24-05-2014 Brand Bierbrouwwedstrijd 2014

Gestart door Drents Hopbier, 11-07-2013 12:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heijligers

Mijn IPA zit sinds vorige week op fles. Vanavond is hij geëtiketteerd en ingepakt voor een lange reis door Nederland. Van Geldrop gaat hij via Friesland naar Zuid-Limburg.

Het is een erg toegankelijke IPA geworden, zoals ik denk dat Brand hem graag wil hebben (dus minder hop en minder smaak, maar wel genoeg voor de pilsdrinkers). Volgens de LABO lijst voldoet hij helemaal niet aan de IPA specificaties, dus dat komt vast goed.  :biersmile:

Herman

Citaat van: heijligers op 09-04-2014  23:46 uMijn IPA zit sinds vorige week op fles. Vanavond is hij geëtiketteerd en ingepakt voor een lange reis door Nederland. Van Geldrop gaat hij via Friesland naar Zuid-Limburg.

Da's een bizarre reis, ik neem aan omdat je zelf een kijkje in Friesland gaat nemen? Doe Berry of Dries de groeten.

arluijen

Citaat van: RJT op 09-04-2014  09:25 uSjongejongejonge,

Wat is dat nou weer... Ieders mailadres zichtbaar, en nog een typo ook.

Damn. Dat had ik niet eens gezien. Vind ik inderdaad wel erg onprofessioneel.


Kleine correctie: ik tel 152 email adressen.

Niels B.

Citaat van: arluijen op 10-04-2014  10:54 uDamn. Dat had ik niet eens gezien. Vind ik inderdaad wel erg onprofessioneel.


Kleine correctie: ik tel 152 email adressen.

Dat heb je ook echt geteld!  :nut:

Eentje voor Coen zelf, eentje voor het team van Heineken, en 150 deelnemers?

arluijen

Citaat van: Niels B. op 10-04-2014  11:05 uDat heb je ook echt geteld!  :nut:

Eentje voor Coen zelf, eentje voor het team van Heineken, en 150 deelnemers?
Neen. Ik heb de "To" lijst gekopieerd en in excel ingeplakt. Daarmee kwam ik op 152 rijen. Die van Coen zat daar dus niet tussen. Als ik zoek op "Heineken" of "brand" krijg ik ook geen hits. Ik blijf bij 152 deelnemer.

Niels B.

Citaat van: arluijen op 10-04-2014  11:16 uNeen. Ik heb de "To" lijst gekopieerd en in excel ingeplakt. Daarmee kwam ik op 152 rijen. Die van Coen zat daar dus niet tussen. Als ik zoek op "Heineken" of "brand" krijg ik ook geen hits. Ik blijf bij 152 deelnemer.

Slim.


arluijen

Citaat van: Niels B. op 10-04-2014  11:18 uSlim.


Maar minder slim van Brand. Een "reply to all" geeft nu vervuiling in 150+ mailboxen. Nog afgezien van het feit dat jullie email adressen nu bijvoorbeeld ook worden meegenomen in mijn gmail app op Android. Ik heb dus alweer 151 extra email adressen die een hit geven als ik zoek op een naam...

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-04-2014  09:58 uAltijd? Dit is pas de derde keer. Tot nu toe werden ze áltijd opgehaald ;)
Hopelijk de volgende keer weer want de inleveradressen zijn nu niet bepaald om de hoek.

Bij het ONK is het nooit anders geweest. De Brand wedstrijd was de uitzondering...

Op zich wel logisch dat alle bieren op dezelfde wijze verzameld worden.

Jacques

Citaat van: Oscar op 08-04-2014  01:01 uNee, dat zeg ik niet... Maar andersom geldt ook niet, oftewel als je een naam in de bierwereld hebt, wil dat ook niet meteen zeggen dat je keuringskwaliteiten hebt. Ik heb soms het vermoeden dat er mensen keuren die er minder gekwalificeerd voor zijn. Het BKG heeft er niet voor niets een gedegen cursus voor... anders kun je het ONK ook wel door biercorriffeeën laten keuren... :)

Het BKG keurt op bestaande biertypen. Niet op het al dan niet interessant zijn van een bier om deze commercieel uit te brengen. Dat is nu net het leuke van de Brand wedstrijd. Als je wint komt je bier op grote schaal in de Nederlandse winkels te liggen. Bierliefhebbers die de trends in de gaten houden hebben daar een betere neus voor dan de gemiddelde BKG-keurmeester die getraind is in hokjes te denken. En nogmaals de brouwers van Brand zijn veel beter getraind in het proeven van bier dan een BKG-keurmeester.

RobinB

Is de ophaaldatum van de Brand wedstrijd dezelfde als van het ONK?
Zo niet, dan is het gewoon jammer dat ze het "ontdekt" hebben. ;)

Geen slapende honden wakker maken...

Jacques

Citaat van: RobinB op 10-04-2014  22:54 uIs de ophaaldatum van de Brand wedstrijd dezelfde als van het ONK?
Zo niet, dan is het gewoon jammer dat ze het "ontdekt" hebben. ;)

Geen slapende honden wakker maken...

Het zou wel apart zijn als er twee verschillende aanvoerlijnen zijn. En Brand gaat natuurlijk geen extra kosten maken voor het ONK.

heijligers

Citaat van: Herman op 10-04-2014  00:05 uDa's een bizarre reis, ik neem aan omdat je zelf een kijkje in Friesland gaat nemen? Doe Berry of Dries de groeten.
Nee, Berry neemt ze mee naar het noorden en daar worden ze opgehaald voor Brand en ONK.
Jlinkt vreemd, maar als je de details kent, valt het wel mee.

Herman

Logisch, snap hem. Klinkt wel maf inderdaad.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 10-04-2014  22:48 uBij het ONK is het nooit anders geweest. De Brand wedstrijd was de uitzondering...
Als ik me niet vergis is dit het Brand topic en niet die van het ONK. Ik had het over Brand, en die zijn tot nu toe "altijd" opgehaald.
Brand heeft ook een andere organisatie gehad dus wat dat betreft ook niet echt een uitzondering.

heijligers

Citaat van: Hoppenbrouwers op 10-04-2014  23:15 uIk had het over brand, en die zijn tot nu toe "altijd" opgehaald.
Zo stond het ook in het reglement. Maar als je dat heel ruim interpreteert kun je ook lezen dat je ze zelf ergens heen moet brengen.

Brand is nu drie jaar bezig, en steeds zijn er onduidelijkheden over het reglement. Gaat het niet over suikertoevoegingen ( volmout ??? ), dan wel over Engelse hoppen of afspraken over ophalen, danwel wegbrengen en de datum waarop het klaar moet staan.

Bij de amateurs gaat het altijd strak en goed. Brand is altijd onduidelijk en wijzigt de regels tijdens het spel. Jammer!

Jacques

Citaat van: heijligers op 10-04-2014  23:21 uBij de amateurs gaat het altijd strak en goed. Brand is altijd onduidelijk en wijzigt de regels tijdens het spel. Jammer!

Het ONK wordt ook heel wat langer georganiseerd dan de Band wedstrijd. Zo vreemd is dat ook niet. In de beginjaren van het ONK waren er ook veel onduidelijkheden en dingen die niet goed geregeld waren...

Een sprekend voorbeeld. Tijdens het eerste ONK werd de jury voorgesteld. Daarna volgde de prijsuitreiking. Groot was mijn verbazing toen bleek dat het merendeel van de prijzen naar de leden van de jury gingen... Het jaar daarop werd het ONK door De Roerstok georganiseerd en werd de regel ingevoerd dat leden van de jury niet aan de wedstrijd mochten meedoen!

Zedd

Inmiddels is het "begin mei" en zal de jury hard aan het proeven zijn, proost!
Maar is het misschien bekend wanneer de finalisten bekend worden gemaakt? De spanning is hier om te snijden...

Hoppenbrouwers

Citaat van: Zedd op 08-05-2014  20:37 uInmiddels is het "begin mei" en zal de jury hard aan het proeven zijn, proost!
Maar is het misschien bekend wanneer de finalisten bekend worden gemaakt? De spanning is hier om te snijden...
24 mei. De finaledag. Net zoals ze dat voorgaande jaren gedaan hebben.

Zedd

Bedoel je, dat we niet van te voren horen of we "door"  zijn? Hmm, dat zou tegenvallen.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Zedd op 08-05-2014  20:50 uBedoel je, dat we niet van te voren horen of we "door"  zijn? Hmm, dat zou tegenvallen.
Dat hoor je op de wedstrijddag pas inderdaad. Jammer? Ach ja... je komt er in ieder geval voor naar een bierig evenement. En daar gaat het toch voornamelijk om? ;)

JanEric

15 en 16 mei worden tien halve finalisten bekend gemaakt. Zo las ik dat tenminste in een mail van een tijdje terug.

arluijen

Zou wel handig zijn.

Ik ben dat weekend op een familie weekend weg, kan er in principe niet bij zijn, maar had bedongen dat, in het zeldzame geval dat ik bij die finalisten zou horen, ik vrijstelling krijg om af te reizen naar het zuiden.

Dus bij deze: "Beste keurmeesters van Brand, verlos me van een heel weekend schoonfamilie en deel me in bij de finalisten alstublieft. Ik hoef verder niet te winnen of zo.."

John

Intussen weet niemand het meer...

arluijen

Mail tekst:

CiteerBeste thuisbrouwer,
 
Dank voor het versturen van je receptuur voor de Brand en PINT Bierbrouwwedstrijd voor 2014. Op 15 en 16 mei zullen de bieren door een deskundige jury worden geproefd en zullen de 10 finalisten worden geselecteerd. De winnaar zal bekend gemaakt worden op de finale dag van de Brand bierbrouwwedstrijd gedurende de Open Dag op 24 mei op de Brand Bierbrouwerij.
 
Tot dan!
 
Met vriendelijke groet,
 
De Brouwers van Brand
 
Brand Bierbrouwerij
Brouwerijstraat 2-10, 6321 AG Wijlre
http://www.brand.nl

Hoppenbrouwers

Gewoon hetzelfde als de vorige keer dus. Deze week gaan ze keuren en de 24e maken ze de finalisten bekend.
Gewoon een kwestie van de mail goed lezen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.