Even voorstellen: Andrew

Gestart door Schrauwen, 12-11-2014 16:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schrauwen

Hoi allen,

in de afgelopen 7 jaar dat ik me hobbybrouwer noem heb ik regelmatig stilletjes gebruik gemaakt van jullie kennis en ervaring door anoniem dit forum te bekijken. Daarom leek het me nu eens tijd worden om mezelf aan te melden en voor te stellen.

Nu, mijn naam is Andrew, ik ben woonachtig in Rucphen en getrouwd met een vrouw die heel enthousiast is over mijn bier gerelateerde hobby('s).

Sinds 2007 mag ik mezelf dus hobbybrouwer noemen. Nadat ik al jarenlang een voorliefde had gehad voor (speciaal)bieren, stad en land afreisde op zoek naar mooie en zeldzame bieren (ik woon gelukkig bijna op de grens met België) en ook mijn vrienden en familie in toenemende mate enthousiast kreeg, heb ik met op het Bergse Bierfestival 2006 ingeschreven voor een cursus bierbrouwen voor beginners. Daar is mij de basis van het bierbrouwen volgens de infusiemethode bijgebracht en daarmee ben ik na het afronden van de cursus lekker aan de slag gegaan (tijdens ook wel natuurlijk). Door gebrek aan tijd heb ik mijn lidmaatschap van het Bergsche Bierbrouwersgilde opgezegd, maar het enthousiasme is er niet minder op geworden.
Na een lange tijd voornamelijk tripels te hebben gebrouwen, lekker makkelijk, ben ik de laatste jaren wat breder gaan kijken en wat meer uit mijn comfort zone gekomen wat bierstijlen betreft. Dit met wisselend succes, maar mijn publiek blijft nog steeds erg gecharmeerd van mijn bieren dus ik vind dat ik toch wel mag zeggen dat ik zo nu en dan een aardig biertje brouw. Helaas heb ik niet de tijd, of maak ik niet de tijd, om meer dan 5 a 6 keer per jaar te brouwen, naast al mijn andere hobby's en verplichtingen. Maar ik blijf enorm geïnteresseerd in alles wat met bier en brouwen te maken heeft en ook de voorbereidingen gedurende de week voor het brouwen en met name het bottelen brengen mij altijd veel plezier.

Dit is even heel kort door de bocht wat informatie over mij. Hopelijk kan ik op termijn hier ook eens een steentje bijdragen en anderen helpen zoals ik in het verleden geholpen ben.

Groeten,
Andrew

Jacques

Welkom Andrew.

Een ander biertje dan een tripel brouwen is een goed idee. Er zijn zo veel lekkere bieren. Steeds meer bierdrinkers ontdekken dat.

Schrauwen

Bedankt Jacques. Daar ben ik het 100% mee eens!

Daarom ben ik, nadat ik van mening was het procedé aan de hand van het brouwen van tripels voldoende onder de knie te hebben, me ook echt op de andere stijlen gaan richten. Vorig 'seizoen' voor het eerst ondergistend bier gebrouwen; een herfstbock die best wel goed uitpakte als ik de reacties mag geloven (zelf vind ik altijd wel iets aan mijn bieren dat niet goed is  :)). En er staan voor de aankomende tijd ook weer een aantal experimenten in de planning:
  • Dit weekend een scotch ale met gruit ipv hop gebrouwen.
  • Rond de kerst een gerstewijn, één batch waarvan de helft rijpt op eikenhout en de andere helft niet.
  • Begin volgend jaar twee weizen met nagenoeg hetzelfde recept, waarbij echter bij één brouw de helft van het tarwemout is vervangen door speltmout.

En dan zal ik daarna nog wel één of twee kleinere probeersels bedenken voordat de zomer weer aanbreekt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.