24-05-2014 Brand Bierbrouwwedstrijd 2014

Gestart door Drents Hopbier, 11-07-2013 12:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 12-07-2013  11:44 uAls je Podjebier #24 had beluisterd had je zelfs kunnen horen dat Brand een fruitige blonde zocht. En iedereen die weet hoe Brand zich graag profileert wist dat het een hoppig bier moest zijn. Maar ook dat stond in het regelement.

Die gaat alleen over de pilsener van Marc Vriens.

Hopbier

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 12-07-2013  15:22 uDie gaat alleen over de pilsener van Marc Vriens.

Hopbier

Nee, daarin wordt ook aangekondigd dat in 2013 opnieuw een wedstrijd wordt gehouden met als inzet een zwaar blond. Rob Habets geeft aan wat hij van een dergelijk bier verwacht.

krek zat

Van de ene kant zou ik een tripel wel een goed idee vinden aangezien het de derde keer wordt dat de wedstrijd gehouden wordt. Het enige bezwaar daarvan is dat dit qua type wel erg dicht in de buurt ligt van de sterke blonde die dit jaar gebrouwen werd.
Ik persoonlijk zou wel een quadrupel willen brouwen.

heijligers

Gooi er maar een RIS in  :brouwen:

Hokjes:
Kleur: zwart
Alcohol: 8+
Overige eisen: conform artikel 2 van wetten.overheid.nl/BWBR0014243
Verder zelf in te vullen.

William

Ik zou een APA wel een leuk idee vinden.

Het is een toegankelijk bier voor een breed publiek. Veel mensen die ik een APA laat proeven zijn aangenaam verrast door de geur en smaak. Ze wisten vaak niet dat bier zulke mooie en toegankelijke smaken kan hebben.

heijligers

Citaat van: William op 12-07-2013  16:39 uIk zou een APA wel een leuk idee vinden.

Het is een toegankelijk bier voor een breed publiek. Veel mensen die ik een APA laat proeven zijn aangenaam verrast door de geur en smaak. Ze wisten vaak niet dat bier zulke mooie en toegankelijke smaken kan hebben.
Een ervaring die ik herken.

De-Geert

Citaat van: William op 12-07-2013  16:39 uIk zou een APA wel een leuk idee vinden.

Het is een toegankelijk bier voor een breed publiek. Veel mensen die ik een APA laat proeven zijn aangenaam verrast door de geur en smaak. Ze wisten vaak niet dat bier zulke mooie en toegankelijke smaken kan hebben.
Ik zou een Pale Ale (met/zonder de eerste A) ook leuk vinden. Inderdaad een toegankelijk type, waar je veel kanten mee op kan (clean/fruitig, Brits/Amerikaans/Belgisch/Nieuw-zeelands, moutig/hoppig).
Ik brouw toch het vaakst pale ales in verschillende varianten, en die worden ook vaak door "het algemene publiek" gewaardeerd.

RobinB

Yep, hetzelfde hier! Leuke stijl waar veel mee mogelijk is.

MO

Nieuws vanuit de Roerstok. Slimme zet om beide activiteiten te combineren.

Roerstok en Brand organiseren ONK-2014 De Roerstok heeft besloten om samen met Brand het ONK-2014 te organiseren. De finaledag ONK-2014 zal gehouden worden ter afsluiting van de week van het Nederlandse bier op 24 mei 2014 bij de Brand bierbrouwerij in Wijlre.Op deze dag zal ook de finale van de Brand bierbrouw wedstrijd gehouden worden. Beide evenementen sluiten naadloos op elkaar aan en zal naar wij hopen vele amateurbrouwers naar Wijlre doen komen. De invulling van de dag zal zeker de moeite waard zijn en zal in een later stadium bekend gemaakt worden. Wel maken we alvast bekend dat de Roerstok als kloonbier het oudste speciaal bier van Nederland de Brand Imperator heeft uitgekozen, dus voor de amateurbrouwer ruim de tijd om dit kloonbier zo goed mogelijk na te brouwen. Om een tipje van de sluier op te lichten, Brand Imperator is een ondergistend bier van 6,5 Vol.% 

bierhenkie

Citaat van: MO op 13-09-2013  11:07 u... Wel maken we alvast bekend dat de Roerstok als kloonbier het oudste speciaal bier van Nederland de Brand Imperator heeft uitgekozen, dus voor de amateurbrouwer ruim de tijd om dit kloonbier zo goed mogelijk na te brouwen. Om een tipje van de sluier op te lichten, Brand Imperator is een ondergistend bier van 6,5 Vol.%
Van de Brand-site:

RGeraads

Hartstikke mooi, hoeven we ons daar al niet meer druk over te maken! :groots: Even snel gegoogled voor een camping voor het pre-ONK en de after party en terecht gekomen op deze camping: link. 1,8 km lopen van de brouwerij, alleen niet zo heel groot volgens mij.

Oxhead

Op deze camping zat ik dit jaar met het Brandevenement. Inderdaad niet zo groot maar wel prima.
Er zit nog een camping gelijk der naast (voor eigenlijk).

John Kerstens

We hebben de camping in Wijlre al geboekt!
We zijn met zes brouwers en de vrouwen gaan ook allemaal mee... heb er nu al zin in!

krek zat

We hebben ook al een plekje op een vakantiepark in de buurt geboekt met de hele familie. Heel toevallig op het finaleweekend :)
Vraag is nu: Wanneer wordt er iets meer bekend over het te brouwen nieuwe Brand bier?

John Kerstens

Morgen is de inschrijving dus dan komt er misschien ook wel wat meer info los.

@ heb er zin an!!

Etn82

Weet iemand hier of er al iets meer bekend is over de Brand Bierbrouwwedstrijd van 2014?

bierhenkie

Citaat van: Etn82 op 03-01-2014  13:16 uWeet iemand hier of er al iets meer bekend is over de Brand Bierbrouwwedstrijd van 2014?
Die is toch gecombineerd met het onk?

Hoppenbrouwers

Citaat van: bierhenkie op 06-01-2014  13:41 uDie is toch gecombineerd met het onk?
::)

Ondertussen zou de brouwopdracht al bekend gemaakt zijn en dat we ons kunnen inschrijven. Daar doelt etienne op.

Etn82

Citaat van: Hoppenbrouwers op 06-01-2014  13:49 u::)

Ondertussen zou de brouwopdracht al bekend gemaakt zijn en dat we ons kunnen inschrijven. Daar doelt etienne op.

Dat bedoelde ik inderdaad. Zou graag willen weten wat het biertype wordt. Als ik dan besluit mee te doen, kan ik er in mijn brouwplanning en inkoop rekening mee houden.

Jacques

Voor een goede planning is het inderdaad wel handig als rond deze tijd bekendgemaakt zou worden om welk biertype het gaat. Vorig jaar was dit veel eerder bekend. Hopelijk horen we binnenkort meer.

William

Straks kiezen ze voor een bier met spontane vergisting ;D.

De wat sterkere bieren zijn over een maandje al zowat niet meer mogelijk.

Ronald_

Misschien wordt het een maximaal 2,5% blond bier :)

Oscar

Citaat van: William op 06-01-2014  21:36 uStraks kiezen ze voor een bier met spontane vergisting ;D.

I'm in.... :brouwen:

Citaat van: Ronald_ op 06-01-2014  21:45 uMisschien wordt het een maximaal 2,5% blond bier :)

Was er niet iets geroepen van een IPA?  :biersmile:

Hoppenbrouwers

Citaat van: Oscar op 06-01-2014  22:05 uWas er niet iets geroepen van een IPA?  :biersmile:
Er is zo veel geroepen...

De Kiekert

Misschien laat Brand het wel bij een Imperator ???

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.