Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Overigens wordt er naar mijn idee een te groot belang gehecht aan de verdeling van de armen van een hevelfilter.
De filterheks heb ik in een grote plastic emmer gemaakt. Deze emmer gebruik ik sinds niet al te lange tijd als filteremmer.
Jaques, waar heb je deze filterkuip vandaan gehaald, dit is precies wat ik al een tijdje zoek!Ik werk al een jaar met dit filter, maar loop inmiddels tegen het probleem aan dat de 25 liter emmers te klein zijn... Opschalen dus
Zo, mooi kraantje gekocht.Is het aan te bevelen de oppervlakken aan de binnenzijde van de verbindingsstukken nog extra te reinigen voor gebruik? Geen idee of daar nog smeermiddel enz aanzit.
Waar gekocht? Heb je een linkje?(en beter nog de artikelnummers )
Heb besloten om mijn eigen Filterheks te gaan maken.Helaas werken de links in deze draad niet meer waardoor ik geen "doucheslang-veer" kan vinden.Heeft iemand toevallig een idee waar ik deze kan vinden?
Geen idee waar de goede links te vinden. Wel een opmerking over de filterhex van doucheslang.Ik heb er een jaar of 2 (?) ook 1 gemaakt en op diverse manier geprobeerd in de pan te draperen maar geen enkele manier gaf een goed resultaat. Een javalachtig koperen-stokjes-met-sleufjes-geval werkt uitstekend en is denk ik ook makkelijker te reinigen als je de onderdelen niet allemaal vast soldeert.