Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Zou het niet nog beter zijn om het filter nog langer te maken zodat hij bijna de hele bodem bedekt en er nog meer bochten in zitten?
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Vastlopen is iets waar ik helemaal niet bang voor ben. Er zijn zoveel sleufjes dat de afvoer gegarandeerd is.
Toch meldden zowel Bart J als Erwin dat het filteren vastliep en het beslag was nog niet eens extreem dik of veel.
Ik vraag me af of dat aan dit filtertype ligt. Immers, Bart geeft aan dat z'n javalfilter al eerder dichtsloeg omdat hij daarmee moest snijden. Dan ligt het waarschijnlijk aan de fijnheid van het schrootsel ipv het filter denk ik.
(rood=koper, groen=veer)
Een constructie zoals dit haalt volgens mij juist het grote voordeel weg van dit filtersysteem, namelijk dat het zo eenvoudig te maken is.
Je kunt het simpel houden, maar ook meer gebruik maken van de mogelijkheden die dit 'heks' filter geeft. Duidelijk dat jij daar geen behoefte aan hebt, maar anderen misshien wel. in ieder geval daagt dit principe uit tot bedenken van innovatieve oplossingen en dat spreekt mij wel aan.HansH
Ziet er erg netjes uit!
Mijn versie van de douche-slang-heks-spiraalfilter, dit is hem geworden, eerst maar eens aangesloten op het kraantje van mijn Bielmeier, met het extra groene ringetje van de andere kant kan ik hem precies aan de ketel vastmaken. Mocht dit niet werken dan maak ik er een hevel filter van (ik ben niet zo'n handige hevelaar, en zuig liever aan een lollie dan hete wort):
Zelf zou ik een bochtje gezet hebben vanaf het kraantje naar de bodem toe. Op die manier kan je de hele ketel leegtrekken zonder deze schuin te hoeven zetten. Werkt net een klein beetje handiger
Volgens mij voegt dat niets toe: het moet door het gat van de kraan, een centimeter boven de bodem van het vat. Met zwaartekracht gaat het niet omhoog stromen, dus scheef houden.
Maar ik heb geen hevelfunctie, en als ik die had zat ie niet aan de kraanuitloop
Waarom zou je het laatste restje water eruit willen hebben? als het goed is spoel je tot SG 1010-1015 of zoiets en kun je dus stoppen met spoelen zodra aan die voorwaarde is voldaan. Het maakt niets uit of je op het laatst stopt met spoelwater toevoegen met kans op lucht aanzuigen of doorgaat met spoelwater toevoegen en het filterbed netjes in orde houdt.HansH