Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Te koop gevraagd: schrootmolen of wals  (gelezen 7834 keer)

Offline michielr

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Te koop gevraagd: schrootmolen of wals
« Reactie #25 Gepost op: 18-09-2013 12:53 u »
Hij ziet er wel anders uit dan de molen van 130 op Brouwmarkt.nl...? Of was dat niet "de Chinees" :-[ ? Heb de verkoper even gemaild met de vraag of er ook een boor op kan en hoeveel gedoe het is er een plaat onder te zetten.

De molen van marktplaats heeft al schroefgaatjes om een plaat te monteren. Dus alle moeite die je moet doen is: houten plaat van de juiste afmetingen zoeken, sleuf zagen, 2 gaten boren en 2 bouten vastdraaien.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline TJ

• Vol lid
  • Land: nl
  • In for a penny, in for a pint
« Reactie #26 Gepost op: 18-09-2013 13:14 u »
En mechaniseren met een accuboor :) ?

Offline Gerald

• Senior lid
  • without faillure there is no succes.
    • praktijk manitou
« Reactie #27 Gepost op: 18-09-2013 13:24 u »
Met de chinees geen probleem, je moet alleen zorgen dat de kop van je boormachine goed strak om de as heen zit.

Ik zit bij mijn eigen chinees nog even te kijken of ik geen draad kan tappen in de (aandrijf)schacht zodat ik er een boutje in kan zetten om zo verder weer met een dop de boel aan te kunnen drijven. Dit om het mezelf makkelijker te maken en minder kans op schade te krijgen. (ik weet het het staat wat krom opgeschreven maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)

Offline TJ

• Vol lid
  • In for a penny, in for a pint
« Reactie #28 Gepost op: 18-09-2013 13:29 u »
Dankje, heb antwoord ook nu :) . Ik ga vandaag hiermee mijn allereerste stuk brouwgereedschap kopen :brouwen: .

Offline michielr

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #29 Gepost op: 18-09-2013 14:58 u »

Mijn accuboor kan ik niet strak genoeg aandraaien, deze gaat dus slippen. Mijn grote boormachine heeft een betere kop die wel strak genoeg kan. In tegenstelling tot een schijvenmolen kan de chineese walsenmolen wel het vermogen van de grote boormachine aan.

Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop! Je zult er geen spijt van krijgen.

Offline aronjd

• Boven 10 berichten
  • *
  • slashB33r (IT'er tot het bot :) )
« Reactie #30 Gepost op: 19-09-2013 09:53 u »
Heb nu zelf ook de Marktplaats molen gekocht. Ben eens benieuwd hoe het gaat bevallen :)

Tags: