Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Te huur GEZOCHT: ruimte om te brouwen  (gelezen 6004 keer)

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Drink matig, maar regelmatig
Te huur GEZOCHT: ruimte om te brouwen
« Gepost op: 10-05-2013 09:32 u »
Wie weet er een geschikte ruimte in Utrecht waar ik (al dan niet met anderen) zou kunnen brouwen?

Het mag een bergruimte zijn, een schuur, een garagebox, etc., zolang er maar water is en een goede afvoer. Iets wat op een keukenblok lijkt is natuurlijk helemaal mooi meegenomen.

Toelichting: ik brouw nu in mijn eigen keuken, maar begin het zat te worden om die elke keer opnieuw leeg te moeten maken en alle spullen van zolder te moeten halen. Wat zou het fijn zijn om alles te kunnen laten staan en bij de hand te hebben! Ook het schoonmaken zou dan een stuk minder tijd kosten.

Lijkt me ook erg leuk om een ruimte te delen. Brouw zelf maximaal 2x per maand, meestal op vrijdag.

Wie weet er iets of heeft tips waar ik zou kunnen zoeken?

Alvast bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline heijligers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Brouwerij HeijligGerst - HolyBarley Brewery
    • Peels Bierbrouwersgilde

Offline Broeder Tuk

• Super lid
Re: Te huur GEZOCHT: ruimte om te brouwen
« Reactie #2 Gepost op: 12-05-2013 01:41 u »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor huurprijs je in gedachten hebt? Op deze manier wordt dat toch best wel duur bier als je daar apart een ruimte voor wilt huren?

Offline dennis

• WHO Wageningen
  • Super lid
  • Drink je vrijheid!
    • Stadsbrouwerij Wageningen
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2013 09:08 u »
Het klaarzetten van de brouwinstallatie is een ritueel wat bij heel veel hobbybrouwers terugkomt. Wat ik hier thuis doe is alles de avond van tevoren klaar zetten.

En als je een keer gaat verhuizen weet je wat je zoekt: een schuur achterin de tuin, 2de keuken, zolder met faciliteiten, garage, of zo ;)

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2013 14:38 u »
Heb je geen plek voor zoiets?
http://www.wehkamp.nl/tuin-klussen/tuinhuis-tuinkas-opbergen/bergingen-garages/C30_8H9_HHD/
Nee helaas... heb wel een tuin maar beetje te krap, niet ongebruikelijk in Utrecht :-) Maar toch bedankt voor de tip!

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 13-05-2013 14:45 u »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor huurprijs je in gedachten hebt? Op deze manier wordt dat toch best wel duur bier als je daar apart een ruimte voor wilt huren?
Iets van 200 a 300 euro? Wordt inderdaad een prijzig biertje, maar je moet iets voor je hobby over hebben nietwaar? Lijkt me gewoon erg fijn om een ruimte te hebben waar ik alles kwijt kan (en kan laten staan) en die ik niet telkens opnieuw hoef schoon te maken.

Zoals gezegd brouw ik nu in de keuken. Kost elke keer veel tijd om alles leeg te ruimen, schoon te maken en (voor zover mogelijk) te ontsmetten. Zoontje van drie is ook een 'factor', daardoor kan ik vaak thuis niet terecht. Een aparte ruimte waar ik 7 dagen in de week toegang toe heb, lijkt me heel fijn.

Ik zou de ruimte trouwens ook liever niet alleen willen huren, maar willen delen met 1 of 2 collega-hobbybrouwers. Een maand telt zoveel dagen, lijkt me vrij makkelijk om daar afspraken over te maken. En dan zou je eventueel ook samen kunnen inkopen en zo.

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 13-05-2013 14:45 u »
En als je een keer gaat verhuizen weet je wat je zoekt: een schuur achterin de tuin, 2de keuken, zolder met faciliteiten, garage, of zo ;)
Amen!  :biersmile:

Offline Ko

• Senior lid
  • Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
    • CEAUX-Brew
« Reactie #7 Gepost op: 13-05-2013 14:54 u »
Als je toch een aardig bedrag per maand wilt uitgeven aan huur dan zou je misschien ook een brouwinstallatie a'la Speidel kunnen overwegen. Dit is een zeer compacte installatie welke makkelijk op de meeste keukens of balkons geplaatst kan worden. Ik woon zelf in een appartement (ook in Utrecht) en doe dit zelf ook. Zeker met een karretje dat ik nu heb, heb ik alles in no-time opgebouwd en opgeruimd...

Offline Reinout

• Vol lid
  • A meal without beer is called breakfast
« Reactie #8 Gepost op: 01-06-2013 09:51 u »
De oom en tante van mijn vriendin hebben een herenhuis in hartje Utrecht (achter de oudenoord) gekocht en zijn al 2 jaar druk bezig deze te renoveren.

Op dit moment doen ze niks met de benedenverdieping welke nog opgeknapt moet worden.
Ik kan morgen, op de verjaardag van mijn schoonvader, even poolshoogte nemen wanneer dit af is en wat daarna de plannen zijn met deze ruimte.

In het verleden hebben ze een keer laten vallen geen gebruik te willen maken en hem te verhuren aan verenigingen of iets dergelijks.

Morgen weet ik dus meer! :)

Offline Herman987

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #9 Gepost op: 14-06-2013 00:12 u »
Ik kan mogelijk iets betekenen in Amsterdam. Voorwaarde is wel dat mensen die belangstelling hebben om te brouwen, mogen meedoen. Stuur anders even een pm.

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 18-06-2013 16:13 u »
Ik kan mogelijk iets betekenen in Amsterdam. Voorwaarde is wel dat mensen die belangstelling hebben om te brouwen, mogen meedoen. Stuur anders even een pm.
Super bedankt, maar Amsterdam is me te ver, ik zoek echt iets in mijn eigen stad. Kan ik er makkelijk op mijn fietsje heen wanneer ik zin heb, zonder al te veel te hoeven plannen. Ook even checken hoe de vergisting loopt is wat makkelijker dan  :biersmile:

Ben wel benieuwd: wat zijn je plannen? Het idee om samen te brouwen spreekt me wel erg aan.

Offline Reinout

• Vol lid
  • A meal without beer is called breakfast
« Reactie #11 Gepost op: 05-07-2013 19:25 u »
Sorry voor de late reactie maar het duurde toch wat langer voordat ik de oom en tante van mijn vriendin sprak.

Op dit moment is de ruimte, die ze uiteindelijk willen gaan verhuren, nog één groot bouwval en ondergeschikt aan de rest van het huis. Het zal dus nog even duren voordat deze inzetbaar is als brouwruimte.

Ik zal het nauwlettend in de gaten houden en in dit topic reageren wanneer de ruimte vrijkomt.

Tags: