24-05-2014 Brand Bierbrouwwedstrijd 2014

Gestart door Drents Hopbier, 11-07-2013 12:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

orangeloo

Citaat van: Hoppenbrouwers op 12-05-2014  16:05 uGewoon hetzelfde als de vorige keer dus. Deze week gaan ze keuren en de 24e maken ze de finalisten bekend.
Gewoon een kwestie van de mail goed lezen.

Ik had toch best wel al willen weten wie de 10 finalisten zijn. Nu moeten we nog een week wachten. De spanning stijgt  ^-^

Hoppenbrouwers

Citaat van: Orangeloo op 16-05-2014  21:45 uIk had toch best wel al willen weten wie de 10 finalisten zijn. Nu moeten we nog een week wachten. De spanning stijgt  ^-^
Geduld is een schone zaak.

Ik werd deze week nog gebeld door brand of ik mee wilde doen. Geheel verbaasd reageerde ik dat ik daar gewoon vanuit was gegaan. Ja, er scheen iets verkeerd te zijn gegaan met het doorgeven van het recept. Tja... Dat kan. Maar ik had het toch écht doorgegeven,
Nu komt het hopelijk toch goed (best lullig om anders zo uitgesloten te worden van deelname)

Adbrouwt

Citaat van: Hoppenbrouwers op 16-05-2014  21:52 uIk werd deze week nog gebeld door brand of ik mee wilde doen. Geheel verbaasd reageerde ik dat ik daar gewoon vanuit was gegaan. Ja, er scheen iets verkeerd te zijn gegaan met het doorgeven van het recept. Tja... Dat kan. Maar ik had het toch écht doorgegeven,
Nu komt het hopeijk toch goed (best lullig om anders zo uitgesloten te worden van deelname)
Proficiat ik denk dat je een plaatsje hoger op het podium bent gekomen in vergelijking met vorig jaar.  :duimop:

Wel jammer want ik vond die nieuwe Brand flesjes echt te gek eruit zien. Daar mogen ze mijn biertje best in gooien.

Maar we moeten nog effe geduld hebben.  :geduld:

Hoppenbrouwers

Citaat van: Adbrouwt op 16-05-2014  21:59 uProficiat ik denk dat je een plaatsje hoger op het podium bent gekomen in vergelijking met vorig jaar.  :duimop:

Wel jammer want ik vond die nieuwe Brand flesjes echt te gek eruit zien. Daar mogen ze mijn biertje best in gooien.

Maar we moeten nog effe geduld hebben.  :geduld:
?

Adbrouwt

Citaat van: Hoppenbrouwers op 16-05-2014  21:59 u?
Jij stond vorig jaar toch op het podium of heb ik dit mis  :weetniet:

Jacques

De bieren zijn gisteren en deze ochtend geproefd in Utrecht. Dit ging geheel blind. Dat wil zeggen dat de juryleden van de eerste twee ronden de bieren gecodeerd te proeven hebben gekregen. Alle etiketten waren verwijderd of overgeplakt. De 10 finalisten zijn bij de (externe) organisatie bekend maar niet bij de juryleden. Volgende week zaterdag de finale. Het is inderdaad spannend. Ook ik heb geen idee wie de finalisten zijn. Wat dat betreft alles perfect geregeld.

Verder is afgesproken dat de juryleden niet via dit forum, Facebook of anderszins iets vertellen over details van de keuring en de bieren.

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 16-05-2014  22:00 uJij stond vorig jaar toch op het podium of heb ik dit mis  :weetniet:

En niet zo maar op het podium. Het was een eervolle 2e plaats.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Adbrouwt op 16-05-2014  22:00 uJij stond vorig jaar toch op het podium of heb ik dit mis  :weetniet:
Klopt helemaal.
Maar waarom denk je dat ik nu een plaatsje opgeschoven ben? (zou mooi zijn trouwens)

Adbrouwt

Citaat van: Hoppenbrouwers op 17-05-2014  10:10 uKlopt helemaal.
Maar waarom denk je dat ik nu een plaatsje opgeschoven ben? (zou mooi zijn trouwens)
Dat denk ik omdat ze actief naar je op zoek zijn geweest. En omdat je vorig jaar tweede bent geworden zou ik jou nu de overwinning wel gunnen. Dus als je een plaatsje zou opschuiven ben je de winnaar. Maar of dat de waarheid is weet ik niet natuurlijk en daarom gaf ik aan dat we nog effe geduld moeten hebben. Maar het was natuurlijk ook een boodschap met een  ;)

De winnaar van vorig jaar gaat dit jaar niet winnen dat staat wel vast. Dus ook jij succes met wachten  :degroeten:

Hoppenbrouwers

Citaat van: Adbrouwt op 17-05-2014  11:13 uDat denk ik omdat ze actief naar je op zoek zijn geweest. En omdat je vorig jaar tweede bent geworden zou ik jou nu de overwinning wel gunnen. Dus als je een plaatsje zou opschuiven ben je de winnaar. Maar of dat de waarheid is weet ik niet natuurlijk en daarom gaf ik aan dat we nog effe geduld moeten hebben. Maar het was natuurlijk ook een boodschap met een  ;)

De winnaar van vorig jaar gaat dit jaar niet winnen dat staat wel vast. Dus ook jij succes met wachten  :degroeten:
Haha, dank je. Ik help het je hopen :)

Ansius

Als ze buitenom je recept ook hebben gevraagd of je er volgende week bij bent dan heb ik waarschijnlijk niet gewonnen!
Hoe laat begint het eigenlijk?

Hoppenbrouwers

Citaat van: ANSIUS op 17-05-2014  11:34 uAls ze buitenom je recept ook hebben gevraagd of je er volgende week bij bent dan heb ik waarschijnlijk niet gewonnen!
Hoe laat begint het eigenlijk?
Wees gerust. Ze belde me woensdag (dus de keuring was nog niet geweest). Er werden louter en alleen vragen gesteld mbt het insturen van het recept. Dit staat dus allemaal los van het resultaat.
Overigens zou een podiumplek me dit jaar verrassen (deed het vorig jaar trouwens ook). Ik vond mijn hier niet aromatisch genoeg en gezien het aantal inzendingen zullen er vast genoeg zijn die dat manco kunnen opvullen.

William

Citaat van: Adbrouwt op 17-05-2014  11:13 uDat denk ik omdat ze actief naar je op zoek zijn geweest. En omdat je vorig jaar tweede bent geworden zou ik jou nu de overwinning wel gunnen. Dus als je een plaatsje zou opschuiven ben je de winnaar. Maar of dat de waarheid is weet ik niet natuurlijk en daarom gaf ik aan dat we nog effe geduld moeten hebben. Maar het was natuurlijk ook een boodschap met een  ;)

De winnaar van vorig jaar gaat dit jaar niet winnen dat staat wel vast. Dus ook jij succes met wachten  :degroeten:

Misschien zijn ze er achter gekomen dat vorig jaar een administratief foutje hadden gemaakt (iets met een 1e en 2e plaats verwisselt) en nu willen compenseren. ;D

Jacques

Citaat van: William op 17-05-2014  12:06 uMisschien zijn ze er achter gekomen dat vorig jaar een administratief foutje hadden gemaakt (iets met een 1e en 2e plaats verwisselt) en nu willen compenseren. ;D

Hmmm, uit heel betrouwbare bron heb ik begrepen dat dit zeker niet het geval is geweest!

William

Citaat van: Jacques op 17-05-2014  13:19 uHmmm, uit heel betrouwbare bron heb ik begrepen dat dit zeker niet het geval is geweest!

Zeker weten? ;) Ze waren in ieder geval allebei heel erg lekker. Allebei echte winnaars.  :proost:

John

Ik ben tevreden met de 2e plaats :-)

Sjaak_Deventer

Iemand een idee hoe laat de uitslag van Brank en ONK zijn? Kon het nog niet op de website vinden..

hansm

Citaat van: Sjaak_Deventer op 17-05-2014  18:44 uIemand een idee hoe laat de uitslag van Brank en ONK zijn? Kon het nog niet op de website vinden..

Ik weet natuurlijk niet wat de organisatie van plan is. Maar gezien het feit dat de finalekeuring van Brand op de dag zelf is, en de uitslag van het ONK normaal gesproken ook pas aan het eind van het festival bekend gemaakt wordt... (vul zelf maar in  ;))

Hoppenbrouwers


William

Citaat van: hansm op 17-05-2014  19:10 uIk weet natuurlijk niet wat de organisatie van plan is. Maar gezien het feit dat de finalekeuring van Brand op de dag zelf is, en de uitslag van het ONK normaal gesproken ook pas aan het eind van het festival bekend gemaakt wordt... (vul zelf maar in  ;))

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat al redelijk in het begin van de middag de ONK winnaars bekend worden gemaakt en op het eind van de middag de Brand-winnaars.

Albertus

ONK uitslag om 16:30 uur volgens de laatste nieuwsflits van de organisatie.

Bert

William

Ik zie op de website van de Roerstok dat je moet inschrijven voor de verschillende workshops. Dat was me niet bekend.

Citeerhttp://www.onk2014.nl/dagprogramma

Dagprogramma

Titel   Tijd   Presentator   Aanmelden
Bier in retail   11.30-12.00   John van Lint   
De kwaliteit van tapbier    12.15-13.00   Imre Jonkers   
Forum (Kelderke)   13.00-14.00   Manus van Bommel   aanmelden verplicht
Smaakafwijkingen in bier   13.15-14.00   August Bekkers   aanmelden verplicht
Smaakafwijkingen in bier    14.15-15.00   August Bekkers   aanmelden verplicht
De kwaliteit van tapbier   15.15-16.00   Imre Jonkers   
Forum

Op de wedstrijd dag zal er een forum gevormd worden waar bezoekers hun vragen kwijt kunnen over alles wat met brouwen te maken heeft. Het is fijn als je van te voren al vragen instuurt zodat de panelleden zich goed kunnen voor bereiden.

Het panel zal uit de volgende leden bestaan:

Theo Sonnemans – Brouwmeester van Lindeboom Bierbrouwerij
Kees Bubberman -  Brouwmeester van Brouwerij Emelisse
Steven van den Berg- Quality Manager bij Jopenkerk Bierbrouwerij (voormalig Brouwmeester Sint Christoffel Bier)
Zoals je ziet kun je alles vragen, want expertise is in ruime mate aanwezig in het panel.

Je kan je vragen naar ons opsturen via het volgende formulier.

heijligers

Citaat van: William op 17-05-2014  19:25 uIk zie op de website van de Roerstok dat je moet inschrijven voor de verschillende workshops. Dat was me niet bekend.
Ook dat stond in de laatste nieuwsbrief.

William

Citaat van: heijligers op 17-05-2014  19:37 uOok dat stond in de laatste nieuwsbrief.

Daar was ik dus niet op geabonneerd.

Zedd

Toch jammer dat het in Wijlre is.  Ik snap dat daar het hoofdkwartier is maar het kost me drie uur met het OV om daar te komen. Dat is me teveel. En de auto is natuurlijk geen optie... Jammer!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.