Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Desinfectiemiddel  (gelezen 4069 keer)

Offline Bob82

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Desinfectiemiddel
« Gepost op: 14-08-2013 04:13 u »
Hallo

Kan ik met deze 70% alcohol desinfectiemiddel, mijn leidingen en koppelingen van bijvoorbeeld tegenstroomkoeler reinigingen. Staat wel bij desinfectie voor de menselijke huid.
Ik wilde het in een spuitje doen en verdunnen met water of gaat dat niet werken?

Alvast bedankt

Groet
Bob 

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Christiaan S

• Senior lid
  • Land: nl
  • Goed bier is een uitdaging
Re: Desinfectie middel
« Reactie #1 Gepost op: 14-08-2013 06:33 u »
Je hebt hier zowel de alcohol als de chloorhexidine die desinfecterend zijn, maar alcohol is alleen desinfecterend bij 70%. Dus als je gaat verdunnen is de desinfecterende eigenschap veel minder. Ik weet niet al je spullen tegen dit middel kunnen.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Desinfectie middel
« Reactie #2 Gepost op: 14-08-2013 08:08 u »
Onverdund zal het goed werken, echter is het daar veel te duur voor.

Je kan voor brouwspul-desinfectie beter middelen als Oxi en Star San gebruiken.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Desinfectiemiddel
« Reactie #3 Gepost op: 14-08-2013 20:31 u »
Er is al heel veel keren geschreven over reinigings- en desinfecteermiddelen en hoe je die middelen kunt gebruiken.
Kijk eens bij de tag schoonmaken/hygiŽne

Offline Bob82

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 15-08-2013 01:24 u »
Hallo

Ik gebruik ook oxi om te reinigen, maar ik had van deze flesjes staan en was benieuwd of ik deze ook kon gebruiken anders gooi ik ze weg.
Las ergens dat Jacques had geschreven dat je kraantje kun desinfecteren met 70% alc , vandaar de vraag of ik deze dan wel kan gebruiken.

Grt

Bob 

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 15-08-2013 08:26 u »
Het is bruikbaar voor kleine voorwerpen. Voor grote oppervlakken is het veel goedkoper een ander middel te gebruiken.
Zoals Robin ook aangeeft moet je het niet verdunnen. 70% is concentratie waarbij je het hoort te gebruiken.