

Het is een grote zak waarmee je de vergistingstemperatuur onder controle kunt houden.
Ook kun je er volgens de video je wort mee koelen.

Heeft iemand dit wel eens gezien? En of ervaringen mee?
Zou dit kunnen werken? Is wel makkelijker dan een koelkast, maar waarschijnlijk minder nauwkeurig.

Het product krijgt wel goede reviews

tjleet

CiteerJust add ice packs, ice, (frozen 2-liters work great) or anything cold and switch out as needed to reach the desired temperature.
Citeerchange the bottles (3) once a day
en later
Citeercut down to 2 bottles

Ik kies voor een koelkast met STC1000. Misschien is de aanschaf goedkoper en kleiner in opslag, maar je moet ook ruimte hebben om je liters water te bevriezen...

stefanvdwoning

Eigenlijk is het gewoon een koelzak, waar je zelf flessen met ijs in moet stoppen. Ik heb niet echt het idee dat het gecontroleerd gaat.
Ook verwarmen gaat niet.
Voor mij een no-go...

Oscar

Is inderdaad een gadget... niet meer. Echt functioneel is het niet want je moet er wel bij opletten. Met een STC-1000 heb je volledige controle en kun je rustig een weekje op vakantie als ie eenmaal staat... ;)

Adrie

Gepruts. Meer is het niet.

Waterberg

Ok, duidelijk.
Ik dacht al zoiets, maar wellicht is het wel geschikt om te koelen.
Als je hem vol met water en ijs stort, maar daar kun je ook een cement emmer voor gebruiken.

rutger1973

Citaat van: Adrie op 06-09-2013  14:24 uGepruts. Meer is het niet.

Oud draadje maar ik zou hier toch nog op willen reageren... Ik merk namelijk dat er redelijk kort door de bocht wordt gereageerd. Ik heb deze tas gekocht en voor mij werkt ie prima! Uiteraard werkt een koelkast met temp. controle veel beter maar helaas heb ik niet de ruimte om een kast te plaatsen. Ik ben dus afhankelijk van omgevingstemperatuur en deze tas zorgt er wel degelijk voor dat ik kan vergisten tijdens hogere buitentemperaturen. Voor mij dus een prima oplossing!


GeBaxke

Wat Rutger uit 1973 zegt vind ik ook.
Ik heb een koelkast met stc 1000 en een verwarmingsplaat dat werkt prima.
De cool brewing bag heb ik gewonnen op dit forum en gebruik ik als ik twee bieren aan het vergisten ben, want in de koelkast past maar 1 vat.  :D Met een Inkbird en verwarmingskabels om het vat.
Dat werkt ook prima. Als de temperatuur in de schuur waar de cool brewing bag staat 5 graden is, kan ik de temperatuur netjes op 21 graden krijgen en houden. En nee je moet er geen ondergister mee brouwen in de zomer denk ik.

Ja een koelkast is "professioneler" maar een cool brew bag werkt ook voor iemand met beperkte ruimte.
Voordeel is dat je hem plat drukt na gebruik en gemakkelijk op kan bergen, er past een 60 liter vat in.

Qua budget is het lood om oud ijzer.


Alexander_H

Een stuc kuip kost 9 euro bij de Karwei, daar kun je water in zetten met ingevroren flessen water of zo. Maar dit pakt wat minder ruimte en is waarschijnlijk goed geïsoleerd.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.