15-08-2013 SBS Hart van Nederland 19:00 uur Jacques aan het brouwen

Gestart door Jacques, 09-08-2013 16:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

De opnames bij mij thuis op onze rommelzolder/brouwerij zijn gemaakt.
Het liep niet helemaal naar mijn zin. Brouwen terwijl je geïnterviewd wordt gaat iets minder makkelijk dan ik gehoopt had. Ik knoeide veel meer mout buiten de korf van mijn Braumeister dan mij lief was. Ik wilde hem ook te vol doen. Eigenlijk is het vullen dan de moutkorf hetgeen je met de meeste aandacht moet doen... Voor de verder rest hoef je je nergens druk over te maken. De moutdeeltjes die nu in het wort zaten zijn na het koken uitgefilterd.

Door de voetbalwedstrijd Portugal - Nederland is de uitzending inderdaad  pas om 23:20 uur te zien.

William

Dat wordt een latertje dan.

Heb je het wedstrijdbier ook gebrouwd met de Speidel of was dat nog op de oude installatie?

Jacques


William

Heb je niet overwogen om een demo op de oude installatie te geven? Lijkt me ook wat aansprekender / ambachtelijk voor de gemiddelde kijker (als zal op dit tijdstip alleen nog maar de hobbybrouwer kijken  :) )

tdp

Citaat van: Jacques op 14-08-2013  20:12 uDe opnames bij mij thuis op onze rommelzolder/brouwerij zijn gemaakt.
Het liep niet helemaal naar mijn zin. Brouwen terwijl je geïnterviewd wordt gaat iets minder makkelijk dan ik gehoopt had. Ik knoeide veel meer mout buiten de korf van mijn Braumeister dan mij lief was. Ik wilde hem ook te vol doen. Eigenlijk is het vullen dan de moutkorf hetgeen je met de meeste aandacht moet doen... Voor de verder rest hoef je je nergens druk over te maken. De moutdeeltjes die nu in het wort zaten zijn na het koken uitgefilterd.

Door de voetbalwedstrijd Portugal - Nederland is de uitzending inderdaad  pas om 23:20 uur te zien.

Ach ja Jacques, kleine dingen hou je toch!

Net zapte in net op tijd NIET weg voor de reclame en zag de Brandreclame, ziet er erg goed uit! Je moet echt een geweldige dag beleefd hebben!

(NB: Wel grappig dat de brouwmeester van Brand in de reclames ook de echte meester is!)

Jacques

Citaat van: William op 14-08-2013  20:23 uHeb je niet overwogen om een demo op de oude installatie te geven? Lijkt me ook wat aansprekender / ambachtelijk voor de gemiddelde kijker (als zal op dit tijdstip alleen nog maar de hobbybrouwer kijken  :) )

Nee dat heb ik niet overwogen omdat die installatie op een plek staat waar helemaal vol staat. Er is in feite daar geen ruimte om te filteren. Daarnaast moet je dan veel meer grondstoffen gebruiken.
Ik heb er voor gekozen een volledig brouwsel uit te voeren. Heb ik ook niets weg te gooien. Het wort is overigens naar mijn brouwende buurman gegaan. Daar zal de vergisting plaatsvinden omdat mijn gistkast in gebruik is.

dennisbier

Een 18+ uitzending. Stel dat de jeugd in aanraking komt met alcoholische dranken. ;D

Reinout


John


Oscar


hobbybob

Weer niet dus, tja was dus duidelijk een "kommer en kwel" item voor sbs

Ooievaar

Karpers? Hou ik niet van. Ik wil brouwers zien op tv.

De-Geert

 :o Heb ik niet op zitten letten of is het eruit gehaald? Voor niets SBS6 zitten kijken.  ???
Jammer Jacques, ik was wel benieuwd.

Reinout


Jacques

De ploeg die vandaag langs kwam was een andere dan afgelopen maandag. De verslaggever gaf aan dat het vanavond uitgezonden zou worden. Kennelijk had men te veel onderwerpen deze avond. Ik neem aan dat ze het morgen uitzenden. Op zich prima want dan zullen het meer mensen zien.

Oscar


Johan de Jong

Karpers in het bier?! Dat is vreemd.
Hoeveel bier heb jij die ploeg gegeven Jacques?

Jacques

De uitzending wordt vandaag om 19:00 uur. De vroege editie dus.

Peterrr

Natuurlijk te kort voor ons!
Maar wel heel leuk...

vol verwachting klopt ons hart.. tot het in de winkel ligt. :biersmile:

Grt Peterr

Dirtbag

Net gezien, leuk item :)  Niets van te zien dat je zit te knoeien hoor, dat roeren hoort er toch gewoon bij ;)

Volgens mij is het wel lekker warm op je zolder, de megalampen die zij bij camera's gebruiken en een warme Braumeister zal ook wel niet geholpen hebben :)

db

Henielma

Inderdaad een leuk item en wel warm op je zolder. Die hop ziet er bij Brand normaal toch anders uit?  :weetniet:  ;)

Oscar

Ja die hop leek nogal bruin  ::)  maar dat zal met de belichting te maken hebben hoop ik. Maar voor die paar seconden op de zolder had je echt geen compleet brouwsel hoeven te maken hoor... ;)

Paul Bier

Jacques, gefeliciteerd met deze kroon op je hobby! Leuk om je op je zolder in actie te zien. Succes met het brouwen bij Brand en we gaan er eentje proeven. :proost:

Jacques

Citaat van: Dirtbag op 15-08-2013  19:24 uVolgens mij is het wel lekker warm op je zolder, de megalampen die zij bij camera's gebruiken en een warme Braumeister zal ook wel niet geholpen hebben :)

Het was inderdaad erg warm op mijn zolder. En de grote lamp en een camera maken dat de druppeltjes op mijn voorhoofd snel groter werden.

Jacques

Citaat van: Oscar op 15-08-2013  19:41 uJa die hop leek nogal bruin  ::)  maar dat zal met de belichting te maken hebben hoop ik. Maar voor die paar seconden op de zolder had je echt geen compleet brouwsel hoeven te maken hoor... ;)

Het was kakelverse hop! Mooi groen, helemaal niets mis mee.
Heel de brouwzaal vulde zich met de heerlijke hopgeuren. De verschillen in hopgeur was heel goed waar te nemen.
De hop wordt handmatig toegevoegd om het gaat om zulke grote hoeveelheden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.