Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Kon je hem niet in het T-stuk draaien zoals het origineel?
Doet mij vermoeden dat deze veer niet precies dezelfde is als de Duitse versie.
Duits: lengte 1 m of 1,8 m; draaddikte 1,5 mm; prijs € 33 / € 48 (excl verzenden)
Het ding komt van Maltmill. Volgens mij is dat Amerikaans, maar ik zie het ding anders dan op Duitse websites nergens?
Nee, de spiralen zijn niet hetzelfde. De diameter van de spiraal lijkt wel gelijk (13 mm) wanneer je tenminste naar de opgave op eBay kijkt. Jacques meldt echter dat de eBay spiraal 18 mm dik zou zijn (!?). foutje ?
Gisteren een schwarzbier gebrouwen met de filterheks als lauter-filter. Ik heb wat fotos gemaakt.Ik heb geen echt verschil gemerkt vergeleken met mijn vorige filter. Efficientie kwam uit op 75%, dat is voor mij standaard.Het filteren was vastgelopen toen het lauteren bijna klaar was, maar dat gebeurde tijdens mijn vorige batch met het bazooka filter ook, dat lijkt door de Bohemian Pils te komen, die produceert een dikke klei-achtige koek op de maisch.Schoonmaken, tja, ook niet echt een verschil, ik spuit de koelbox uit met het water uit de warmtewisselaar tijdens het koelen, dat werkt.Mijn conclusie: leuk hebbedingetje maar weinig toegevoegde waarde.
Wat voor soort filter had je eerst?
Ik brouwde met dezelfde opzet, maar ipv de douche-slang een "Braided Faucet Supply Line", in een circel gemonteerd op een T stuk met barbs. Vrij gebruikelijk aan deze kant van de oceaan.
Ja, de binnenslang is van plastic, die haal je eruit. Je gebruik alleen het vlechtwerk, dan leg je in de bodem van de koelbox. Je gebruikt, die verliest snel zijn vorm. Hoewel een collega-brouwer mij een vlechtwerk heeft belooft dat niet krenkbaar is, die ga ik binnenkort testen, heb hem nog niet gezien.