Hopveld oogsten met forumleden

Gestart door Hoppenbrouwers, 26-06-2013 06:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rooise Rakker

Als ik niet hoef te werken, dan ga ik mee. Of het moet zijn dat passieve brouwers (maar wel actieve drinker) niet mee mogen.
Maar ik kan wel goed moppen vertellen, vooral als ik genoeg bier op heb.


Rooise rakker



Mug

Leuk idee! Ik wil wel graag op de "misschien lijst", hangt van de datum af.

Christiaan S

Lijkt me ook wel leuk, weet alleen nog niet of ik dan kan. Is ook niet in de buurt, maar wil het graag als ik kan. Dat hangt van het handbalschema van de kids.

december

Als het op een vrije dag ivm wisseldiensten valt ga ik mee

gr Henk

ThomasM

Mits ik vrij ben graag!
Zet me maar op de misschien lijst.

Hoppenbrouwers

Vandaag ben ik weer even bij de brouwerij geweest en hierbij ook even een impressie hoe het hopveld erbij ligt:



Zoals jullie kunnen zien is het hopveld niet heel denderend aan het groeien. Hoe dan ook groeit er nu meer dan genoeg hop om iets leuks mee te brouwen maar als het ook gebruikt zou worden voor de professionele industrie waren verbeteringen noodzakelijk.

De brouwer legde me uit dat dit door het simpele feit komt dat hun er nu gewoon geen tijd mee hebben omdat het razend druk is met brouwen en ze dit eigenlijk alleen maar voor de show hebben. Het hopveld komt dus als laatste aan de beurt. Voor volgend jaar zoeken we nu dan ook een oplossing in het bijhouden van het veld. (wellicht nog vrijwilligers?)
Het zat er hem hier ook voornamelijk in dat de zijuitloper niet terug geknipt zijn en veel planten het niet hebben kunnen redden tot de top van de kabel.

Enfin. Over de datum kan ik niet heel veel meer zeggen als dat het niet in september zal zijn (hooguit de allerlaatste dagen) maar waarschijnlijk begin oktober. Natuurlijk afhankelijk van hoe de bellen groeien. De gele kleur is nu wel al te zien. Wat betreft de dag is er al wel meer bekend. Het gaat zoals het er nu uit ziet een maandag, woensdag of donderdag worden. Er wordt op dinsdag en vrijdag gebrouwen dus dan is er sowieso geen tijd en na een 45urige werkweek heeft hij er ook weinig trek in om nog een terug te komen voor de oogst. Wat begrijpelijk is.
Mochten er nu al mensen zijn die dan al zeker weten dat ze niet kunnen laat het a.u.b. weten. Dan kan ik je alvast van de lijst halen.

Als alles goed gaat gaan we dit volgen jaar nog een keer herhalen met dan een grondigere opzet als dezen en hopelijk wat hulp bij het bijhouden van de groei.

Ik houd jullie verder op de hoogte :).

RobinB

Citaat van: Hoppenbrouwers op 06-08-2013  14:24 uVoor volgend jaar zoeken we...

Maak je inmiddels al deel uit van de brouwerij? ;D
Jammer dat er niet eens een experimenteel brouwsel van gemaakt wordt, een Harvest ale bijvoorbeeld.

Hoppenbrouwers

Citaat van: RobinB op 06-08-2013  14:56 uMaak je inmiddels al deel uit van de brouwerij? ;D
Aangezien ik dit samen doe met de brouwer van dit bier en dat wij meer dan een mens zijn lijkt het me taalkundig correct dat ik spreek van 'we'. Ik bedoel daar dus ook niets anders mee dan dat.  :weetniet:

Aangezien hun schema zo ram vol zit en het bier sneller opgedronken wordt dan dat er gebrouwen kan worden staan ze zelfs volgende maand droog met een type. Dus ik snap het wel dat ze het niet riskeren om een proefbrouwsel te maken. Zeker als je zelf niet kan meten waar je mee gaat brouwen.

casa di kuki

Ik ook graag bij het lijstje 'Misschien'.

Is er inmiddels al wat meer bekend?

Thanks!

seed7

Citaat van: RobinB op 06-08-2013  14:56 uJammer dat er niet eens een experimenteel brouwsel van gemaakt wordt, een Harvest ale bijvoorbeeld.

Was ook mijn gedachte toen deze draad gestart werd, oogsten en dan meteen het blond brouwen maar dan met lekker veel groene hop zo van het veld.

Ingo

Hoppenbrouwers

Citaat van: casa di kuki op 06-08-2013  16:37 uIk ook graag bij het lijstje 'Misschien'.

Is er inmiddels al wat meer bekend?

Thanks!
Ik zet je erbij. Enne... Ik heb ongeveer twee uur een update gegeven. Ga ze niet elk uur verwachten he. ;)

William

Als het door de week is, is het voor mij een no-go. Dus streep mij maar door.

casa di kuki

Citaat van: Hoppenbrouwers op 06-08-2013  16:41 uEnne... Ik heb ongeveer twee uur een update gegeven. Ga ze niet elk uur verwachten he. ;)

Oeps, niet gezien, sorry, mijn fout! Waarschijnlijk ergens in oktober dus, check!

Zou super zijn als het doorgaat!


Brouwerstraat

Citaat van: William op 06-08-2013  16:54 uAls het door de week is, is het voor mij een no-go. Dus streep mij maar door.

Helaas voor mij ook een no-go vanwege werk...

George81

Gaaf initiatief!
Zet mij maar op misschien, ik zal dan waarschijnlijk niet de hele dag aanwezig zijn want ik kan net geen hele dag opnemen.

kroonkurk

Vanwege veranderingen in de werksituatie moet ik me helaas afmelden :(

Erwin1976

Lijkt me erug leuk om te doen en mensen van het forum te ontmoeten.
Bestaat er een kans dat dit in het weekend gepland kan worden?
Anders zit het er voor mij helaas niet in...



Hoppenbrouwers

Ik zou de lijst best weer willen aanpassen maar ik kan om een of andere reden niet meer bij mijn openingspost. :weetniet:

Verder zal het oogsten vrijwel zeker plaatsvinden op een doordeweekse dag. Dit omdat de brouwer al dik 40 uur werkt en geen zin heeft om ook nog eens zijn kostbare vrije weekend te spenderen aan zijn werk (pro bono) wat begrijpelijk is.
Komende week ga ik weer even kijken hoe alles er nu bij hangt. Wellicht kan ik dan ook een voorlopige schatting geven van wanneer het kan gebeuren.

vosje

Hoi, hoi,

Ik zou ook graag op de lijst 'misschien' willen komen, hangt ook bij mij af van de datum...

Christiaan S

Als het door de week gaat gebeuren kan ik er helaas niet bij zijn.

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 04-09-2013  02:33 uIk zou de lijst best weer willen aanpassen maar ik kan om een of andere reden niet meer bij mijn openingspost. :weetniet:

Het bewerken van berichten is in de tijd beperkt. Dat is gedaan nadat een verbannen forumlid ongekend aantal veel berichten aanpaste.

Er is wel een oplossing: maak een Google document en publiceer die op het web. De url van deze publicatie mail je naar mij en dan kan ik de html-code in het eerste bericht plaatsen. De namen van de deelnemers zijn op deze manier toch voor iedereen te zien op dit forum.

december

ik wil ook mee als ik vrij ben



gr henk van thienen

bert braadslee

Maarruh.....
Wanneer gaan we?
Is er al een prognose?
 :brouwen:

dennisbier

Volgens mij hebben veel forumleden hun thuishop al lang aan het drogen gelegd? 
In ieder geval erg nat weer de laatste week...

Kleine_Schriek

Het lijkt mij inderdaad ook tijd worden ondertussen...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.