Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Thuistap Bavaria  (gelezen 7763 keer)

Offline jorisstoop

• Bergsche Bierbrouwersgilde
  • Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Bergsche bierbrouwersgilde
Thuistap Bavaria
« Gepost op: 31-03-2005 13:02 u »
Ik heb 1 topic gelezen over de Bavaria thuistap, maar het lukt me niet om een vaatje te kraken.
Na een stukje draaien kan ik niet meer verder draaien aan de aansluiting. Er wordt gezegd dat er veertjes moeten worden ingeduwd, maar ik zie nergens veertjes zitten.
Kan iemand iets beter uitleggen hoe het vaatje open moet.
En weeet iemand verder misschien hoe de druk omhoog kan, want ik vind de druk nogal laag.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrianus Tripel

• Vol lid
  • Land: nl
  • Een dag zonder bier is als een kind zonder lach
    • Bergsche Bierbrouwers Gilde
Re: thuistap bavaria
« Reactie #1 Gepost op: 28-08-2005 08:33 u »
Hoi Joris,

Misschien een beetje late reactie maar ik heb gister pas een vaatje van Bavaria open gemaakt.
Het gemakkelijkst gaat dit door de kop zover los te draaien tot hij vastloopt. Onder de blauwe plastic ring op de tapkop zitten een stuk of 6 ovale gaatjes. Door met een kleine schroevendraaier de veerring (onderste helft gaatje) naar binnen te tikken en de spanning op het losdraaien te houden, blijft de veerring in de groef van het vaatje zitten. Nu kan de kop eraf. Veerring eraf peuteren en weggooien. Wel voor je begint eerst de druk eraf laten.
Succes. Laat even weten of het is gelukt

Groeten Ad

Tags: thuistap